• 02-04-2016, 03:25:36
    #10
    Üyeliği durduruldu
    GrafikerCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askerde hırsızlık daha doğrusu yer değiştirme olayları nasıl dönüyor hocam? hangi sene yaptın birde nerede yaptınız merak ettim
    Üniversite bitince kısa dönem çavuş eğitimi için 2005 yılı idi Kütahya ilimizdeydim.Sonra İstanbul il jandarma alay komutanlığına maslakdadır.Jandarma çavuş olarak gönderildim.Biz kısa dönemlerin nasıl kanaat getirdiler bilmem uzun dönem askerlerin morali bozulur yada biz onlara ayak uyduramayız diye ayrı bir koğuşumuz vardı.
    Ama koğuşu gör.Atom getir parçalasınlar.Hukukçular kamucular finanscılar.Hiç unutmam Ferdi diye bir elektronik mühendisimiz var.Adam beyninden devre çizimi yapıyor.Yani koğuşun kapısından yetenek akıyor.
    Yer değişimi çok enteresan bır gün alay iştimaya çıkacağım.Herşey var bot yok.Uzun dönem urfalı bir çavuş var.Dedim ya çavuş benim bot yok.Kaç numara giyorsun dedi.Dedim 43 tak ayakkabılık da aldı soluğu 42 numara buldum.Bunla idare et akşam yer değiştiririz dedi ve dediğini de yaptı.
    Askerlik kavramın mantığı yok.Profosyonel ordu ve profesyonel erbaş sayısı artık gönüllülük esaslı askerliği bitirmelidir.
    Bir gün dayanamadım komutana sordum.Dedim ki koğuşun kapısının altından yetenek akıyor.Siz bize uygun adım yürütüyorsunuz.Cevabı hala kulaklarımda ne yapayım ben bu kadar adamı ? Nasıl vakit geçirteyim ?
  • 02-04-2016, 03:30:58
    #11
    KOBRA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite bitince kısa dönem çavuş eğitimi için 2005 yılı idi Kütahya ilimizdeydim.Sonra İstanbul il jandarma alay komutanlığına maslakdadır.Jandarma çavuş olarak gönderildim.Biz kısa dönemlerin nasıl kanaat getirdiler bilmem uzun dönem askerlerin morali bozulur yada biz onlara ayak uyduramayız diye ayrı bir koğuşumuz vardı.
    Ama koğuşu gör.Atom getir parçalasınlar.Hukukçular kamucular finanscılar.Hiç unutmam Ferdi diye bir elektronik mühendisimiz var.Adam beyninden devre çizimi yapıyor.Yani koğuşun kapısından yetenek akıyor.
    Yer değişimi çok enteresan bır gün alay iştimaya çıkacağım.Herşey var bot yok.Uzun dönem urfalı bir çavuş var.Dedim ya çavuş benim bot yok.Kaç numara giyorsun dedi.Dedim 43 tak ayakkabılık da aldı soluğu 42 numara buldum.Bunla idare et akşam yer değiştiririz dedi ve dediğini de yaptı.
    Askerlik kavramın mantığı yok.Profosyonel ordu ve profesyonel erbaş sayısı artık gönüllülük esaslı askerliği bitirmelidir.
    Bir gün dayanamadım komutana sordum.Dedim ki koğuşun kapısının altından yetenek akıyor.Siz bize uygun adım yürütüyorsunuz.Cevabı hala kulaklarımda ne yapayım ben bu kadar adamı ? Nasıl vakit geçirteyim ?
    Maşallah hocam sendekide yürekmiş komutana o soru sorulur mu sağolasın güzel yorumun için
  • 02-04-2016, 03:37:10
    #12
    Üyeliği durduruldu
    GrafikerCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maşallah hocam sendekide yürekmiş komutana o soru sorulur mu sağolasın güzel yorumun için
    Sizlerin en büyük şansı şuan Tsk da ki uzman sayısının artması inan bana rütbesini kolunda taşıyan ile omuzunda taşıyan rütbeli arasında çok fark var.
    Not:Ben sordum dedim lakin sormadan önce komutanı göklere çıkardım ve bolca poh pohladım
  • 04-04-2016, 02:45:49
    #13
    up +
  • 04-04-2016, 03:24:53
    #14
    Bütün ümidim gençliktedir
    Askerlik yapalı yıllar oldu. Aklımda kalanları söyleyeyim. Yeşil renk iç çamaşırı götür mutlaka. Havlu, permatik, traş köpüğü, terlik, şampuan, sabun gibi ihtiyaçlarını al yanına. Telefon bizim zamanımızda yasaktı. Ama şimdi izin verildi sanırım. Yalnız her telefon sokulmuyor diye biliyorum. Onu önceden bi sor sen. Akıllı telefonu sokmaya çalışma bence. İlk günden ceza alma Önce bi ortamı tanı. Daha sonra bakarsın. Yanında bi asma kilit götür. Genelde dolaplara asma kilit takılır. Çamaşırhaneniz olur mu bilmiyorum. Bizim zamanımızda yoktu. Elde yıkıyorduk. Eğer öyleyse çamaşır deterjanı da alman gerekecek. Dolabın kapağına asmak için öpücüklü askılardan al. Havlunu asarsın pratik olur. Boynuna asılan cüzdanlardan al. Paranı ve kartlarını orada, boynunda taşırsın. Şimdilik aklıma gelenler bunlar Şimdiden hayırlı tezkereler.
  • 04-04-2016, 03:28:04
    #15
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askerlik yapalı yıllar oldu. Aklımda kalanları söyleyeyim. Yeşil renk iç çamaşırı götür mutlaka. Havlu, permatik, traş köpüğü, terlik, şampuan, sabun gibi ihtiyaçlarını al yanına. Telefon bizim zamanımızda yasaktı. Ama şimdi izin verildi sanırım. Yalnız her telefon sokulmuyor diye biliyorum. Onu önceden bi sor sen. Akıllı telefonu sokmaya çalışma bence. İlk günden ceza alma Önce bi ortamı tanı. Daha sonra bakarsın. Yanında bi asma kilit götür. Genelde dolaplara asma kilit takılır. Çamaşırhaneniz olur mu bilmiyorum. Bizim zamanımızda yoktu. Elde yıkıyorduk. Eğer öyleyse çamaşır deterjanı da alman gerekecek. Dolabın kapağına asmak için öpücüklü askılardan al. Havlunu asarsın pratik olur. Boynuna asılan cüzdanlardan al. Paranı ve kartlarını orada, boynunda taşırsın. Şimdilik aklıma gelenler bunlar Şimdiden hayırlı tezkereler.
    Eyvallah hocam çok sağolasın güzel yorumun için. Acemide kamerasız kullanmayı düşünüyorum usta birliğide çıkan yere göre götürücem artık telefonu
  • 04-04-2016, 04:04:14
    #16
    2011'de muvaffak oldum o şerefe tavsiyem herhangı bı esofman goturme coraptı fanılaydı vs onlar sana yuk olucak orada çünkü sevgili tsk bunları sana sunacak. Temel ihtiyaclarını yanına al mesela 3 bıcaklı permatık gıbısınden kendıne ozel tras kopugu dıs macunu ve fırcası bunlar genelde verılır fakat kalıtesız oluyor. bız macunları yatakhanenın girişine dizdik onla hergün tuvalet temizledik

    Tsk'nın sana vereceklerı ;
    corap , esfoman , ayakkabı (spor normal karacı olursan bot ) , dıs fırcası macunu , tıras kopugunde emın degılım...

    dedıgım gıbı temel ıhtıyaclarını al sadece kopuk fırca macun jılet gıbısınden. Bızım zamanımızda hatay'da tırnak makasının torpusunu kırdırdılar ona dıkkat etmenı tavsıye ederım.

    Şu günümüzdeki şartlara nazaran komando olursan ılk 2 3 ayın zorlu geçeçektir. Acemilik eğitimden sonra doğuya düşersen telefon sorunun olmaz batıya nazaran orada çok sorun etmiyorlar. Arkadaşların dediği gibi aslında yerine göre değişmekte bu.

    allah yar yardımcınız olsun hayırlısı ile tezkere alıp gelmeniz dileğiyle ..
  • 04-04-2016, 09:59:05
    #17
    10 yıl oldu bende askerliği yapalı Valla açıkcası çok fazla birşey yüklenme,acemilik için 2-3 iç çamaşırı,atlet falan,çok iyi bir tıraş bıçağı almana gerek yok (yer değiştirir) zaten sabahları 5-10 kişinin arasından düzgün tıraş olabilirsen o da kafi İlk başta telefonu düşünme bence,zaten acemilikte ankesörlü telefonlara talimsin mecburen.Usta birliğine ise zaten yolu yordamı öğrendikten sonra az çok ne götüreceğini bilirsin.Ustalıkta fazla yer değiştirme olmaz,çünkü artık orda çoğu kişiyi tanıyor olacaksın,yine de bilinmez tabi her türlü insan mevcut.Şimdiki telefon kullanma mevzuatını bilmiyorum ama bizim zamanımızda telefon nöbetçi subayın odasında kalır,çarşı izninde verirler,dönüşte geri alırlardı.Tabi saklayan saklıyor. Dediğim gibi her şey ortamı iyi süzmeye bağlı,hemen işin çakallığına kaçma,zaten yemezler. Ne çok önde ol ne de geride kal,herşeye atlama ama çok da geri de kalma,eğer aklını kullanırsan rahat ettirirsin kendini Hayırlı teskereler şimdiden.
  • 04-04-2016, 18:46:16
    #18
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    giderken, iç çamaşırı, kişisel bakımürünleri, traş bıçağı, sabunu, diş fırçası, macunu, şampuan, sabun vb şeyler. zaten merkezi bir yere düşerseniz, bölükte de temin edilebilir ama ihtiyaten almakta fayda var, yer kaplamaz.

    çantanızı depoya teslim edeceğiniz için fazla sivil kıyafete ve eşyaya gerek yok, üzerinizdekiler yeterli.