• 30-01-2016, 15:18:07
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Şahsıma ait avea yeni adıyla Türk Telekom hatı 19.01.2016'da Avea tarafından iptal edildi.
    Bu hattı annem kullanıyordu o yüzden genelde hat kapalı kalır. 27 Ocak günü telefonu açarken bir baktım sim kart kaydı başarısız uyarası çıkıyor. Avea müşteri hizmetlerini aradım ve hattımın kopyalandığını ve yurt dışı usulsuz arama yapıldığı için hattınızın iptal edildiğini ilettiler. Bende bu durumla alakam olmadığını belirttim ve benden sim kartın arka yüzündeki numaraları aldılar ve 2 gün içinde işlem yapılacağı söylendi.
    Hattım bugün açıldı. Fakat içinde bulunan 30 TL civarındaki Türk Lira'm silinmiş ve 14 Ocak günü bir paket yapılmış. Bu silinen ücretin yeri yatması ve paketin iptali için kayıt bıraktım fakat en az 5 gün bu hattı kopyalayan kişi hattımı kullandığı için aklıma soru işaretleri geliyor...

    Bu adam Allah bilir ne tür dolandırıcılıklara kalkıştı. İnsanlar sorgulatsa bu dolandıran numarayı benim adım soyadım çıkacak.

    Bende en az 5 gün sim kart kopyalayarak başkası tarafından kullanılan bu hattın numarasını değiştirmelerini söyledim 20tl ücret istediler. Bu konuyla şikayet kaydı da alamayacaklarını söyledi ve harcanan 30 tl 'nin geri yatacağını şüpheli.

    Sizce ne yapmalıyım?
  • 30-01-2016, 15:26:13
    #2
    Kurumsal Üye
    Şikayetiniz Türk Telekom tarafından çözümlenmezse, Bilgi Teknolojileri Kurumu'na (BTK) şikayette bulunabilirsiniz.
  • 30-01-2016, 15:29:29
    #3
    Onurss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şikayetiniz Türk Telekom tarafından çözümlenmezse, Bilgi Teknolojileri Kurumu'na (BTK) şikayette bulunabilirsiniz.
    Numara değişimi talebim için kayıt açamayız dediler.
  • 30-01-2016, 15:33:42
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Ankara Ulus'ta denizciler caddesi üzerinde numara değişimindeki açık hatları telefoncular "açık hat" olarak 35-40 TL'ye satıyor. En son 2014 yılında falan böyleydi Allah ıslah etsin.
  • 30-01-2016, 15:35:01
    #5
    Kurumsal Üye
    wanted adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Numara değişimi talebim için kayıt açamayız dediler.
    Bu konuda doğru söylemişler. Siz her ne kadar haklı olarak numara değişimi de isteseniz, ücretli bir servisten ücretsiz yararlandırmak için kayıt açamazlar.

    Zaten numara değişse bile herhangi bir şikayet durumunda size ulaşmaları çok kolay olacaktır.
  • 30-01-2016, 15:45:24
    #6
    Onurss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda doğru söylemişler. Siz her ne kadar haklı olarak numara değişimi de isteseniz, ücretli bir servisten ücretsiz yararlandırmak için kayıt açamazlar.

    Zaten numara değişse bile herhangi bir şikayet durumunda size ulaşmaları çok kolay olacaktır.
    Yasal olarak sanırım kayıtlarda bu işlemin yapıldığı var yani bir dava halinde bana ulaşabilirler ki bu durumda bende avea'yı dava ederim boş yere beni bu işlerle uğraştırdığı için.

    Fakat benim hattımı benim iznim ve rızam olmadan, tamamen kendi sistemsel açıklarından kaynaklanan sorun nedeniyle başka insan en az 5 gün kullanıyor ve numaramı değiştirme talebimden ücret isteyebiliyorlar. Çok mantıklı
  • 30-01-2016, 15:54:14
    #7
    Ben şimdi anlamadım, bu adamlar hatta hiç ulaşmadan fiziksel olarak bir hattı kopyalayıp onu tamamen kullanabiliyorlar mı yani hemde içindeki tl ye kadar.

    Eee bu güvenlik açığı değilmidir, kullanıcı hattını hiç kimseye vermemiş kaybetmemişse bunda kullanıcının suçu nedir.Birde bu adamlar bu hat ile şifre isteyerek o kişinin banka hesaplarına, sosyal medya hesaplarına neredeyse herseye ulaşabilecek hatta burdan suç işleyip sıyrılabilecek öyle. eger böyle bu çok ciddi bir sıkıntı yada ben yanlış anladım.
  • 30-01-2016, 16:00:51
    #8
    Kurumsal Üye
    wanted adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yasal olarak sanırım kayıtlarda bu işlemin yapıldığı var yani bir dava halinde bana ulaşabilirler ki bu durumda bende avea'yı dava ederim boş yere beni bu işlerle uğraştırdığı için.

    Fakat benim hattımı benim iznim ve rızam olmadan, tamamen kendi sistemsel açıklarından kaynaklanan sorun nedeniyle başka insan en az 5 gün kullanıyor ve numaramı değiştirme talebimden ücret isteyebiliyorlar. Çok mantıklı
    Olayın iç yüzünü her ne kadar bilmesem de, geçmişte 8 yıl Avea ile çalışmış biri olarak hattın kopyalanması diye bir işlemin ancak sistem üzerinden sim kart değişikliği ile yapılmış olabileceğini düşünüyorum.

    Yani birisi bayiye gidip sizin numaranız adına yedek simkart çıkartmış ve usulsüz işlem yapmış olabilir, böyle bir durumda da sizin şikayetiniz üzerine işlem yapan noktaya ulaşılır ve evraklar talep edilir. Evrak gelmez yada gelen evrakta sorun varsa işlem iptal edilir.

    Bu konuda dolandırılan kişilerden şikayet gelse bile şikayet size ulaşmadan Avea müdahale ederek konuyu izah edecektir. Çünkü savcılık bu numara şu kişinin diye soruşturma açmaz, soruşturma kapsamında öncelikle operatörden bilgi alınır.

    Numara değişikliği isteme ve diğer konularda kesinlikle haklısınız ancak 20 TL ücretten vazgeçeceklerini düşünmüyorum.
  • 30-01-2016, 16:32:54
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Öncelikle gecmiş olsun hocam, ama durum çok enterasan. Ben sizin yerinize olsam pazartesi savcılıkta solugu alırım, en dogrusu budur diye düşünüyorum kendimce. İleride daha farklı şeyler olabilir, tekrar gecmiş olsun.