• 30-01-2016, 16:47:34
    #10
    glinings adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben şimdi anlamadım, bu adamlar hatta hiç ulaşmadan fiziksel olarak bir hattı kopyalayıp onu tamamen kullanabiliyorlar mı yani hemde içindeki tl ye kadar.

    Eee bu güvenlik açığı değilmidir, kullanıcı hattını hiç kimseye vermemiş kaybetmemişse bunda kullanıcının suçu nedir.Birde bu adamlar bu hat ile şifre isteyerek o kişinin banka hesaplarına, sosyal medya hesaplarına neredeyse herseye ulaşabilecek hatta burdan suç işleyip sıyrılabilecek öyle. eger böyle bu çok ciddi bir sıkıntı yada ben yanlış anladım.
    Aynen öyle usta güvenlik açığı budur. Bu büyük ihtimal şundan kaynaklanıyor. Bu hat sürekli kapalı durduğundan çakışma yaşanma durumu azdı o yüzden böyle bir işlem yaptılar.

    Onurss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olayın iç yüzünü her ne kadar bilmesem de, geçmişte 8 yıl Avea ile çalışmış biri olarak hattın kopyalanması diye bir işlemin ancak sistem üzerinden sim kart değişikliği ile yapılmış olabileceğini düşünüyorum.

    Yani birisi bayiye gidip sizin numaranız adına yedek simkart çıkartmış ve usulsüz işlem yapmış olabilir, böyle bir durumda da sizin şikayetiniz üzerine işlem yapan noktaya ulaşılır ve evraklar talep edilir. Evrak gelmez yada gelen evrakta sorun varsa işlem iptal edilir.

    Bu konuda dolandırılan kişilerden şikayet gelse bile şikayet size ulaşmadan Avea müdahale ederek konuyu izah edecektir. Çünkü savcılık bu numara şu kişinin diye soruşturma açmaz, soruşturma kapsamında öncelikle operatörden bilgi alınır.

    Numara değişikliği isteme ve diğer konularda kesinlikle haklısınız ancak 20 TL ücretten vazgeçeceklerini düşünmüyorum.
    Benim şimdi nasıl bir şikayet yapmam gerekiyor bunu yapan bayiyi incelemeleri için.

    20 tl ücretten vazgeçmezseler bende bu işi inadıda güncel tutup devamlı sağa sola şikayet edeceğim 20tl'den dolayı değil 1 tl de olsa mağdur olma duygusunun verdiği acı yüzünden dolayı.
    Bu arada vodafone kullanırken 1 keresinde 1 yıllık taahhütüm dolmuş ve bununla ilgili mesaj gelmemişti son faturam biraz kabarık gelmişti. Vodafone bununla ilgili maduriyetimi gidermiş ve özür dilemişti. Şimdi böyle bir hareketten sonra bunların yaptığı çok saçma değil mi? Ki son görüştüğüm temsilci giden 30 tl bile alacağınız kesin değil diye konuştu

    Dksy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle gecmiş olsun hocam, ama durum çok enterasan. Ben sizin yerinize olsam pazartesi savcılıkta solugu alırım, en dogrusu budur diye düşünüyorum kendimce. İleride daha farklı şeyler olabilir, tekrar gecmiş olsun.

    Savcılığa gitsem ne olacak kendi başımı ağrıtcam. Avea'yı dava etmek için gitmek lazım gidilirse, şahsıma ait özel bir numaramı özel hayatımı deşifre edebilecek bir güvenlik açığına sebep olmaktan.
  • 30-01-2016, 17:04:46
    #11
    Kurumsal Üye
    wanted adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim şimdi nasıl bir şikayet yapmam gerekiyor bunu yapan bayiyi incelemeleri için.

    20 tl ücretten vazgeçmezseler bende bu işi inadıda güncel tutup devamlı sağa sola şikayet edeceğim 20tl'den dolayı değil 1 tl de olsa mağdur olma duygusunun verdiği acı yüzünden dolayı.
    Sizin hattınızı geri açarken inceleme başlatmışlardır zaten, işlem yapan bayiden savunma istenir ve fraud (sahtecilik) işleminden dolayı ceza kesilir.

    İki hattın aynı anda aktif olması diye birşey yoktur, şu an bu hizmeti Vodafone veriyor, onda bile iki hat aynı anda aktif olamıyor. Sizde "sim kart kaydı başarısız" uyarısının çıkmasının nedeni de sistem üzerinden iccid adı verilen sim kart numarasının değiştirilmiş olması.

    Sistem açığı olup olmadığı tartışılabilir, sonuçta bu işlemi Avea bayileri ve satış noktaları yapabiliyor. Önüne geçebilmek için işlemlerin direk aktivasyon birimleri tarafından yapılması gerekir, o da gecikmeye sebebiyet vereceği için müşteri şikayetine yol açar. Avea'nın yapacağı sistemin işleyişini denetlemek ve bu tür işlemleri yapan noktaların yetkilerini kısıtlamak. Onu da yapıyorlar zaten. (Bu konuda sabit bir cezalandırma prosedürü var.)

    Hattınız faturalı olsa numara değişikliği işlemini müşteri memnuniyeti açısından faturanıza 20 TL indirim uygulayarak yapabilirler belki ama faturasızlarda mümkün olmuyor.

    Etik mi diye sorarsanız bence değil.
  • 30-01-2016, 17:57:26
    #12
    Onurss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin hattınızı geri açarken inceleme başlatmışlardır zaten, işlem yapan bayiden savunma istenir ve fraud (sahtecilik) işleminden dolayı ceza kesilir.

    İki hattın aynı anda aktif olması diye birşey yoktur, şu an bu hizmeti Vodafone veriyor, onda bile iki hat aynı anda aktif olamıyor. Sizde "sim kart kaydı başarısız" uyarısının çıkmasının nedeni de sistem üzerinden iccid adı verilen sim kart numarasının değiştirilmiş olması.

    Sistem açığı olup olmadığı tartışılabilir, sonuçta bu işlemi Avea bayileri ve satış noktaları yapabiliyor. Önüne geçebilmek için işlemlerin direk aktivasyon birimleri tarafından yapılması gerekir, o da gecikmeye sebebiyet vereceği için müşteri şikayetine yol açar. Avea'nın yapacağı sistemin işleyişini denetlemek ve bu tür işlemleri yapan noktaların yetkilerini kısıtlamak. Onu da yapıyorlar zaten. (Bu konuda sabit bir cezalandırma prosedürü var.)

    Hattınız faturalı olsa numara değişikliği işlemini müşteri memnuniyeti açısından faturanıza 20 TL indirim uygulayarak yapabilirler belki ama faturasızlarda mümkün olmuyor.

    Etik mi diye sorarsanız bence değil.

    Açıklama için teşekkürler bu bayinin bu işlemi yaparken sahte bir işlem yaptıysa tabi ceza alsın isterim. Bunun için benim şikayet etmem gerekiyor mu?

    Ya da acaba kimlik bilgilerim birilerinin elin de mi? Bu şekilde kullandılar?
  • 30-01-2016, 18:54:49
    #13
    Kurumsal Üye
    wanted adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıklama için teşekkürler bu bayinin bu işlemi yaparken sahte bir işlem yaptıysa tabi ceza alsın isterim. Bunun için benim şikayet etmem gerekiyor mu?

    Ya da acaba kimlik bilgilerim birilerinin elin de mi? Bu şekilde kullandılar?
    Şikayet etmenize gerek yok onun için ancak kimlik bilgileriniz başkalarının elinde mi değil mi onu bilemeyeceğim.
  • 31-01-2016, 15:03:57
    #14
    Bu yapılan işlem banka hesaplarınızı bile boşaltmaya kadar gidebilecekken sim blokesi için şubeye davet edilen müşteriler bir yerlerini yırtıyor kolaylık sağlanmıyor diye