• 26-09-2015, 21:20:53
    #19
    Arkadaşlar 14 gün yasası incelemeden görmeden aldığınız ürünler için geçerli (internet)

    Vatan bilgisayar mesela mağazadan aldığın ürünü iade alıyor 7 gün içerisinde oda satış politikası.

    Geri alıp almamak, değiştirmek satıcıya kalmış. Her hangi bir hak talep edemezsiniz üründe sorun yoksa.
  • 26-09-2015, 21:28:33
    #20
    YusufGENCAY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İade edip, kartınıza ödeme alın...

    firma sizi değişim veya hediye çekine yönlendirecektir. Yasal hakkınız gereği kabul etmeyin...

    Çok zorlarlarsa hemen tüketici heyetine başvurun, yasal olarak ödeme yaptığınız kanala ( Kartsa kart / nakitse nakit) iade yapmak zorundalar.
    Emin misiniz? Ürünü sağlam bir şekilde iade ettiğimde, Ücret iadesi yapabilecekler mi?
    Ben biraz karamsarım ama sizin bu söylediklerinizden sonra artık daha da bi güven geldi

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 21:28:33 -->-> Daha önceki mesaj 21:20:59 --

    PATRON54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar 14 gün yasası incelemeden görmeden aldığınız ürünler için geçerli (internet)

    Vatan bilgisayar mesela mağazadan aldığın ürünü iade alıyor 7 gün içerisinde oda satış politikası.

    Geri alıp almamak, değiştirmek satıcıya kalmış. Her hangi bir hak talep edemezsiniz üründe sorun yoksa.
    Makrodakiler kesin " Ürün ücreti iadesi yapmıyoruz ama değişim yapabiliriz " diyecekler..
  • 26-09-2015, 21:59:08
    #21
    Hocam telefonla arayıp bilgi almayı denediniz mi?
  • 26-09-2015, 22:09:08
    #22
    FoxTr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam telefonla arayıp bilgi almayı denediniz mi?
    Denemedim hocam yarın doğrudan aldığım yere gidicem
  • 27-09-2015, 03:08:22
    #23
    HOPE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mouse bu, mousenin çarkı deyim
    Merhaba hocam geçtiğimiz gün genç bir veledin mağazamızdan çaldığı model gaming mause

    İade konusuna gelince belirttiğiniz kanun internet üzerindeki alışverişlerde geçerli.

    Bizim mağazamızda iade yoktur diye bir şey yok (makroda çalışmıyorum) Servis raporu ile iade alıyoruz ürünleri.

    Ürünü aldığınız zaman biz ürünü test ediyoruz bu tarz küçük ürünlerde aynı gün veya bir sonraki gün iade alma durumumuz kendi insiyatifimize kalmış durumda. Ama tv cep telefonu iadelerini kesinlikle servis raporu olmadan aynı gün almış olsanız bile almıyoruz.

    Ürünü beğenmedim diyerek iade etmek istiyorsanız da yine aynı şekilde servis raporu ile iade alınabiliyor. Çünkü ürünlerin teşhirleri sergileniyor ve müşterilerimiz ürünleri görerek deneyerek ve beğenerek alıyorlar.

    İade konusunda sormak istediğiniz veya başka sormak istediğiniz bir şey var ise cevaplayabilirim.

    Bu arada kibar bir şekilde ürünün sıkıntılı olduğunu belirtirseniz yardımcı olacaklardır.
  • 27-09-2015, 03:13:00
    #24
    Byismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocam geçtiğimiz gün genç bir veledin mağazamızdan çaldığı model gaming mause

    İade konusuna gelince belirttiğiniz kanun internet üzerindeki alışverişlerde geçerli.

    Bizim mağazamızda iade yoktur diye bir şey yok (makroda çalışmıyorum) Servis raporu ile iade alıyoruz ürünleri.

    Ürünü aldığınız zaman biz ürünü test ediyoruz bu tarz küçük ürünlerde aynı gün veya bir sonraki gün iade alma durumumuz kendi insiyatifimize kalmış durumda. Ama tv cep telefonu iadelerini kesinlikle servis raporu olmadan aynı gün almış olsanız bile almıyoruz.

    Ürünü beğenmedim diyerek iade etmek istiyorsanız da yine aynı şekilde servis raporu ile iade alınabiliyor. Çünkü ürünlerin teşhirleri sergileniyor ve müşterilerimiz ürünleri görerek deneyerek ve beğenerek alıyorlar.

    İade konusunda sormak istediğiniz veya başka sormak istediğiniz bir şey var ise cevaplayabilirim.

    Bu arada kibar bir şekilde ürünün sıkıntılı olduğunu belirtirseniz yardımcı olacaklardır.
    Hocam servis raporu derken?
    Ürünü 1 saat kullanmadan " bune *** " deyip kutusuna düzenli bir şekilde açtıgım gibi geri yerleştirdim.
    Hocam en azından bakıcaz artık adam gibi izah edicem durumu.
    - Mouse çok ağır zor kullanılıyor
    - Mousenin orta çarkı ileri geri yaparken gıcırdama oluyor
    bu yüzden iade etmek istiyorum dicem.
    Umarım iade alıp ödemeyi yaparlar. Yav ben bu olayı anlamıyorum neden bunlar ürün iadesi almıyorlar? Yada işi zorlaştırıyorlar?
  • 27-09-2015, 03:19:53
    #25
    HOPE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam servis raporu derken?
    Ürünü 1 saat kullanmadan " bune *** " deyip kutusuna düzenli bir şekilde açtıgım gibi geri yerleştirdim.
    Hocam en azından bakıcaz artık adam gibi izah edicem durumu.
    - Mouse çok ağır zor kullanılıyor
    - Mousenin orta çarkı ileri geri yaparken gıcırdama oluyor
    bu yüzden iade etmek istiyorum dicem.
    Umarım iade alıp ödemeyi yaparlar. Yav ben bu olayı anlamıyorum neden bunlar ürün iadesi almıyorlar? Yada işi zorlaştırıyorlar?
    Hocam durumu şöyle anlatayım biz mağaza olarak servis raporu olan ürünü firmasına iade kesiyoruz. Ama raporsuz ürün uzun zamanlar mağaza stoğunda duruyor bir şekilde ya firmaya iade oluyor ya da atık (çöp) oluyor. Yasa gereği artık elektronik ürünleri servis raporsuz iade almama hakkımız var. En azından bizim mağazada bu şekilde ve bütün reyonumuzda ve müşteri hizmetlerinde bu bilgi panolar ile paylaşılıyor. garanti işlemi başlatılırken müşteri hizmetlerinde arkadaşlarımız tarafından ürünün iade ve değişimi servis raporu ile olduğu belirtiliyor. Yani şöyle söyleyeyim bu durumu çok istismar eden kişiler olduğu için bence bu şekilde olması hem alıcı hem satıcı tarafından daha iyi oluyor. Çünkü müşteriden alınan bir ürün tekrar rafa koyulup başka bir müşteriye satılma gibi bir durumu ortadan kaldırıyor.

    bu arada kasiyer arkadaşlar para kontrolu yaparken lütfen onlara sahtekarmıyız biz kardeşim diye sinirlenmeyin yine hem kendi hemde sizin güvenliğiniz için yapılıyor o kontroller. çünkü aynı kasadan siz de para üstü alıyorsunuz ve size sahte para üstü verilirse bu durumda siz mağdur kalabilirsiniz.

    Sormak istediğiniz soruları cevaplayabilirim
  • 27-09-2015, 03:27:56
    #26
    Byismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam durumu şöyle anlatayım biz mağaza olarak servis raporu olan ürünü firmasına iade kesiyoruz. Ama raporsuz ürün uzun zamanlar mağaza stoğunda duruyor bir şekilde ya firmaya iade oluyor ya da atık (çöp) oluyor. Yasa gereği artık elektronik ürünleri servis raporsuz iade almama hakkımız var. En azından bizim mağazada bu şekilde ve bütün reyonumuzda ve müşteri hizmetlerinde bu bilgi panolar ile paylaşılıyor. garanti işlemi başlatılırken müşteri hizmetlerinde arkadaşlarımız tarafından ürünün iade ve değişimi servis raporu ile olduğu belirtiliyor. Yani şöyle söyleyeyim bu durumu çok istismar eden kişiler olduğu için bence bu şekilde olması hem alıcı hem satıcı tarafından daha iyi oluyor. Çünkü müşteriden alınan bir ürün tekrar rafa koyulup başka bir müşteriye satılma gibi bir durumu ortadan kaldırıyor.

    bu arada kasiyer arkadaşlar para kontrolu yaparken lütfen onlara sahtekarmıyız biz kardeşim diye sinirlenmeyin yine hem kendi hemde sizin güvenliğiniz için yapılıyor o kontroller. çünkü aynı kasadan siz de para üstü alıyorsunuz ve size sahte para üstü verilirse bu durumda siz mağdur kalabilirsiniz.

    Sormak istediğiniz soruları cevaplayabilirim
    Hocam vallaha dediklerinizden kafam karıştı
    Yarın ürünü iade alıp ödeme yapıcaklar mı yapmıcaklar mı bilmiyorum.

    Bundan 1.5 ay önce makro marketten
    Platoon PL-2395 Kulaklık aldım. Ürünü taktım skype de görüşme yaparken mikrofonun ucuna elimi degdigimde acaib derece tiz sesi çıkıyor. Ve her 2 tarafta görüşmede bu tiz sesini duyuyordu. Ertesi gün götürdüm kasaya.
    " Hocam iyi günler, dün aldıgım kulaklığı iade etmek istiyorum. "
    Neden diye sordu
    " Skype de görüşme yaparken mikrofonun ucuna dokundugumda tiz sesi geliyor " dedim
    Sizde dokunmayın dedi
    İçimden diyorum acaba burda dövsem biri görür mü diye
    Neyse işte
    " Para iadesi yapamayız sadece değişim yapabiliriz " dedi
    Benim için degişim olması iyi oldu çünkü böyle bi ürün lazımdı.
    Ben o kulaklıgı bırakırken 1 tane kalmıştı.

    Eski kulaklıgı elemana verdim, bana siz gidin yenisini alın ordan dedi.
    Neyse ben gittim yenisini aldım eleman geldi aynı yere benim iade ettigim ürünü geldi rafa tekrar koydu. Neyse ben o ara cüzdanlara bakıyım bi dedim kasaya gittim bi çocuk annesiyle beraber benim bıraktıgım ürünü almışlar..
    Neyse ürün degişimini yaptım şuan kullanıyorum

    Fakat işte şuan söz konusu olan 35 tl lik igrenç bi mouse..

    Ne yapcam ben şimdi

    Bi arkadaş ürünü iade edin 35 tl lik ev alışverişi yapın dedi
    Fakat 35 tlik bu harcamayı yiyecek içecek bölümünde yapma şansım varmıdır ki ?
  • 27-09-2015, 03:49:55
    #27
    HOPE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam vallaha dediklerinizden kafam karıştı
    Yarın ürünü iade alıp ödeme yapıcaklar mı yapmıcaklar mı bilmiyorum.

    Bundan 1.5 ay önce makro marketten
    Platoon PL-2395 Kulaklık aldım. Ürünü taktım skype de görüşme yaparken mikrofonun ucuna elimi degdigimde acaib derece tiz sesi çıkıyor. Ve her 2 tarafta görüşmede bu tiz sesini duyuyordu. Ertesi gün götürdüm kasaya.
    " Hocam iyi günler, dün aldıgım kulaklığı iade etmek istiyorum. "
    Neden diye sordu
    " Skype de görüşme yaparken mikrofonun ucuna dokundugumda tiz sesi geliyor " dedim
    Sizde dokunmayın dedi
    İçimden diyorum acaba burda dövsem biri görür mü diye
    Neyse işte
    " Para iadesi yapamayız sadece değişim yapabiliriz " dedi
    Benim için degişim olması iyi oldu çünkü böyle bi ürün lazımdı.
    Ben o kulaklıgı bırakırken 1 tane kalmıştı.

    Eski kulaklıgı elemana verdim, bana siz gidin yenisini alın ordan dedi.
    Neyse ben gittim yenisini aldım eleman geldi aynı yere benim iade ettigim ürünü geldi rafa tekrar koydu. Neyse ben o ara cüzdanlara bakıyım bi dedim kasaya gittim bi çocuk annesiyle beraber benim bıraktıgım ürünü almışlar..
    Neyse ürün degişimini yaptım şuan kullanıyorum

    Fakat işte şuan söz konusu olan 35 tl lik igrenç bi mouse..

    Ne yapcam ben şimdi

    Bi arkadaş ürünü iade edin 35 tl lik ev alışverişi yapın dedi
    Fakat 35 tlik bu harcamayı yiyecek içecek bölümünde yapma şansım varmıdır ki ?
    Hocam öncelikle siz müşterisiniz onlardan çekinmeyin onlar sizden çekinsin.

    Tüketici hakem heyeti bu konularla çok ilgileniyor. Servis iade raporu vermediği zaman müşterilerimiz tüketici hakem heyeti kararı ile geliyor ve anında işlemi tamamlanıyor.

    Mağazanın belki iade prosedürü yoktur orasını bilemem ama sizin başka bir reyondan alışveriş yapma gibi bir durumunuz var. Ben bu üründen soğudum burdan elektronik bir şey almak istemiyorum onun yerine gıda ürünü alıcam dersiniz, size zorluk çıkartıyorsa müşteri şikayet kutusuna veya internet üzerinden şikayette bulunun. Bizim mağazamızda en önemli unsur müşteri memnuniyeti ve müşteri görüşlerine çok önem veriliyor.