• 30-01-2021, 22:36:28
    #1
    Merhaba, başlıkta belirttiğim gibi selenium kullanmadan portable tarayıcı üzerinde nasıl otomasyon yazabilirim. Tarayıcı üzerinde eklenti ile bunu sağlayabileceğimi düşünüyorum ancak mantığını kavramam gerek. Bununla ilgili bir döküman var mı ?
  • 30-01-2021, 22:41:22
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bezos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, başlıkta belirttiğim gibi selenium kullanmadan portable tarayıcı üzerinde nasıl otomasyon yazabilirim. Tarayıcı üzerinde eklenti ile bunu sağlayabileceğimi düşünüyorum ancak mantığını kavramam gerek. Bununla ilgili bir döküman var mı ?
    Webbrowser veya webview fonsiyonlarıyla olabilir program içerisinde fakat hız problemi olur diye tahmin ediyorum.
  • 30-01-2021, 22:44:11
    #3
    Merhabalar, tarayıcı otomasyonlarını hantal bulan biriyim ve işlerimin çoğunu requests.Session hallediyorum.

    Tarayıcı otomasyonlarında Robot olmadığınızı kanıtlamak için gerekli scroll veya delay kullanırken requests de işler cookie header vs gibi şeylerden geçiyor.

    Requests ile erişilemeyen durumlarda tarayıcı otomasyonlarını zorunlu bi ihtiyaç haline geliyor fakat o sırada etik değerler devreye giriyor bende; bir websitesi eğer robota data vermek istemiyorsa zaten session ile işimizi halledemiyoruz ve siteyi kandırmak zorunda kalıyoruz. Bu da bana gereksiz bi aksiyon olarak geliyo.

    Velhasıl günün sonunda requests ile yapılan her şey selenium ile de yapılabilir fakat selenium ile yapılan bir takım şeyler requests ile yapılmaz 🕊


    Edit-1: Selenium ile yapılan bir işlem eğer requests ile de yapılabiliyorsa teknik olarak çoook kat daha hızlı bir şekilde yapılabilir.. Örneğin DLive yorum botu (Login ol, kanala git, yorum at, çık) 1 saniyeden çok daha kısa sürede yapılabilir.

    Edit-2: Portable tarayıcı denmiş ben orayı atlamışım olsun bu yazı da Tarayıcı otomasyoncularına tavsiyem olsun 😅
  • 30-01-2021, 22:44:19
    #4
    Bezos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, başlıkta belirttiğim gibi selenium kullanmadan portable tarayıcı üzerinde nasıl otomasyon yazabilirim. Tarayıcı üzerinde eklenti ile bunu sağlayabileceğimi düşünüyorum ancak mantığını kavramam gerek. Bununla ilgili bir döküman var mı ?
    Zaten bu dedikleriniz Webdriver kullanımı içeriyor. Bizim kullandıklarımız zaten Chrome gibi driverler aracılığı ile çalışıyor. Yani örneğin benim yazılımım da Chromium Altyapısı ile çalışıyor. Sizde her şekilde Driver kullanmak zorundasınız.
    Macro yada javascript vb ile bu dediklerinizi yapabilirisiniz.
  • 30-01-2021, 22:57:31
    #5
    LocatioFirst adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Webbrowser veya webview fonsiyonlarıyla olabilir program içerisinde fakat hız problemi olur diye tahmin ediyorum.
    Webbrowser'a baktım default tarayıcı ile işlem yapıyormuş detaylı inceliycem. Teşekkür ederim.
    keyiflerolsun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, tarayıcı otomasyonlarını hantal bulan biriyim ve işlerimin çoğunu requests.Session hallediyorum.

    Tarayıcı otomasyonlarında Robot olmadığınızı kanıtlamak için gerekli scroll veya delay kullanırken requests de işler cookie header vs gibi şeylerden geçiyor.

    Requests ile erişilemeyen durumlarda tarayıcı otomasyonlarını zorunlu bi ihtiyaç haline geliyor fakat o sırada etik değerler devreye giriyor bende; bir websitesi eğer robota data vermek istemiyorsa zaten session ile işimizi halledemiyoruz ve siteyi kandırmak zorunda kalıyoruz. Bu da bana gereksiz bi aksiyon olarak geliyo.

    Velhasıl günün sonunda requests ile yapılan her şey selenium ile de yapılabilir fakat selenium ile yapılan bir takım şeyler requests ile yapılmaz 🕊


    Edit-1: Selenium ile yapılan bir işlem eğer requests ile de yapılabiliyorsa teknik olarak çoook kat daha hızlı bir şekilde yapılabilir.. Örneğin DLive yorum botu (Login ol, kanala git, yorum at, çık) 1 saniyeden çok daha kısa sürede yapılabilir.

    Edit-2: Portable tarayıcı denmiş ben orayı atlamışım olsun bu yazı da Tarayıcı otomasyoncularına tavsiyem olsun 😅
    Evet hız konusunda haklısınız ancak bazı durumlarda dediğiniz gibi requests yetersiz kalabiliyor otomasyon için geliştirilmiş selenium kullandığımız da siteler bunu kolayca algılayabiliyor bu açıcan selenium değil de pc de bulunan portable bir tarayıcıyı yönetmek istiyorum bununda yöntemi tarayıcıda bulunan eklenti ile haberleşmek olduğunu düşünüyorum ancak detaylı bilgiye sahip değilim.

    Mr_information adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten bu dedikleriniz Webdriver kullanımı içeriyor. Bizim kullandıklarımız zaten Chrome gibi driverler aracılığı ile çalışıyor. Yani örneğin benim yazılımım da Chromium Altyapısı ile çalışıyor. Sizde her şekilde Driver kullanmak zorundasınız.
    Macro yada javascript vb ile bu dediklerinizi yapabilirisiniz.
    Selenium kullanmadan da tarayıcı otomasyonu yöntemleri var olduğunu biliyorum ama üstteki mesajımda söylediğim gibi detaylı bilgim yok bu yüzden araştırma içindeyim.
  • 30-01-2021, 22:59:44
    #6
    Bezos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Webbrowser'a baktım default tarayıcı ile işlem yapıyormuş detaylı inceliycem. Teşekkür ederim.

    Evet hız konusunda haklısınız ancak bazı durumlarda dediğiniz gibi requests yetersiz kalabiliyor otomasyon için geliştirilmiş selenium kullandığımız da siteler bunu kolayca algılayabiliyor bu açıcan selenium değil de pc de bulunan portable bir tarayıcıyı yönetmek istiyorum bununda yöntemi tarayıcıda bulunan eklenti ile haberleşmek olduğunu düşünüyorum ancak detaylı bilgiye sahip değilim.


    Selenium kullanmadan da tarayıcı otomasyonu yöntemleri var olduğunu biliyorum ama üstteki mesajımda söylediğim gibi detaylı bilgim yok bu yüzden araştırma içindeyim.
    Yorumunuzu gördüm. Basitçe anlayabilmelerinin sebebi şudur. Tarayıcı kimlik bilgileri yok. https://browserleaks.com/canvas Bu kısımdan sorgularsanız anlayacaksınız.
  • 11-02-2021, 01:50:23
    #7
    chromedriver'ı düzenleyerek, selenium kullanım tespitinin ortadan kaldırıldığını okumuştum, daha önce bunu denemedim, ama ilgili yazı şurada:
    https://stackoverflow.com/questions/...20267#41220267
  • 07-03-2021, 02:24:00
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Bezos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, başlıkta belirttiğim gibi selenium kullanmadan portable tarayıcı üzerinde nasıl otomasyon yazabilirim. Tarayıcı üzerinde eklenti ile bunu sağlayabileceğimi düşünüyorum ancak mantığını kavramam gerek. Bununla ilgili bir döküman var mı ?
    Hocam bir sonuç bulabildin mi bende araştırıyorum