Webbrowser veya webview fonsiyonlarıyla olabilir program içerisinde fakat hız problemi olur diye tahmin ediyorum.
Webbrowser'a baktım default tarayıcı ile işlem yapıyormuş detaylı inceliycem. Teşekkür ederim.
Merhabalar, tarayıcı otomasyonlarını hantal bulan biriyim ve işlerimin çoğunu
requests.Session hallediyorum.
Tarayıcı otomasyonlarında Robot olmadığınızı kanıtlamak için gerekli scroll veya delay kullanırken requests de işler cookie header vs gibi şeylerden geçiyor.
Requests ile erişilemeyen durumlarda tarayıcı otomasyonlarını zorunlu bi ihtiyaç haline geliyor fakat o sırada etik değerler devreye giriyor bende; bir websitesi eğer robota data vermek istemiyorsa zaten session ile işimizi halledemiyoruz ve siteyi kandırmak zorunda kalıyoruz. Bu da bana gereksiz bi aksiyon olarak geliyo.
Velhasıl günün sonunda requests ile yapılan her şey selenium ile de yapılabilir fakat selenium ile yapılan bir takım şeyler requests ile yapılmaz 🕊
Edit-1: Selenium ile yapılan bir işlem eğer requests ile de yapılabiliyorsa teknik olarak çoook kat daha hızlı bir şekilde yapılabilir.. Örneğin DLive yorum botu (Login ol, kanala git, yorum at, çık) 1 saniyeden çok daha kısa sürede yapılabilir.
Edit-2: Portable tarayıcı denmiş ben orayı atlamışım olsun bu yazı da Tarayıcı otomasyoncularına tavsiyem olsun 😅
Evet hız konusunda haklısınız ancak bazı durumlarda dediğiniz gibi requests yetersiz kalabiliyor otomasyon için geliştirilmiş selenium kullandığımız da siteler bunu kolayca algılayabiliyor bu açıcan selenium değil de pc de bulunan portable bir tarayıcıyı yönetmek istiyorum bununda yöntemi tarayıcıda bulunan eklenti ile haberleşmek olduğunu düşünüyorum ancak detaylı bilgiye sahip değilim.
Zaten bu dedikleriniz Webdriver kullanımı içeriyor. Bizim kullandıklarımız zaten Chrome gibi driverler aracılığı ile çalışıyor. Yani örneğin benim yazılımım da Chromium Altyapısı ile çalışıyor. Sizde her şekilde Driver kullanmak zorundasınız.
Macro yada javascript vb ile bu dediklerinizi yapabilirisiniz.
Selenium kullanmadan da tarayıcı otomasyonu yöntemleri var olduğunu biliyorum ama üstteki mesajımda söylediğim gibi detaylı bilgim yok bu yüzden araştırma içindeyim.