• 21-03-2015, 16:13:53
    #1
    Arkadaşlar Makine Mühendisliği okuyorum.Beni rakiplerimden öne atacak birşeyler olması gerekiyor.Bu sebeple programlamanın işe yaradığını duymuştum.Şu an 1. sınıfım.Hangi programlama dilini öğrenmemi önerirsiniz?Ayrıca bu işe nasıl başlamam gerekir?C++ ın işe yaradığını söylemişlerdi ama birde sizlere soruyum dedim.
  • 21-03-2015, 16:18:13
    #2
    abim makina mühendisliği 2. sinif paü de okuyor C# dersi görüyolar 2.sinif 1. dönemindeydi ders
  • 21-03-2015, 17:30:28
    #3
    genelde c++ kullanıyorlar ama bana kalırsa bu işe pek girme, onun yerine yabancı dilini ilerlet ve kesinlikle ama kesinlikle almanca da öğren. (ingilizce + almanca) ayrıca yurtdışında staj yapmaya bak, ilgileniyorsan sana firma ismi verebilirim bir arkadaşım orda çalışıyor stajyerlik için başvurabilirsin.

    benim kardeşim de makine mühendisi, bir programlama dili göstermişlerdi ama hatırlamıyorum neydi ama çok fazla bir şey de öğretmemişler. Programlama dilinden ziyade cad yazılımları öğrenmen işine daha çok yarayacaktır ve y.dışı tecrübesi + dil becerileri seni daha da eşsiz kılacaktır. Biraz yazılıma kaymak istiyorsan da PLC öğrenebilirsin, tipik olarak siemens s7-200 ile başlayabilirsin, basit ledder diyagramlarla halledebilirsin, zaten otomasyon sistemlerinde çoğu zaman işler plc üzerinde döner.
  • 21-03-2015, 17:34:32
    #4
    Programlama dili elektrik elektronik mühendisliği okuyanlar işi.

    Çok fazla işimize yaramadığı 1. sınıfta yüzeysel olarak yarım dönem c++ dersi almıştım.Kendini geliştirmek istiyorsan autocad, solidworks catia gibi programları öğrenmeye bak.
  • 21-03-2015, 17:41:01
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bende kimya müh. 4.sınıf öğrencisiyim. Açıkcası bu zamana kadar öğrendigim css html c++ vs pek bir işime yarayamacak. Sana tavsiyem kendi alanından bir dil ile uğraş. Bırak c++ ile yazılımcılar uğraşsın. Sen makinacısın. Öneri program ise "ansys flow" Bunu araştır ne işine yarıyor vs bul öğren. Isı transferinde çok kullanılıyor diye biliyorum. Bende çok fazla bilgiye sahip değilim ama mutlaka buna bak.

    Son olarak dil ögrenmeni tavsiye ederim. Mutlaka ingilizce ögren. Hemen şimdi git başla mesela. pm atarsan sana güzel bir site verecegim bedavaya dil ögrenebilecegin..

    Alel acele yazdım, kusurlar için özür.
  • 21-03-2015, 23:09:06
    #6
    emrebeyoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    abim makina mühendisliği 2. sinif paü de okuyor C# dersi görüyolar 2.sinif 1. dönemindeydi ders
    Teşekkürler.

    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    genelde c++ kullanıyorlar ama bana kalırsa bu işe pek girme, onun yerine yabancı dilini ilerlet ve kesinlikle ama kesinlikle almanca da öğren. (ingilizce + almanca) ayrıca yurtdışında staj yapmaya bak, ilgileniyorsan sana firma ismi verebilirim bir arkadaşım orda çalışıyor stajyerlik için başvurabilirsin.

    benim kardeşim de makine mühendisi, bir programlama dili göstermişlerdi ama hatırlamıyorum neydi ama çok fazla bir şey de öğretmemişler. Programlama dilinden ziyade cad yazılımları öğrenmen işine daha çok yarayacaktır ve y.dışı tecrübesi + dil becerileri seni daha da eşsiz kılacaktır. Biraz yazılıma kaymak istiyorsan da PLC öğrenebilirsin, tipik olarak siemens s7-200 ile başlayabilirsin, basit ledder diyagramlarla halledebilirsin, zaten otomasyon sistemlerinde çoğu zaman işler plc üzerinde döner.
    Firma ismini özelden verebilirseniz sevinirim.Ailemle de konuşup yurt dışı tecrübesi yaşamak isterim.Çünkü en önemli katkısı özellikle dilde oluyor.Ayrıca diğer bilgiler için de teşekkür ederim.Siemens ve plc olayını araştıracağım.

    Avni adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Programlama dili elektrik elektronik mühendisliği okuyanlar işi.

    Çok fazla işimize yaramadığı 1. sınıfta yüzeysel olarak yarım dönem c++ dersi almıştım.Kendini geliştirmek istiyorsan autocad, solidworks catia gibi programları öğrenmeye bak.
    Teşekkürler.Autocad öğrendim sayılır.Solidworkse başladık işte.Catiayıda bundan sonraki hedefimde zaten.Teşekkürler.

    GitarSolo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende kimya müh. 4.sınıf öğrencisiyim. Açıkcası bu zamana kadar öğrendigim css html c++ vs pek bir işime yarayamacak. Sana tavsiyem kendi alanından bir dil ile uğraş. Bırak c++ ile yazılımcılar uğraşsın. Sen makinacısın. Öneri program ise "ansys flow" Bunu araştır ne işine yarıyor vs bul öğren. Isı transferinde çok kullanılıyor diye biliyorum. Bende çok fazla bilgiye sahip değilim ama mutlaka buna bak.

    Son olarak dil ögrenmeni tavsiye ederim. Mutlaka ingilizce ögren. Hemen şimdi git başla mesela. pm atarsan sana güzel bir site verecegim bedavaya dil ögrenebilecegin..

    Alel acele yazdım, kusurlar için özür.
    İngilizce şu andada öğreniyorum hala.Öğrenmeye çalışıyorum yani İngilizceden sonraki amacım Rusça öğrenmek.Site adresini özel mesaj olarak atarsan sevinirim.
  • 21-03-2015, 23:14:56
    #7
    Makina Mühendisiyim
    Nacizane sana tavsiyem dilini çok iyi geliştir. Hatta İngilizce yanına Almanca katabiliyorsan çok iyi olur.
    C yerine Solidworks en azından iyi öğren. En basit öğrenebilecek bir tasarım programı. Catia ve Unigraphics çalış derim eğer yapabilirse.
  • 21-03-2015, 23:15:29
    #8
    GitarSolo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende kimya müh. 4.sınıf öğrencisiyim. Açıkcası bu zamana kadar öğrendigim css html c++ vs pek bir işime yarayamacak. Sana tavsiyem kendi alanından bir dil ile uğraş. Bırak c++ ile yazılımcılar uğraşsın. Sen makinacısın. Öneri program ise "ansys flow" Bunu araştır ne işine yarıyor vs bul öğren. Isı transferinde çok kullanılıyor diye biliyorum. Bende çok fazla bilgiye sahip değilim ama mutlaka buna bak.

    Son olarak dil ögrenmeni tavsiye ederim. Mutlaka ingilizce ögren. Hemen şimdi git başla mesela. pm atarsan sana güzel bir site verecegim bedavaya dil ögrenebilecegin..

    Alel acele yazdım, kusurlar için özür.
    Hocam konu sahibinin izniyle site adresini bende alabilir miyim?
  • 21-03-2015, 23:23:49
    #9
    hocam rusça yerine almanca öğren.. önce ingilizce, sonra almanca.. söyleyeceğim firma zaten almanya da ama isviçre firması, baya büyük ve otomasyon makineleri yapıyorlar. Orada çalışabilirsen çok güzel olur en azından stajyerlik yapabilirsen almanya da almancanı da geliştirebilirsin. Makine işinde hakim almanya dır.
    ayrıca kayra_tic nickli arkadaşa katılıyorum. Yoğunlaşman gereken şey yazılım değil, cat-cam programları ve yabancı dil(ler)