• 21-03-2015, 23:58:44
    #10
    kayra_tic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Makina Mühendisiyim
    Nacizane sana tavsiyem dilini çok iyi geliştir. Hatta İngilizce yanına Almanca katabiliyorsan çok iyi olur.
    C yerine Solidworks en azından iyi öğren. En basit öğrenebilecek bir tasarım programı. Catia ve Unigraphics çalış derim eğer yapabilirse.
    Peki hocam önerilerinizi dikkate alacağım.Teşekkürler.

    SoloTurk44 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam konu sahibinin izniyle site adresini bende alabilir miyim?
    Estağfurullah ne demek

    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam rusça yerine almanca öğren.. önce ingilizce, sonra almanca.. söyleyeceğim firma zaten almanya da ama isviçre firması, baya büyük ve otomasyon makineleri yapıyorlar. Orada çalışabilirsen çok güzel olur en azından stajyerlik yapabilirsen almanya da almancanı da geliştirebilirsin. Makine işinde hakim almanya dır.
    ayrıca kayra_tic nickli arkadaşa katılıyorum. Yoğunlaşman gereken şey yazılım değil, cat-cam programları ve yabancı dil(ler)
    Böyle büyük bir firma umuyorum staj başvurumuza yanıt verir hocam.Böyle yerlerde genelde referans, dayı işler ama yinede şansımı deneyeceğim.
  • 22-03-2015, 00:32:35
    #11
    hocam yabancı firmalarda dayı falan sökmez orada bilgin kadar değerlisin, herkesi türkler gibi sanma

    ayrıca okulunda erasmus tarzı programlarla y.dışına çıkman daha kolay olabilir, tarihler bitti mi bilmem ama erasmus öğrenim hareketliliği ile gidebilirsin yani okuyabilirsin y.dışında. Ben ilk yurtdışı deneyimimi erasmus sayesinde gerçekleştirmiştim, türkiyedeki üniversitemin bana tek katkısı bu oldu diyebilirim.

    Eğer y.dışında kalmaya hevesliysen erasmus öğrenci olarak gidip freemover olarak orada devam edebilirsin yani oradan mezun olma şansın da var. İlgili olmak gerek tabi. Kalmasan bile tecrübe amaçlı kesinlikle git gör, adamların ne kadar ileri olduğunu, çalışma düzenlerini v.s. gör, ufkun açılır ve türkiye ye döndüğünde iyi bir referansın olur ve dil becerilerin gelişir. Bu fırsatı kaçırma, okul bittikten sonra yakalaman çok zor
  • 22-03-2015, 17:31:46
    #12
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam yabancı firmalarda dayı falan sökmez orada bilgin kadar değerlisin, herkesi türkler gibi sanma

    ayrıca okulunda erasmus tarzı programlarla y.dışına çıkman daha kolay olabilir, tarihler bitti mi bilmem ama erasmus öğrenim hareketliliği ile gidebilirsin yani okuyabilirsin y.dışında. Ben ilk yurtdışı deneyimimi erasmus sayesinde gerçekleştirmiştim, türkiyedeki üniversitemin bana tek katkısı bu oldu diyebilirim.

    Eğer y.dışında kalmaya hevesliysen erasmus öğrenci olarak gidip freemover olarak orada devam edebilirsin yani oradan mezun olma şansın da var. İlgili olmak gerek tabi. Kalmasan bile tecrübe amaçlı kesinlikle git gör, adamların ne kadar ileri olduğunu, çalışma düzenlerini v.s. gör, ufkun açılır ve türkiye ye döndüğünde iyi bir referansın olur ve dil becerilerin gelişir. Bu fırsatı kaçırma, okul bittikten sonra yakalaman çok zor
    Aynen hocam haklısınız.Dediklerinizi dikkate alacağım teşekkürler.

    Başka yorumları, bilgisi olan yok mudur acaba?
  • 06-04-2015, 11:17:02
    #13
    Makine mühendisleri C# gibi üst seviye dillerle ilgilenmez. İlgilenmemeli.

    Makine ve Elektronik mühendislerin bilmesi gereken dil C++'dır.

    Makine öğrenmesi/PLC/PIC programlama yaparken C kullanacaksın.

    C#/Java gibi modern diller sizin işinize yaramaz. Çünü bunlar genelde önyüz ve backend dediğimiz hızlı iş çıkarılan yerlerde kullanılmak için geliştirilmiştir.

    Siz makine/assembly seviyesinde yazılım yapacaksınız.
  • 06-04-2015, 11:28:12
    #14
    @bentayfun, yanlışını düzelteyim PLC de C kullanılmaz bazılarında imkan vardır(sadece B&R de) ama bu öyle kullanılan bir şey değil, genelde ladder, fbd ve stl kullanılır, piyasada en çok tercih edilenler zaten siemens, omron, modicon.. vs

    PIC için de sadece C yok, picbasic ve assembly de mevcut.