@bentayfun, yanlışını düzelteyim PLC de C kullanılmaz bazılarında imkan vardır(sadece B&R de) ama bu öyle kullanılan bir şey değil, genelde ladder, fbd ve stl kullanılır, piyasada en çok tercih edilenler zaten siemens, omron, modicon.. vs
PIC için de sadece C yok, picbasic ve assembly de mevcut.