genelde c++ kullanıyorlar ama bana kalırsa bu işe pek girme, onun yerine yabancı dilini ilerlet ve kesinlikle ama kesinlikle almanca da öğren. (ingilizce + almanca) ayrıca yurtdışında staj yapmaya bak, ilgileniyorsan sana firma ismi verebilirim bir arkadaşım orda çalışıyor stajyerlik için başvurabilirsin.

benim kardeşim de makine mühendisi, bir programlama dili göstermişlerdi ama hatırlamıyorum neydi ama çok fazla bir şey de öğretmemişler. Programlama dilinden ziyade cad yazılımları öğrenmen işine daha çok yarayacaktır ve y.dışı tecrübesi + dil becerileri seni daha da eşsiz kılacaktır. Biraz yazılıma kaymak istiyorsan da PLC öğrenebilirsin, tipik olarak siemens s7-200 ile başlayabilirsin, basit ledder diyagramlarla halledebilirsin, zaten otomasyon sistemlerinde çoğu zaman işler plc üzerinde döner.