Merhaba Arkadaşlar,
Askerlik tecili ile ilgili bir sorum var, yardımcı olursanız memnun olurum.
Ben 24 yaşındayım. LYS'de dört (4) yıllık (+1 yıl İngilizce hazırlık) bir program kazandım ve kayıt olmayı amaçlıyorum. Üniversite öğrencileri için askerlik tecili 29 yaş sonuna kadar bildiğiniz üzere yapılabiliyor fakat aklıma bir soru takıldı. Geçmişte şöyle bir madde olduğunu duydum.
- Normal öğrenim süresi sonuna kadar kişi eğer üniversiteyi bitiremiyor ancak 29 yaş sınırı aşıyorsa askerliği tecil edilmeyerek, askere alınır.
Böyle bir şey var mı? Yani örneğin bir kişi 27 yaşında üniversiteye kayıt olduğunda dört yıl içerisinde üniversiteden mezun olamayacağına göre askere hemen alınır mı yoksa 29 yaş sonuna kadar beklenip öyle mi askere alınır?
Eğer cevaplandırırsanız çok memnun olurum.
Üniversite ile Askerlik Tecili (Yaş Limiti)
11
●3.479
- 18-08-2012, 15:34:42sahadantv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleArkadaşlar,janizary adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim. Ders falan da saydıracağım için yaştan kurtarıyorum
- 18-08-2012, 15:48:33Evet, ne yazık ki böyle bir durum var. Gerçi şu an komisyonda da yaş limitinin 32'ye yükseltilmesi yönünde bir çalışma yapılıyor.Sharkie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Link: http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/t...sira_no=105308 - 18-08-2012, 15:52:24Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Daha önce lisans programından mı mezun oldunuz? Bildiğim kadarıyla ikinci lisans için askerlik tecil edilmiyordu.denizci88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-08-2012, 15:55:15Hayır, önlisans programından mezun oldum. Bu sebeple lisans programına kayıt yaptırdığım zaman tecil alabiliyorum.eendless adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca askerlik kanunu'nda yapılan yeni düzenleme ile de bildiğim kadarı ile kişi son mezun olduğu eğitim düzeyindeki bir eğitim düzeyine gitse bile 29 yaşına kadar tecil alabiliyor.
Yani yaşı kurtarıyorsa, kişi askere gitmeksizin iki lisans programından birden mezun olabilir. - 18-08-2012, 16:04:47Şimdi biraz araştırdım, yeni düzenleme ile ikinci bir lisans programına kayıt olunabiliniyor ama okuldan dolayı tecil hakkı kazanılmıyor. Yani okula kayıt olsan da olmasan da aynı zamanda askere gitmen gerekiyor. Sadece okula kayıt olabilme hakkı vermişler.denizci88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle