@vural17; dün özelden sormuştun ama bu kadar detaylı söylememiştin. Öncelikle plakasız araç kullananlar, her türlü cezayı hakediyor. Şöyle düşün. Plakasız bir araç senin kardeşine çarpıp öldürüyor. Plakasız olduğu için tespit edilemiyor. Sen bütün hayatın boyunca bu acı ve nefretle yaşıyorsun. O zaman demez misin; "Ey devlet, sen ne işe yararsın. Neden plakasız araçları toplamıyorsun" diye. Şimdi belki hayır diyeceksin ama öyle bir durumda emin ol bunu diyeceksin.
Kask cezası ise tamamen senin hayatını korumak için uygulanıyor. Kabul edelim, ülkemizde ceza olmazsa kurallar işlemez. Gerçi ceza olsa da kurallar çok işlemiyor ama neyse! Sana uygulanan cezalardan sonra "Ben hakettim, siz siz olun kurallara aykırı davranmayın" demek yerine, "Bundan sonra ben de kaçacağım, durmayacağım" diyerek, insanları kuralsızlığa teşvik ediyorsun. Şimdi sakince bi düşün. Zayıf not alan öğrencinin "Ben zayıf not almadım, öğretmen verdi" demesi gibi değil ama. Önce yaptığın hatayı ve olası sonuçlarını düşün.
Evet, eleştirecek ve belki de isyan edecek çok şey var ama söylediklerin bunlar arasında değil.