kimenet adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
1 Kasım 1922 saltanatın Kaldırılması
34
●1.744
- 01-11-2025, 19:45:33Ne kadar cahilce yorum. Bu ulkeler anayasayla degil sembolik monarşi seklinde. Bu ulkelerde secimler var. Halk sandiga gidiyor. Kendi anayasalari var. Su ulkelerde anayasal.monarsi olduguna inanmak hakkaten ultra lüks cehalettir
- 01-11-2025, 19:50:55Evet Atama bir kez daha saygı duydum Egemenliği kayıtsız şartsız milletine verdiği için bugün bir köy çocuğunun devletin üst büroksasisi olup soylu sınıfı zorluğunu kaldırdığı için şükürler olsun.kimenet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-11-2025, 19:51:3030-40 sene koalisyonlarla yönetildi. Daha doğrusu yönetildiği zannedildi.. boşa geçen yıllar..
Türkiye'de : Koalisyon dönemlerinde bir iktidar partisinin veya koalisyonun ortalama görev süresi 1 ila 1.5 yıla kadar düşmüştür.
Neyse sizin gibi ultra bilge insanlarla daha fazla tartışmıyorum.. beni alıntılamadan aranızda takılın.. - 01-11-2025, 19:52:29kimenet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
🇬🇧 Birleşik Krallık (İngiltere)
- Kral III. Charles devletin başıdır ama siyasi yetkisi yoktur.
- Parlamentoyu açar, yasaları imzalar, başbakanı atar fakat bunların hepsi teamül (gelenek) gereği sembolik işlemlerdir.
- Gerçek yönetim Başbakan ve Parlamentonun elindedir.
- Yine de kralın konuşmaları ve temsil gücü, halk üzerindeki etkisi bakımından önemlidir.
🇪🇸 İspanya
- Kral VI. Felipe de siyasi olarak tarafsızdır.
- Ancak 2017 Katalonya bağımsızlık krizinde yaptığı konuşmayla birlik vurgusu yaparak siyasi atmosferi etkiledi.
- Yani kriz anlarında moral otorite olarak bir etkisi olabilir.
🇳🇱 Hollanda ve 🇧🇪 Belçika
- Kral, hükûmeti kurma görevini (koalisyon görüşmelerinden sonra) resmî olarak verir.
- Bu süreçte bazen perde arkasında hakem gibi davranabilir ama yönlendirme yetkisi yoktur.
🇸🇪 İsveç, 🇩🇰 Danimarka, 🇳🇴 Norveç
- Bu İskandinav monarşilerinde krallar tamamen temsili figürlerdir.
- Hükûmet politikalarına müdahale etmezler, ama ulusal birliğin sembolü olarak çok sevilirler.
- Savaş, kriz, cenaze, olimpiyat gibi olaylarda ülkeyi birleştirici bir rol oynarlar.
🇯🇵 Japonya
- İmparator Naruhito, anayasa gereği **devletin ve halkın birliğinin sembolü**dür.
- Siyasi yetkisi sıfırdır.
- Hükûmetin kararlarına karışamaz, sadece törensel görevler yapar.
Bakara Suresi, 170. Ayet
Zümer Suresi, 9. Ayet
İsra Suresi, 36. Ayet - 01-11-2025, 20:12:03Çok ilginç dimi. Adamlar padişah istiyor kendini de köle olsun istiyor. Sabah akşam padişahı mutlu etmek için çalışmak istiyor. Nasıl bir canlı bunu ister aklım almıyor.Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dahası ülke rejimini yıkarak bunu geri getirmek istiyor. Yani pkk = bu insanlar. İkisininde amacı devleti yıkmak. - 01-11-2025, 20:14:25Rivayete göre II. Mahmud, halka ve askerlere seslenerek Haçlılara (veya düşmana) karşı savaşa gidelim der. Kalabalık alkış tutar, herkes coşar. Bunun üzerine Sadrazam (veya Padişahın emriyle görevli bir devlet adamı) Öyleyse isimlerinizi yazalım, kim savaşa katılmak istiyor? dediğinde, biraz önce bağıran halk birer birer ortadan kaybolur.white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-11-2025, 20:40:13Şu el etek öpücülerden gına geldi valla.
Biat edecek insan arıyorlar kafalara bak. Normal insan kafası değil bu. - 01-11-2025, 22:27:00Haritada sadece Yunanla savaştık. İtalyan, Fransız ve İngilizler ne oldu da birden geri çekildi?Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Cumhuriyet vs diyorsun, halkın oyuyla seçilmiş hükümeti o profil resmindeki amerikancı paşalar darbe yaparak indirdi. Cumhuriyetçilik böyle mi oluyor?EmreNN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Birincisi Mustafa Kemal Atatürk değil, Kamal Atatürk. Ölmeden önce resmi olarak adını değiştirdi.halilevren adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Saray vs diyorsun, Atatürk nerede öldü, Dolmabahçe SARAYI'nda değil mi?
Egemenlik halka verildiyse, 1923 1938 arasından neden tek bir seçim yapılmadı? Baktılar ilk seçimde gidecekler, kurulan iki muhalif parti anında kapatıldı.Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İngiltere'de lordlar ve avamlar kamerası var. Lordlar kamerasına soylular ve kralın seçtikleri girebiliyor.Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Beğenmediğiniz, Osmanlı'nın son döneminde de benzer şekilde Meclisi Ayan ve Mebusan vardı. Ayan'ı Padişah seçerken, Mebusan'ı HALK SEÇİYORDU. Üstelik mebusanın sayısı ayandan da fazlaydı.
Bu forumda siyaset yasak deniyor, hayır siyaset yasak değil. Eğer Osmanlıyı kötülüyorsanız, muhafazakar seçmeni aşağılıyorsanız işte o serbest.
100 yıldır resmi tarihin dayattığı hikayenin dışına çıkarsanız, 6 yaşından 26 yaşına 20 yıl boyunca size ezberletilenlerden farklı bir şey söylerseniz cahil, yobazsınız.
1923'ten 1950'ye tam 27 yıl seçim yapmadan ülkeyi yönetmek, sonraki ilk seçimde, halkın seçtiği adamı darbeyle asmak Cumhuriyet öyle mi?


Aynı arkadaşlar gerçi sonrasında dönüp durdu ama neyse konu sapmasan.