• 01-11-2025, 19:45:33
    #10
    kimenet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anayasal Monarşi (Meşrutiyet) ile Yönetilen Ülkeler
    • Birleşik Krallık (İngiltere)
    • İspanya
    • Hollanda
    • Belçika
    • Danimarka
    • İsveç
    • Norveç
    • Japonya
    Evet çok doğru karar olmuş..
    Ne kadar cahilce yorum. Bu ulkeler anayasayla degil sembolik monarşi seklinde. Bu ulkelerde secimler var. Halk sandiga gidiyor. Kendi anayasalari var. Su ulkelerde anayasal.monarsi olduguna inanmak hakkaten ultra lüks cehalettir
  • 01-11-2025, 19:50:55
    #11
    Kişisel Rütbe
    kimenet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anayasal Monarşi (Meşrutiyet) ile Yönetilen Ülkeler
    • Birleşik Krallık (İngiltere)
    • İspanya
    • Hollanda
    • Belçika
    • Danimarka
    • İsveç
    • Norveç
    • Japonya
    Evet çok doğru karar olmuş..
    Evet Atama bir kez daha saygı duydum Egemenliği kayıtsız şartsız milletine verdiği için bugün bir köy çocuğunun devletin üst büroksasisi olup soylu sınıfı zorluğunu kaldırdığı için şükürler olsun.
  • 01-11-2025, 19:51:30
    #12
    30-40 sene koalisyonlarla yönetildi. Daha doğrusu yönetildiği zannedildi.. boşa geçen yıllar..

    Türkiye'de : Koalisyon dönemlerinde bir iktidar partisinin veya koalisyonun ortalama görev süresi 1 ila 1.5 yıla kadar düşmüştür.

    Neyse sizin gibi ultra bilge insanlarla daha fazla tartışmıyorum.. beni alıntılamadan aranızda takılın..
  • 01-11-2025, 19:52:29
    #13
    Kişisel Rütbe
    kimenet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anayasal Monarşi (Meşrutiyet) ile Yönetilen Ülkeler
    • Birleşik Krallık (İngiltere)
    • İspanya
    • Hollanda
    • Belçika
    • Danimarka
    • İsveç
    • Norveç
    • Japonya
    Evet çok doğru karar olmuş..

    🇬🇧 Birleşik Krallık (İngiltere)

    • Kral III. Charles “devletin başı”dır ama siyasi yetkisi yoktur.
    • Parlamentoyu açar, yasaları imzalar, başbakanı atar — fakat bunların hepsi teamül (gelenek) gereği sembolik işlemlerdir.
    • Gerçek yönetim Başbakan ve Parlamentonun elindedir.
    • Yine de kralın konuşmaları ve temsil gücü, halk üzerindeki etkisi bakımından önemlidir.

    🇪🇸 İspanya

    • Kral VI. Felipe de siyasi olarak tarafsızdır.
    • Ancak 2017 Katalonya bağımsızlık krizinde yaptığı konuşmayla birlik vurgusu yaparak siyasi atmosferi etkiledi.
    • Yani “kriz anlarında moral otorite” olarak bir etkisi olabilir.

    🇳🇱 Hollanda ve 🇧🇪 Belçika

    • Kral, hükûmeti kurma görevini (koalisyon görüşmelerinden sonra) resmî olarak verir.
    • Bu süreçte bazen perde arkasında “hakem” gibi davranabilir ama yönlendirme yetkisi yoktur.

    🇸🇪 İsveç, 🇩🇰 Danimarka, 🇳🇴 Norveç

    • Bu İskandinav monarşilerinde krallar tamamen temsili figürlerdir.
    • Hükûmet politikalarına müdahale etmezler, ama ulusal birliğin sembolü olarak çok sevilirler.
    • Savaş, kriz, cenaze, olimpiyat gibi olaylarda ülkeyi birleştirici bir rol oynarlar.

    🇯🇵 Japonya

    • İmparator Naruhito, anayasa gereği **“devletin ve halkın birliğinin sembolü”**dür.
    • Siyasi yetkisi sıfırdır.
    • Hükûmetin kararlarına karışamaz, sadece törensel görevler yapar.
    Okumanızı öneririrm
    Bakara Suresi, 170. Ayet
    Zümer Suresi, 9. Ayet
    İsra Suresi, 36. Ayet
  • 01-11-2025, 20:12:03
    #14
    R10 Sigortacısı
    Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet Atama bir kez daha saygı duydum Egemenliği kayıtsız şartsız milletine verdiği için bugün bir köy çocuğunun devletin üst büroksasisi olup soylu sınıfı zorluğunu kaldırdığı için şükürler olsun.
    Çok ilginç dimi. Adamlar padişah istiyor kendini de köle olsun istiyor. Sabah akşam padişahı mutlu etmek için çalışmak istiyor. Nasıl bir canlı bunu ister aklım almıyor.

    Dahası ülke rejimini yıkarak bunu geri getirmek istiyor. Yani pkk = bu insanlar. İkisininde amacı devleti yıkmak.
  • 01-11-2025, 20:14:25
    #15
    Kişisel Rütbe
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok ilginç dimi. Adamlar padişah istiyor kendini de köle olsun istiyor. Sabah akşam padişahı mutlu etmek için çalışmak istiyor. Nasıl bir canlı bunu ister aklım almıyor.

    Dahası ülke rejimini yıkarak bunu geri getirmek istiyor. Yani pkk = bu insanlar. İkisininde amacı devleti yıkmak.
    Rivayete göre II. Mahmud, halka ve askerlere seslenerek “Haçlılara (veya düşmana) karşı savaşa gidelim” der. Kalabalık alkış tutar, herkes coşar. Bunun üzerine Sadrazam (veya Padişah’ın emriyle görevli bir devlet adamı) “Öyleyse isimlerinizi yazalım, kim savaşa katılmak istiyor?” dediğinde, biraz önce bağıran halk birer birer ortadan kaybolur.
  • 01-11-2025, 20:40:13
    #16
    Şu el etek öpücülerden gına geldi valla.
    Biat edecek insan arıyorlar kafalara bak. Normal insan kafası değil bu.
  • 01-11-2025, 22:02:33
    #17
    Kac yildir bu foruma uyeyim ilk defa cumhuriyete karsi monarşiyi savunanlari goruyorum yazik hakikaten.
  • 01-11-2025, 22:27:00
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar doğru bir karar olduğu altta ekte mevcuttur.Demokrasi ve Cumhuriyet Bu ülkenin sahip çıkması gereken başına gelmiş en iyi olaydır.Atatürk olmasa Muhtemel Osmanlı Haritası ;
    Haritada sadece Yunanla savaştık. İtalyan, Fransız ve İngilizler ne oldu da birden geri çekildi?

    EmreNN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumun tescilli yobazlarından da başka bir yorum beklenemezdi zaten.
    Cumhuriyet vs diyorsun, halkın oyuyla seçilmiş hükümeti o profil resmindeki amerikancı paşalar darbe yaparak indirdi. Cumhuriyetçilik böyle mi oluyor?


    halilevren adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne kadar enterasan bir hale geldi ülkemiz tamam fikir özgürlüğü vs ok ama saltanatı savunmak da ne bileyim...
    bu ülke 102 yıl önce kuruldu, bu ülkenin kurucusu şartları bellidir eğer sevmiyor isen kendine uygun bir ülkeye gidip yaşayabilirsin ama hem bu ülkede yaşayıp hem de ülkenin kurucu değerlerine saldırıyorsan bu dünyanın her yerinde vatan hainliğidir...
    Buradaki konu siyaset de değil, temel değerlere saldırı oluyor artık, böyle bir konunun da siyaset vs diye kapanmaması lazım
    T*rör ağzıyla konuşulup fikir özgürlüğü olmaz.
    103 yıl önce saltanat saraydan alınıp halka verildi ama 11 yıl önce de halktan alınıp tekrar saraya verildi,saray nedir yav sene 2025, bu masallarda hikayelerde anlatılan ibretlik hikayeler gibi bu saray hikayesi.
    Ben o yıllarda Ankara'da yaşıyordum saray inşaatı başbakanlık ek binası olarak başlasa da saray olduğu belli idi o zaman arkadaşlar diyordu ki hayır saray değil siz kafayı yemişsiniz öyle şey mi olur ihityaç var ek bina yapılıyor diyorlardı Aynı arkadaşlar gerçi sonrasında dönüp durdu ama neyse konu sapmasan.
    Burası bizim devletimiz, Türkiye Cumhuriyeti.. Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk...
    İstese padişah ya da Birleşik Krallıkta da var ben kral olurum diye krallık ilan edebilecek kadar gücü ve ordusu varken yapmayan TBMM kuran adam..
    Öyle ya da böyle bu ülkede yaşayıp seviyorsan saygı duyacaksın bu kadar.Saygı duymuyor isen zaten bu şuanlık 102 yıllık olan devlete ait değil başka devlete aitsindir, o zaman ya kendine uygun devlete gideceksin ya da hainsindir, ortası yok.
    Allah Mustafa Kemal Atatürk'ten milyar kere razı olsun inşallah..
    Biz trakyalıyız, işgal nedir görümüşüz vatan nedir kıymet biliriz, burada cenazemizde bile şehitlerimize birlikte vatanımızın kurtarıcısına dua edilir, o dualar yeter zaten
    Birincisi Mustafa Kemal Atatürk değil, Kamal Atatürk. Ölmeden önce resmi olarak adını değiştirdi.
    Saray vs diyorsun, Atatürk nerede öldü, Dolmabahçe SARAYI'nda değil mi?


    Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet Atama bir kez daha saygı duydum Egemenliği kayıtsız şartsız milletine verdiği için bugün bir köy çocuğunun devletin üst büroksasisi olup soylu sınıfı zorluğunu kaldırdığı için şükürler olsun.
    Egemenlik halka verildiyse, 1923 1938 arasından neden tek bir seçim yapılmadı? Baktılar ilk seçimde gidecekler, kurulan iki muhalif parti anında kapatıldı.

    Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    🇬🇧 Birleşik Krallık (İngiltere)

    • Kral III. Charles “devletin başı”dır ama siyasi yetkisi yoktur.
    • Parlamentoyu açar, yasaları imzalar, başbakanı atar — fakat bunların hepsi teamül (gelenek) gereği sembolik işlemlerdir.
    • Gerçek yönetim Başbakan ve Parlamentonun elindedir.
    • Yine de kralın konuşmaları ve temsil gücü, halk üzerindeki etkisi bakımından önemlidir.

    🇪🇸 İspanya

    • Kral VI. Felipe de siyasi olarak tarafsızdır.
    • Ancak 2017 Katalonya bağımsızlık krizinde yaptığı konuşmayla birlik vurgusu yaparak siyasi atmosferi etkiledi.
    • Yani “kriz anlarında moral otorite” olarak bir etkisi olabilir.

    🇳🇱 Hollanda ve 🇧🇪 Belçika

    • Kral, hükûmeti kurma görevini (koalisyon görüşmelerinden sonra) resmî olarak verir.
    • Bu süreçte bazen perde arkasında “hakem” gibi davranabilir ama yönlendirme yetkisi yoktur.

    🇸🇪 İsveç, 🇩🇰 Danimarka, 🇳🇴 Norveç

    • Bu İskandinav monarşilerinde krallar tamamen temsili figürlerdir.
    • Hükûmet politikalarına müdahale etmezler, ama ulusal birliğin sembolü olarak çok sevilirler.
    • Savaş, kriz, cenaze, olimpiyat gibi olaylarda ülkeyi birleştirici bir rol oynarlar.

    🇯🇵 Japonya

    • İmparator Naruhito, anayasa gereği **“devletin ve halkın birliğinin sembolü”**dür.
    • Siyasi yetkisi sıfırdır.
    • Hükûmetin kararlarına karışamaz, sadece törensel görevler yapar.
    Okumanızı öneririrm
    Bakara Suresi, 170. Ayet
    Zümer Suresi, 9. Ayet
    İsra Suresi, 36. Ayet
    İngiltere'de lordlar ve avamlar kamerası var. Lordlar kamerasına soylular ve kralın seçtikleri girebiliyor.

    Beğenmediğiniz, Osmanlı'nın son döneminde de benzer şekilde Meclisi Ayan ve Mebusan vardı. Ayan'ı Padişah seçerken, Mebusan'ı HALK SEÇİYORDU. Üstelik mebusanın sayısı ayandan da fazlaydı.

    Bu forumda siyaset yasak deniyor, hayır siyaset yasak değil. Eğer Osmanlıyı kötülüyorsanız, muhafazakar seçmeni aşağılıyorsanız işte o serbest.

    100 yıldır resmi tarihin dayattığı hikayenin dışına çıkarsanız, 6 yaşından 26 yaşına 20 yıl boyunca size ezberletilenlerden farklı bir şey söylerseniz cahil, yobazsınız.

    1923'ten 1950'ye tam 27 yıl seçim yapmadan ülkeyi yönetmek, sonraki ilk seçimde, halkın seçtiği adamı darbeyle asmak Cumhuriyet öyle mi?