Çok ilginç dimi. Adamlar padişah istiyor kendini de köle olsun istiyor. Sabah akşam padişahı mutlu etmek için çalışmak istiyor. Nasıl bir canlı bunu ister aklım almıyor.
Dahası ülke rejimini yıkarak bunu geri getirmek istiyor. Yani pkk = bu insanlar. İkisininde amacı devleti yıkmak.
Rivayete göre II. Mahmud, halka ve askerlere seslenerek Haçlılara (veya düşmana) karşı savaşa gidelim der. Kalabalık alkış tutar, herkes coşar. Bunun üzerine Sadrazam (veya Padişahın emriyle görevli bir devlet adamı) Öyleyse isimlerinizi yazalım, kim savaşa katılmak istiyor? dediğinde, biraz önce bağıran halk birer birer ortadan kaybolur.