• 06-08-2025, 21:27:46
    #1
    selamlar temlik yoluyla mülk sözleşme devri alacağım noter üzerinden

    mülk örneğin piyasa değeri mülkün 4 milyon ise mülkün tapudaki değeri 1 milyon

    ben mülkü temlik yoluyla alırken 4 milyon yazarsam devir harç ücreti 150 200 bin civarı çıkıyormuş
    ben mülkü temlik yoluyla alırken 1 milyon yazarsam devir harç ücreti 25 35 bin civarı çıkıyormuş

    devir ücreti yani..

    bu durumda bana eksileri artıları ne olur?
    yani bir noter ücretine 150 200 bin devir ücreti ödemek çok ağır bir rakam olarak değerlendirirsek ne yapmayı önerirsiniz?
  • 06-08-2025, 21:28:50
    #2
    4 milyon yazacaksın mecbur
  • 06-08-2025, 21:30:36
    #3
    CoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 milyon yazacaksın mecbur
    Neden mecbur hocam tapudaki değerini 1 milyonda yazabiliriz ama burda asıl soru bunun artısı eksisi ne olur

    4 milyon yazarsak sözleime temlik devir ücreti 250 bin çıkıyormuş
  • 06-08-2025, 21:35:52
    #4
    1 milyonluk temlik koymuş olmazmısın mantıken
  • 06-08-2025, 21:39:57
    #5
    CoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 milyonluk temlik koymuş olmazmısın mantıken
    Reis şimdi ben bu işlerden pek anlamıyorum
    şöyle izah edeyim

    devir alacağım dairenin tapusu çıkmadı o yüzden temlik yoluyla sözleşme devrini alacağım yani geçici tapusu diyebiliriz

    durum şu.. ben evi alırken evin satış bedelini 1 milyonda girebiliyorum 4 milyonda ona karışan yok

    1 milyona 30-40 bin noter ücreti çıkıyor
    4 milyona 150-200 arası galiba çıkıyor

    şimdi satış bedelini notere ücreti evin gerçek değeri 4 milyon girersem 150-200 bin notere para ödeyeceğim

    1 milyon girersem 30-40 bin ödüyorum

    mantıken 1 milyon satış nedeli girdirmek daha mantıklı

    Bunun bana ekisi artısı ne olur onu soruyorum

    detaylı anlattım umarım anlamışsınızdır
  • 06-08-2025, 21:41:00
    #6
    @Fahrettin; sana yardımcı olacaktır.
  • 06-08-2025, 21:42:14
    #7
    Anlamadığım rayiç bedel devreye girmiyor mu hocam? Belediye ne rayiç belirlemiş tapu sormuyor mu?
  • 06-08-2025, 21:45:10
    #8
    cmlndz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlamadığım rayiç bedel devreye girmiyor mu hocam? Belediye ne rayiç belirlemiş tapu sormuyor mu?
    Evet oda olabilir belki rayıç bedeli 600 bin tl 2017 fiyatına göre ama evin değeri 4 milyon

    Noterdeki girdiğimiz değerin artısı eksisi varmı ilerde onu merak ediyorum eksisi artısı

    yani diyelim yarın birgün evin tapu çıkmadı
    resmiyetten rayıç bedeliyle noterden aldık 600 bine
    Ben verdim 4 milyon

    devlet resmiyete odaklanır sonuçta ( tapuda bir sorun olduğunda ) haklarımı ararsam
  • 06-08-2025, 21:46:22
    #9
    on2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet oda olabilir belki rayıç bedeli 600 bin tl 2017 fiyatına göre ama evin değeri 4 milyon

    Noterdeki girdiğimiz değerin artısı eksisi varmı ilerde onu merak ediyorum eksisi artısı
    Belki dediğiniz gibi rayiç bedeli düşük şu an o rayiç bedel üzerinden yaparsanız ileride sorun yaşamazsınız gibi görünüyor.