selamlar temlik yoluyla mülk sözleşme devri alacağım noter üzerinden
mülk örneğin piyasa değeri mülkün 4 milyon ise mülkün tapudaki değeri 1 milyon
ben mülkü temlik yoluyla alırken 4 milyon yazarsam devir harç ücreti 150 200 bin civarı çıkıyormuş
ben mülkü temlik yoluyla alırken 1 milyon yazarsam devir harç ücreti 25 35 bin civarı çıkıyormuş
devir ücreti yani..
bu durumda bana eksileri artıları ne olur?
yani bir noter ücretine 150 200 bin devir ücreti ödemek çok ağır bir rakam olarak değerlendirirsek ne yapmayı önerirsiniz?
tecrübeli avukatlara bir sorum olacak ( ev alma hakkında )
12
●286
- 06-08-2025, 21:30:36Neden mecbur hocam tapudaki değerini 1 milyonda yazabiliriz ama burda asıl soru bunun artısı eksisi ne olurCoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
4 milyon yazarsak sözleime temlik devir ücreti 250 bin çıkıyormuş - 06-08-2025, 21:39:57Reis şimdi ben bu işlerden pek anlamıyorumCoderMaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
şöyle izah edeyim
devir alacağım dairenin tapusu çıkmadı o yüzden temlik yoluyla sözleşme devrini alacağım yani geçici tapusu diyebiliriz
durum şu.. ben evi alırken evin satış bedelini 1 milyonda girebiliyorum 4 milyonda ona karışan yok
1 milyona 30-40 bin noter ücreti çıkıyor
4 milyona 150-200 arası galiba çıkıyor
şimdi satış bedelini notere ücreti evin gerçek değeri 4 milyon girersem 150-200 bin notere para ödeyeceğim
1 milyon girersem 30-40 bin ödüyorum
mantıken 1 milyon satış nedeli girdirmek daha mantıklı
Bunun bana ekisi artısı ne olur onu soruyorum
detaylı anlattım umarım anlamışsınızdır - 06-08-2025, 21:45:10Evet oda olabilir belki rayıç bedeli 600 bin tl 2017 fiyatına göre ama evin değeri 4 milyoncmlndz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Noterdeki girdiğimiz değerin artısı eksisi varmı ilerde onu merak ediyorum eksisi artısı
yani diyelim yarın birgün evin tapu çıkmadı
resmiyetten rayıç bedeliyle noterden aldık 600 bine
Ben verdim 4 milyon
devlet resmiyete odaklanır sonuçta ( tapuda bir sorun olduğunda ) haklarımı ararsam - 06-08-2025, 21:46:22Belki dediğiniz gibi rayiç bedeli düşük şu an o rayiç bedel üzerinden yaparsanız ileride sorun yaşamazsınız gibi görünüyor.on2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle