selamlar temlik yoluyla mülk sözleşme devri alacağım noter üzerinden

mülk örneğin piyasa değeri mülkün 4 milyon ise mülkün tapudaki değeri 1 milyon

ben mülkü temlik yoluyla alırken 4 milyon yazarsam devir harç ücreti 150 200 bin civarı çıkıyormuş
ben mülkü temlik yoluyla alırken 1 milyon yazarsam devir harç ücreti 25 35 bin civarı çıkıyormuş

devir ücreti yani..

bu durumda bana eksileri artıları ne olur?
yani bir noter ücretine 150 200 bin devir ücreti ödemek çok ağır bir rakam olarak değerlendirirsek ne yapmayı önerirsiniz?