• 14-03-2025, 16:22:18
    #28
    Örf ve adet bu şekilde uygulanmaz. Birini dan da da dan dan diye gereksiz bir şekilde rahatsız etmeye kimsenin hakkı yok. Davul calinsin ama eskisi gibi mani ile, kapılar kırılır gibi bahşiş istenerek değil utanma ile, hoşgörü ile. Bundan dolayı bu konu da davulcular sınıfta kaldı diyorum.
  • 14-03-2025, 16:40:58
    #29
    İnsanları rahatsız etmekten başka bir şey değil hiç bir mantığı yok bunların
  • 14-03-2025, 16:42:49
    #30
    Evde bebek var her gün 3.40da bu davulcu ruh hastaları yüzünden ağlaya ağlaya uyanıyor.

    Yıl olmuş 2025 ne davulu ya saat var telefon var, var oğlu var. Tüm bunlara rağmen kalkamıyorsan orucu da tutma demek ki beceremiyorsun.

    Kim iktidar olursa olsun şu davulcu fetişizmine kim son verirse yıllarca onlardayım artık.
  • 14-03-2025, 16:47:57
    #31
    2025 yılında Davulcu mu olur ya.. resmen saygısızlık ve bağnazlık..
  • 14-03-2025, 17:23:44
    #32
    Eskiyi yaşamak, yad etmek durumları haricinde artık her hangi bir geçerlilikleri kalmadığı kanaatindeyim, netice de alarm var, onun dışında teknoloji ileri seviye zaten...

    Tek amaç ve de gâyelerini artık yitirdiklerini düşünüyorum.
  • 14-03-2025, 17:47:21
    #33
    Aşırı gereksiz. Dün at hırsızı kılıklı bir çocuk geldi davulcu bahşişi için. Kağıt 5TL verdim. Önceden muhtarlık onaylı kağıt dağıtırlardı davulcu kim bilirdik. Şimdi sarı çizmeli mehmet ağa geliyor ben davulcuyum diyor. Tipler sıfır güven.
    Zaten davul ile kimse uyanmıyor ama kültürü yaşatmak istiyorsak biraz daha farklı olması lazım.
  • 14-03-2025, 18:14:52
    #34
    sadece eski gelenek göreneği barındırıyor başka bir katkısı yok zaten kimse davulun sesinden felan kalkmıyor, Ekonomi yüzünden yatamıyor insanlar
  • 14-03-2025, 21:56:54
    #35
    artık sadece para istemeye geliyor. gece sesini duyan yok
  • 14-03-2025, 22:35:35
    #36
    İşlerine hakkı ile yapsalar gerçekten bu da geleneklerin devam etmesi benim hoşuma gider. Gel gelelim saat 2.30'da davul çalıyor namussuz. Gece gece uykumu bozuyor bir daha uyuyamıyorum. Sahurda bir daha kalkıyorum sonra bir daha uyuyamıyorum. Gündüz malak malak dolaşıyoruz..