• 14-03-2025, 14:38:14
    #10
    bayiavm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son derece rahatsız edici bir şekilde, sadece davul çalmakla yetinmeyip arabaların alarm seslerini de açıyorlar ve sonra gidiyorlar.
    cidden hocam sinir bozmaktan başka iş yapmıyorlar, keşke emniyete şikayet edebilsek.

    RakipsizHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gereksiz birde kapıya dikilip zorla para ister gibi hallere giriyorlar.
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Davulcular benim gözümde dilenci gibi. Camdan para atalım diye utanmadan usanmadan defalarca kez zillere basıyorlar.
    Kendilerinin oruç tuttuklarından bire şüpheliyim, tamamen para için gürültü yapıyorlar.
    zaten davulcuların çoğu geceleri kahvede okey oynayıp 2-saat tur atıp para kazanalım mantığındaki insanlar oluyor
  • 14-03-2025, 14:39:24
    #11
    Davulu çalmayı bilseler vallahi verdiğim parayı acımam en azından derim ki; ulan gecenin bilmem kaçında mis gibi ritmik hoş davul dinliyorsun. Sanki delinin eline vermişler tokmağı fütursuzca sadece vuruyor herhangi bir estetik kaygı falan yok. O yüzden bence olmamalı
  • 14-03-2025, 14:39:32
    #12
    Bu gelenek saçmalıktan başka hiçbir şey değildir. Hadi yetişki bireyleri geçtim, uyuyan bebekleri bile korku içerisinde uyandırıyorlar. topu topu beş saatlik uykunuzun bile içine sıçarlar. kimsenin sahura uyanmak için ramazan davulcusuna ihtiyacı olmadığı bir dönemde yaşıyoruz. peki neden bu uygulamayı kaldırmaya cesaret edemiyorlar çünkü bu küçük işten bile rant sağlıyorlar. nasıl mı ? belediyeler, muhtarlar, bir sonraki seçim döneminde diğer partilerce münafık, ateist, kafir, dinsiz olmakla suçlanır, hoş görülmez. belediye başkanları ve muhtarlar bundan çekinir. yine her zaman olduğu gibi din ve gelenekler çıkar sağlanmak amacıyla kullanılıyor.
  • 14-03-2025, 14:42:23
    #13
    Vaudeville adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu gelenek saçmalıktan başka hiçbir şey değildir. Hadi yetişki bireyleri geçtim, uyuyan bebekleri bile korku içerisinde uyandırıyorlar. topu topu beş saatlik uykunuzun bile içine sıçarlar. kimsenin sahura uyanmak için ramazan davulcusuna ihtiyacı olmadığı bir dönemde yaşıyoruz. peki neden bu uygulamayı kaldırmaya cesaret edemiyorlar çünkü bu küçük işten bile rant sağlıyorlar. nasıl mı ? belediyeler, muhtarlar, bir sonraki seçim döneminde diğer partilerce münafık, ateist, kafir, dinsiz olmakla suçlanır, hoş görülmez. belediye başkanları ve muhtarlar bundan çekinir. yine her zaman olduğu gibi din ve gelenekler çıkar sağlanmak amacıyla kullanılıyor.
    aklıma nedense bu sahne geldi

    https://www.youtube.com/watch?v=ZN378ytjlbw
  • 14-03-2025, 14:44:01
    #14
    Alanya turizm yeri olduğu için yasak
  • 14-03-2025, 14:51:23
    #15
    dogrudur valla 1 gün gelir 4 gün sorna yok davul çaldıgını hic duymadım gelip para istiyorlar davul caldık diyorlar
  • 14-03-2025, 14:53:11
    #16
    JokerTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dogrudur valla 1 gün gelir 4 gün sorna yok davul çaldıgını hic duymadım gelip para istiyorlar davul caldık diyorlar
    bizde de aynı mahallede 2-3 farklı davulcu geziyor, 2-3 farklı davulcuya para veriyoruz
  • 14-03-2025, 14:54:31
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Eski bir gelenek, ama oruç tutacak kişi davul sesine değil telefonun alarm sesine bile kalkmıyor.
  • 14-03-2025, 15:01:53
    #18
    Bir çok ülke kendi manevi değerini kültürleştirmiş. Biz kendi manevi değerlerimizi değersizleştirmeye çalışıyoruz. Aynı mantıkla o zaman ezan da mı gereksiz. Artık kaçımız namaz kılıyor bilmiyorum ama kalkmak isteyen telefon alarmı kurar kalkar. Gereksiz gürültüdür mü diyeceksiniz mesela bir vakit sonra. Benzer misaller değil biliyorum ama bundan 50 yıl sonra da davul gereksiz diyenlerin çocukları ezan gereksiz demez mi? Onların da çocukları başka değerlerimizi gitgide değersizleştirmez mi? Davul gerek, birlikte sahur gerek. Yılda 1 ay oluyor. Rahatsız oluverelim 1 ay da. Ne olacak ki. Zaten her yere yetişecek kadar da yoklar. Az kaldılar.