Bu gelenek saçmalıktan başka hiçbir şey değildir. Hadi yetişki bireyleri geçtim, uyuyan bebekleri bile korku içerisinde uyandırıyorlar. topu topu beş saatlik uykunuzun bile içine sıçarlar. kimsenin sahura uyanmak için ramazan davulcusuna ihtiyacı olmadığı bir dönemde yaşıyoruz. peki neden bu uygulamayı kaldırmaya cesaret edemiyorlar çünkü bu küçük işten bile rant sağlıyorlar. nasıl mı ? belediyeler, muhtarlar, bir sonraki seçim döneminde diğer partilerce münafık, ateist, kafir, dinsiz olmakla suçlanır, hoş görülmez. belediye başkanları ve muhtarlar bundan çekinir. yine her zaman olduğu gibi din ve gelenekler çıkar sağlanmak amacıyla kullanılıyor.