• 26-02-2025, 20:23:11
    #1
    konuyu kilitleyebilirmiyiz tşk ederim
  • 26-02-2025, 20:38:06
    #2
    🥇Innovative SEO Manager
    Saçma ama yine de kabul edelim. En azından şikayet REDDİNE yerine DEVRİNE şeklinde birşey olsa tüm süreçleri en başa çekmeseler, direk alakalı yere aksa konu ve devam etse süreç keşke. Bu kadar zor olmamalı.
  • 26-02-2025, 20:38:21
    #3
    Kart ile ödeme yapıldıysa, işlem itirazı yapacaksınız. Üzerinden 60 gün geçmemiş olması yararınıza olur. Dijital ürünlerde bu sürenin 180 güne kadar sınırı artabilir.
    Para transferi olarak ödemeler yapıldıysa, bununla ilgili önce banka ile görüşmelisiniz.
    Hakem heyeti bankanın çözüm sağlamadığı durumlarda tercih edilebilir.
    Ben gecikme olduğu durumlarda beklemeye devam ediyorum, sonuçlanıyor. Bugüne kadar tüm itirazlarım olumlu sonuçlandı.
  • 26-02-2025, 20:50:57
    #4
    Görsel yeni yüklendiği için şimdi görüyorum.

    Attığınız konunun banka ile ilişkisi nedir tam olarak?
    Hesabınızdan banka para çekmiyor ise, bankayı hakem heyetine vererek husumetten red alırsınız. Yani, red kararı doğru. Banka sizden kart bedeli ya da X bedeli adı altında para kesiyor olsa, ve bu parayı iade etmiyor olsa, bu durumda bankayı şikayet edersiniz. Burada bankanın sizin üzerinizden tahsil ettiği bir para yok.

    Bankanız üzerinden tahsil edilen bir para var. Bu para tahsili kart ile yapıldıysa, kart işlem itirazı yapacaksınız. Havale, para transferi olarak yapıldıysa, şüpheli işlem itirazı yapacaksınız. Her iki durumda da Tüketici Hakem Heyetine şikayet etmeniz gereken yer banka değil, paranın çekildiği yerdir. Verilen dilekçede yazılı yer, "Sigorta Şirketi" olarak geçiyor. Sizin de sigorta şirketini şikayet etmeniz gerekiyor. Eğer banka ile sigorta şirketi aynı ana şirkete bağlı ise, bu durum da da yine sigorta şirketini şikayet etmeniz gerekiyor. Çünkü ikisi de hukuken farklı şirketler. Ne kadar bağlı şirketler olursa olsunlar.

    İşlem geçmişinize göre gerekli aşamalar üzerinden gidin, ondan sonra doğru şirketi, gerekli kanıtları da yükleyerek şikayet edin. Ardından olumlu sonuç alınabiliyor ise, alırsınız. Şu anda yaptığınız şikayet, geçersiz bir şikayet.

    Banka yaptığınız şikayette bir taraf olmadığı için sizin şikayetinize cevap vermiyor.
  • 26-02-2025, 20:58:49
    #5
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görsel yeni yüklendiği için şimdi görüyorum.

    Attığınız konunun banka ile ilişkisi nedir tam olarak?
    Hesabınızdan banka para çekmiyor ise, bankayı hakem heyetine vererek husumetten red alırsınız. Yani, red kararı doğru. Banka sizden kart bedeli ya da X bedeli adı altında para kesiyor olsa, ve bu parayı iade etmiyor olsa, bu durumda bankayı şikayet edersiniz. Burada bankanın sizin üzerinizden tahsil ettiği bir para yok.

    Bankanız üzerinden tahsil edilen bir para var. Bu para tahsili kart ile yapıldıysa, kart işlem itirazı yapacaksınız. Havale, para transferi olarak yapıldıysa, şüpheli işlem itirazı yapacaksınız. Her iki durumda da Tüketici Hakem Heyetine şikayet etmeniz gereken yer banka değil, paranın çekildiği yerdir. Verilen dilekçede yazılı yer, "Sigorta Şirketi" olarak geçiyor. Sizin de sigorta şirketini şikayet etmeniz gerekiyor. Eğer banka ile sigorta şirketi aynı ana şirkete bağlı ise, bu durum da da yine sigorta şirketini şikayet etmeniz gerekiyor. Çünkü ikisi de hukuken farklı şirketler. Ne kadar bağlı şirketler olursa olsunlar.

    İşlem geçmişinize göre gerekli aşamalar üzerinden gidin, ondan sonra doğru şirketi, gerekli kanıtları da yükleyerek şikayet edin. Ardından olumlu sonuç alınabiliyor ise, alırsınız. Şu anda yaptığınız şikayet, geçersiz bir şikayet.

    Banka yaptığınız şikayette bir taraf olmadığı için sizin şikayetinize cevap vermiyor.
    hocam aslında olay şu kaynatam biraz bu işleri bilmez 1 2 senedir ufak ufak parça parça taksitler ödemiş ama meble yükselince farkına varıyor bahsi geçen sigorta şirketine şahsen başvurduk onlarla alakalı çıkmadı yani bir muhattab bulamadık ama taksitler bitmeden yeniden başlıyor sürekli çekim yapılmış banka şubesindeki çalışanlar bile şaşırdı kaynatam yanlışlıkla yada bilmeyerek onay verdi yada vermedi onu bilmiyor ama bankayla iletişime geçildi çözüm çıkmadı kredi kartından çekilmiş bir mebla
  • 26-02-2025, 21:05:26
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam aslında olay şu kaynatam biraz bu işleri bilmez 1 2 senedir ufak ufak parça parça taksitler ödemiş ama meble yükselince farkına varıyor bahsi geçen sigorta şirketine şahsen başvurduk onlarla alakalı çıkmadı yani bir muhattab bulamadık ama taksitler bitmeden yeniden başlıyor sürekli çekim yapılmış banka şubesindeki çalışanlar bile şaşırdı kaynatam yanlışlıkla yada bilmeyerek onay verdi yada vermedi onu bilmiyor ama bankayla iletişime geçildi çözüm çıkmadı kredi kartından çekilmiş bir mebla
    Sırasıyla yapın:
    - Bankayi kredi kartı sahibi arayacak ve bu işletmenin yaptığı tüm çekimlere işlem itirazı yapacak. Rızası ve bilgisi dışında yapıldığı bilgisi verecek. Kartın kapatılmasını ve yenisinin çıkarılmasını isteyecek.
    - Bankadan bu işletmeye yapılmış tüm kart ödemelerinin çıktısını alacak. Bankadan bu işletme ile ilgili alabildiği tüm bilgileri alacak.
    - Tüketici Hakem Heyetine bankadan ödeme yapılan şirket ile ilgili aldığı bilgiler doğrultusunda ve ödeme yapılan detayları gösteren ödeme geçmişi ile işlem itirazında bulunacak. Tüketici Hakem Heyeti, ödeme geçmişini kanıt olarak kabul edip, kişinin beyanını da esas alarak ilgili işletmeden savunma talep edecek.
    - Olumlu sonuçlanması durumunda, sonucu banka ile de paylaşıp, bankanın itiraz sürecine destekleyici belge sunabilirsiniz.
    - Tüketici Hakem Heyeti reddederse, ya da onayladığı halde karşı işletme sizi cevapsız bırakırsa, savcılığa başvurmanız gerekir. Bu durumda konunun hukuki boyutu değişebilir. Bir avukat yardımı alırsınız.

    İlk 3 aşamaya odaklanın ve paranızı geri almaya çalışın. Karşı taraf ne beyan ederse etsin, doğru düzgün, detaylı, kesin ifadelerle ve kesin bilgilerle itirazınızı yapın, destekleyici olan ödeme detaylarını da eklemeyi asla unutmayın.
  • 26-02-2025, 21:08:58
    #7
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sırasıyla yapın:
    - Bankayi kredi kartı sahibi arayacak ve bu işletmenin yaptığı tüm çekimlere işlem itirazı yapacak. Rızası ve bilgisi dışında yapıldığı bilgisi verecek. Kartın kapatılmasını ve yenisinin çıkarılmasını isteyecek.
    - Bankadan bu işletmeye yapılmış tüm kart ödemelerinin çıktısını alacak. Bankadan bu işletme ile ilgili alabildiği tüm bilgileri alacak.
    - Tüketici Hakem Heyetine bankadan ödeme yapılan şirket ile ilgili aldığı bilgiler doğrultusunda ve ödeme yapılan detayları gösteren ödeme geçmişi ile işlem itirazında bulunacak. Tüketici Hakem Heyeti, ödeme geçmişini kanıt olarak kabul edip, kişinin beyanını da esas alarak ilgili işletmeden savunma talep edecek.
    - Olumlu sonuçlanması durumunda, sonucu banka ile de paylaşıp, bankanın itiraz sürecine destekleyici belge sunabilirsiniz.
    - Tüketici Hakem Heyeti reddederse, ya da onayladığı halde karşı işletme sizi cevapsız bırakırsa, savcılığa başvurmanız gerekir. Bu durumda konunun hukuki boyutu değişebilir. Bir avukat yardımı alırsınız.

    İlk 3 aşamaya odaklanın ve paranızı geri almaya çalışın. Karşı taraf ne beyan ederse etsin, doğru düzgün, detaylı, kesin ifadelerle ve kesin bilgilerle itirazınızı yapın, destekleyici olan ödeme detaylarını da eklemeyi asla unutmayın.
    hocam ilk 3 maddeyi yaptık doğrudan bankaya itiraz ettik cevap gelmedi kartı kapattırrdık mobil bankacılıktan belgeleri tek tek çıkartıp hesaplamaları yapıp tüketici hakemine başvurduk banka muhttap olmadı diye red geldi o yüzden bu konuyu açtım bir üst makama gidiyim mi diye sonuçta banka hakem heyetine savunma bile yapmayı bile tenezüül etmemiş
  • 26-02-2025, 21:14:24
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ilk 3 maddeyi yaptık doğrudan bankaya itiraz ettik cevap gelmedi kartı kapattırrdık mobil bankacılıktan belgeleri tek tek çıkartıp hesaplamaları yapıp tüketici hakemine başvurduk banka muhttap olmadı diye red geldi o yüzden bu konuyu açtım bir üst makama gidiyim mi diye sonuçta banka hakem heyetine savunma bile yapmayı bile tenezüül etmemiş
    Hocam siz okumadan mı yazıyorsunuz? Bu şekilde itiraz ederseniz, elbette kimse sizi dikkate almaz. Yazdığım şeyi birebir okuyup, uygulasanız sonuç alırsınız.
    Şu anda doğru düzgün Tüketici Hakem Heyeti şikayeti dahi yapmamışsınız.

    Şikayet ettiğiniz yer BANKA.
    Paranızı alan ve şikayet etmeniz gereken yer SİGORTA ŞİRKETİ.

    Siz Ahmete para verseniz, Mehmeti şikayet etseniz, haklı çıkabilir misiniz?
    Bir üst makama gidebilecek bir şey yapmamışsınız ki.

    Tüketici Hakem Heyetine, "parayı tahsil eden sigorta şirketini" şikayet edeceksiniz.
    Aldığınız cevapta bunu adamlar açık bir dille ifade etmişler.

    Size yazabileceğim başka bir şey bulunmuyor. Burada başka biri de başka bir öneri veremez. Çünkü ortada doğru düzgün yapılmış bir şikayet yok.
  • 26-02-2025, 21:19:39
    #9
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siz okumadan mı yazıyorsunuz? Bu şekilde itiraz ederseniz, elbette kimse sizi dikkate almaz. Yazdığım şeyi birebir okuyup, uygulasanız sonuç alırsınız.
    Şu anda doğru düzgün Tüketici Hakem Heyeti şikayeti dahi yapmamışsınız.

    Şikayet ettiğiniz yer BANKA.
    Paranızı alan ve şikayet etmeniz gereken yer SİGORTA ŞİRKETİ.

    Siz Ahmete para verseniz, Mehmeti şikayet etseniz, haklı çıkabilir misiniz?
    Bir üst makama gidebilecek bir şey yapmamışsınız ki.

    Tüketici Hakem Heyetine, "parayı tahsil eden sigorta şirketini" şikayet edeceksiniz.
    Aldığınız cevapta bunu adamlar açık bir dille ifade etmişler.

    Size yazabileceğim başka bir şey bulunmuyor. Burada başka biri de başka bir öneri veremez. Çünkü ortada doğru düzgün yapılmış bir şikayet yok.
    hocam çok tşk ederim okuyum yazdıklarınızı zaten sonuç alamadığımdan sizlerden fikir beyanı istedim şikayet te bankayı verdik çünkü muhattab bir şirket yok paravan bir şirket kopyalama bir şirket