• 01-02-2025, 14:47:32
    #28
    Hayırlı olsun hocam tifliste 5 6 ay yaşamıştım batum tarafı çok hareketli diyebilirim ama tiflis güzeldi Gürcistan güzel bir ülke eğer ki kendini sürekli bizi sevmiyorlar diye baskılamazsan seveni de var ben telegramda çok kisiyle kaynattım misafirim oldular fln her ülkede olduğu gibi iyi insan da var kötü insan da var. yaşanacak yer tiflis bence.

    Oturum soran arkadaşlar içn oturuma gerek yok 1 sene kalma hakkınız var senede 1 defa gir çık yapın oturum almaya calısmayın zaten dolandırılsınız iş kurmazsanız alamazsınız kursanız da 50.000 lari harcamanız gerekiyor (ticari hacim) sonra alırsınız hiç alamazsınız değil ama Gürcistan uğruna 600 700k harcanacak bi ülke değil. Bunun yerine daha ucuza alabilceğin birsürü balkan ülkesi var.

    Ben Gürcistandan Karadağa geçtim burası daha güzel insanlar daha anlayışlı gürcüler çok kaba çok sert bunlar öyle değil avrupalı ılıklar biraz, ucuz da bir ülke. Öneririm.

    Gürcistan hakkında sorunuz olursa yanıtlarım hocam.
  • 01-02-2025, 15:36:19
    #29
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Volser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35 k nedir hocam villadamı oturuyon etiler bebek beşiktaşta oturucagına daha uygun semtlerde oturabilirsin 40 k kazanıyorum 12 kira veriyorum kalanıda bana yetiyor allaha şükür cocuguma ne istiyorsa alabiliyorum aracıma yakıt yetiştirebiliyorum ihtiyaclarımı gideriyorum üsttüne heray belli bi miktar birikim yapabiliyorum bana kalırsa 100 k alıp yettiremeyen tiplerde sorun var rahata alışıp hergün dışardan yemek yiyip lüzumsuz seylere gereksiz paralar vermemek gerek başka ülküde süriyeli mülteci muamelesi görmek yerine kendini dizginlemek gerek
    hocam yanlış anlama beni ama siz yaşamayı bilmiyorsunuz, sözüm sadece size değil sizin gibi düşünen insanlara...
    gidip a101 den bimden içinde salmonellalar olan ürünleri alıyorsunuz bir kaç sene sonra garip garip hastalıklar patlıyor sonra neden oldu ah vah kaderdir bu allah istemiştir diyorsunuz
    yaşadığınız hayatın zerre + zerre * zerre = zerre kaderle alakası yok, tamamen bilinçsizlik..
    isim vermek istemiyorum, bazı süpermarketteki ürünlerin hepsi ya yurtdışından virütik olaylar yüzünden geri dönen ürünlerle dolu, ya da başka zehir zıkkım şeyler.
    siz dümeni döndürüyorum zannedip ucuza kaçıyorsunuz, sonra da başınıza türlü şey gelince bu kader oluyor. ben böyle düşünen insanları anlayamıyorum. sanırım anlayamayacağımda...
    sizi tenzih ederek söylüyorum, bazı kişiler kaderden de zerre anlamıyor, mutlak kader harici seçimlerimiz bizim elimizde.
    12k verip oturduğunuz semtin pek güvenilir bir yer olduğunu düşünmüyorum, allah muhafaza köpeği var iti uğursuzu var her şeyi var, yani matematikten biraz anlıyor iseniz başınıza kötü bir şey gelme ihtimali her uygun fiyatlı üründe(durumda) artıyor. sonra da kaderciliğe bağlanıyor. hayır kadercilik değil bu... bunlar seçim...
    sizin şükredip ucuzu olumlama durumunuz benim gelecek yaşantımı etkileyen kararları etkiliyor... umarım zihnen hep birlikte ilerleriz ve bu durumu aşarız.. bu dünyaya 3 kuruş kenara atalım, ezik büzük yaşayalım diye gelmedi hiç birimiz.... sevgilerimle
  • 01-02-2025, 15:57:03
    #30
    citak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olsun hocam tifliste 5 6 ay yaşamıştım batum tarafı çok hareketli diyebilirim ama tiflis güzeldi Gürcistan güzel bir ülke eğer ki kendini sürekli bizi sevmiyorlar diye baskılamazsan seveni de var ben telegramda çok kisiyle kaynattım misafirim oldular fln her ülkede olduğu gibi iyi insan da var kötü insan da var. yaşanacak yer tiflis bence.

    Oturum soran arkadaşlar içn oturuma gerek yok 1 sene kalma hakkınız var senede 1 defa gir çık yapın oturum almaya calısmayın zaten dolandırılsınız iş kurmazsanız alamazsınız kursanız da 50.000 lari harcamanız gerekiyor (ticari hacim) sonra alırsınız hiç alamazsınız değil ama Gürcistan uğruna 600 700k harcanacak bi ülke değil. Bunun yerine daha ucuza alabilceğin birsürü balkan ülkesi var.

    Ben Gürcistandan Karadağa geçtim burası daha güzel insanlar daha anlayışlı gürcüler çok kaba çok sert bunlar öyle değil avrupalı ılıklar biraz, ucuz da bir ülke. Öneririm.

    Gürcistan hakkında sorunuz olursa yanıtlarım hocam.
    Hocam mumkunse sizden de karadag hakkinda bilgiler alsak. Gecen youtube’da bir gezgin geziyordu oralari cidden yasanacak yerler gibi
  • 01-02-2025, 19:57:18
    #31
    Üyeliği durduruldu
    Gürcistana giden Türklerin çoğu içki sigara kumar ve fu-huş için gidiyor. Orada insanların durumundan faydalanıp kadın elde eden ve gayrimeşru olarak uzun süre kullananlar da var. Tüm bunları altalta toplayınca çok farklı bir tablo ortaya çıkıyor. Kibir kabalık hoyratlık konusunda hiçkimse bizim türklerin elime su dökemez.
    Tüm bunlara rağmen önemli çatışmalar yaşanmıyorsa gürcülerin yokluk durumu ve özgürlük anlayışı sayesinde diyebilirim. Yoksa bizim Türkler gittikleri yerlerde neler yapıyor neler...

    ***
  • 01-02-2025, 20:09:24
    #32
    Üyeliği durduruldu
    Gürcistan benim içinde yaşama hayali kurduğum yer. Türkiyede insan kirliliğinden kurtulmak için ideal.

    Gürcistanı ideal kılan 1. özellik sınıra yürüme mesafesinde olması. Yürüme sözü biraz abartı ama, işin çıktığı zaman hiçbirşeyin olmasa bile yürüyerek dahi olsa Türkiyeye geçebilirsin. Başka ülkelerde bu kolaylık bu avntaj yok.

    Gürcistan 2. özelliği, çok küçük bir ülke olması dolayısıyla ulaşım çok kolay. Dolmuşlar inanılmaz ucuz, metro da öyle. İster şehirlerarası ister şehiriçi olsun.

    Batum ve Tiflis turizm merkezi olduğu için çok pahalı. Ancak diğer küçük kasabalarda gıda fiyatları çok ucuz. Ciddi bir fark var.

    Hintli müslümanlar gürcistandan çokça toprak almış zamanında. Adamlar işinde gücünde olduğu için hoşgörü ile karşılıyorlar. Gürcülerin düşmanca tavır sergilemesi biraz tuhafıma gitti. Belki de Batum ve Tifliste insan kalabalığı yüzünden. Bizim türkler çok sorun çıkaran kibirli insanlar.

    Eski ve fakir bir ülke olmasına rağmen Gürcistan binaları kasabaları bence çok güzel. İnsana masalsı bir huzur veriyor. Ahıska Borjomi ve Tifliste birer gün bulundum. Doğa ve tarih severler için ideal.

    ***

    Türkiyede kasabaların hemen hepsi neredeyse birebir aynı. Gerçekten güzel yerler çok nadir ve oralar da çok pahalı. Gürcistan ise gezdiğim kadarıyla insana doğallık ve ferahlık veriyor.
    Bazı yönlerden Türkiyenin 50 yıl eski hali deniliyor. Ancak o 50 yıl önceki halin doğallığı temizliği var.

    ***

    Türkiyede silah seslerine korna seslerine tartışmalara alışmış insanlar Gürcistanı sıkıcı buluyor. Komik. Bence hiç gitmesinler. Oralar daha fazla kirlenmesin.
  • 02-02-2025, 00:58:36
    #33
    Hocam kararınıza saygım sonsuz aynı şekilde yerinizde olsam ben de aynısını yapardım. Burası gerçekten insan sabrını ve mentalini inanılmaz zorlamaya başladı. Ayrıca vatan haini değilsiniz tabii ki ama şunu söylemek istiyorum. Ülkece ekonomik bir savaş içerisindeyiz. Enflasyonumuz savaşta olan ülkelerden bile (örnek rusya) kat kat fazla. Bana göre , ülkenin zorlu ekonomik şartlarına dayanamayıp çıkıp gidip sonra da savaş çıksa döner savaşırım demeniz büyük tezatlık saygılarımla...
  • 02-02-2025, 22:21:07
    #34
    Türkiye'yi bu kıskaçtan ancak doğal düzen kurtarabilir. İnsan çabası, akıl, mantık, şeref, onur bizi bu durumdan kurtarmaya yetmiyor. Tamamen doğal seleksiyona kaldı işimiz...
  • 02-02-2025, 22:32:37
    #35
    Her şey gönlünüzce olsun hocam, mesajınız beni mutlu etti.