• 14-11-2024, 18:33:42
    #10
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler hocam. Eşimin aynı banka hesabında birikimleri var. Onlara haciz gelmez değil mi hocam.
    Eşinizin kendi adına kayıtlı banka hesapları, sizin borcunuz nedeniyle haczedilemez. Türk Medeni Kanunu'na göre, bir eşin şahsi borcundan diğer eş sorumlu değildir. Dolayısıyla, alacaklılar sizin borcunuz nedeniyle eşinizin banka hesaplarına haciz koyamazlar.
  • 14-11-2024, 18:39:58
    #11
    Avukata düşünce avukat ile görüşüp taksit yaptırabilirsiniz yardımcı oluyorlar ama 1 taşıdı geçirmeniz durumunda 3 ay hapis cezası alıyorsunuz. Aynı şekilde şuan benimde icram avukatta taksitlendirme yaptık.

    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapı krediden 150 bin TL kredi çektim. 60 gün gecikmede. 24 ay yapılandırma da yapmıyorlar. Meblağ yuksekmis. 90 gün gecikmede avukata verilecekmis. Bir kaç sorum olacak bilgili arkadaşlara

    1) kayinpederin evinde oturuyorum. Eve haciz memuru gelir mi. (Birşey almayacak olsa da gelmesi sokinti olur. Evdekiler habersiz durumdan)

    2) avukata düşünce 24 ay taksit yaptırabilir miyim. (Avukata düşünce başka birime devroluyor sanırım borç. Banka içi Varlık sirketi gibi)

    3) maaşıma büyük ihtimal haciz gelir. En güzeli bu aslında bu benim için sorun olmaz. Önce diğer banka borçlarımı ödeyip sonra yapi krediyi öderim.

    Develet 60 ay yapılandırma çıkardı ama 28 Eylül öncesi 30 gün gecikme yaşayanlar faydalanıyor. Benim o gün itibariyle 20 gündü. Eyt gibi bunu da kaçırdık 😅
    • dll
    dll bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 14-11-2024, 18:42:15
    #12
    Çok güzel akıl veriyorsun kardeşim.
    selim5051 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sakın İcra dairesine gidelim taahhüt imzala falan derlerse gitme.
    İhlalden afsız 90 gün hapis cezası var.Ödemezsen tabii
  • 14-11-2024, 18:42:31
    #13
    dostum bu borölardan eşinin haberi yoksa bu çok manidar bir durum. yani aklım almıyor insan kredi çekerken veya bir parayı kullanırken eşinin nasıl haberi olmaz. eninde sonunda mali durumun birilerinin gözüne batıcak ve patlayacaksın. şu an günü geçiriyorsun anladığım kadarıyla ama bu senin için yakın zaman çok daha büyük sorunlara yol açacaktır. şu an saklamaya çalıştığın bu durum yarın öbür gün öğrenildiğinde adının aile içinde farklı anılmasına sebep olabilir bu nedenle bu konuyu eşinle paylaşman gerekir sebep ve sonuçlarıyla elbette ki. bence önce aile içinde bir çıkış yolu aramalısın çünkü bu tarz borçlar icra avukat vs gibi durumlara intikal ettiğinde katlanarak sana geri dönecek hazır şu an bu durumlara düşmemişken acil bir çıkış yolu bulmalısın. bugun 150 binlira borcun avukat ve icra masraflarınla otomatik 250-300 binlirayı bulur ve bir dahada altından kalkamazsın. ve maaşına gelen icra artık eskisi gibi %20 si filan değil neredeyse çoğu durumda tamamına yakınına el konuluyor ve beş parasız ortalıkta kalırsın. kaldıki şirketinede icralık olduğuna dair yazı gidiyor ve insan kaynakları bu durumu öğreniyor iş genel müdüre kadar gidip onaya çıkıyor çünkü senin maaşının icralık olan tarafını kurumlara avukatlara vs yatırmak zorundalar. bu senin için çok ama çok daha büyük bir sıkıntı olur.
  • 14-11-2024, 19:29:28
    #14
    Vay arkadas memleketde ne kadar borclu, haciz gelen insan varmis...

    Allah hepinize yardim etsin arkadaslar. Ne diyeyim. Cok zor durumdayiz ulkecek. Allah hepinize bir kolaylik saglar hic merak etmeyin icinizi ferah tutun insallah Allahtan umit kesilmez.
  • 14-11-2024, 19:40:27
    #15
    opyan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum bu borölardan eşinin haberi yoksa bu çok manidar bir durum. yani aklım almıyor insan kredi çekerken veya bir parayı kullanırken eşinin nasıl haberi olmaz. eninde sonunda mali durumun birilerinin gözüne batıcak ve patlayacaksın. şu an günü geçiriyorsun anladığım kadarıyla ama bu senin için yakın zaman çok daha büyük sorunlara yol açacaktır. şu an saklamaya çalıştığın bu durum yarın öbür gün öğrenildiğinde adının aile içinde farklı anılmasına sebep olabilir bu nedenle bu konuyu eşinle paylaşman gerekir sebep ve sonuçlarıyla elbette ki. bence önce aile içinde bir çıkış yolu aramalısın çünkü bu tarz borçlar icra avukat vs gibi durumlara intikal ettiğinde katlanarak sana geri dönecek hazır şu an bu durumlara düşmemişken acil bir çıkış yolu bulmalısın. bugun 150 binlira borcun avukat ve icra masraflarınla otomatik 250-300 binlirayı bulur ve bir dahada altından kalkamazsın. ve maaşına gelen icra artık eskisi gibi %20 si filan değil neredeyse çoğu durumda tamamına yakınına el konuluyor ve beş parasız ortalıkta kalırsın. kaldıki şirketinede icralık olduğuna dair yazı gidiyor ve insan kaynakları bu durumu öğreniyor iş genel müdüre kadar gidip onaya çıkıyor çünkü senin maaşının icralık olan tarafını kurumlara avukatlara vs yatırmak zorundalar. bu senin için çok ama çok daha büyük bir sıkıntı olur.
    Kanunen ,%25 den fazla kesinti yapilamiyor.yapilmasi icin kisinin izni olmasi lazim bildigim kadariyla bu durumda bile olmuyor.
    İsyerlerindede sorun olmuyor genelde 3/4 dosya pespese gelmezse tabi.
  • 14-11-2024, 20:39:07
    #16
    Pmann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanunen ,%25 den fazla kesinti yapilamiyor.yapilmasi icin kisinin izni olmasi lazim bildigim kadariyla bu durumda bile olmuyor.
    İsyerlerindede sorun olmuyor genelde 3/4 dosya pespese gelmezse tabi.
    zaten taseron firmadayım, adamlar eleman bulamıyor hocam calıstıgım fiyatlara
  • 14-11-2024, 23:52:19
    #17
    Pmann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanunen ,%25 den fazla kesinti yapilamiyor.yapilmasi icin kisinin izni olmasi lazim bildigim kadariyla bu durumda bile olmuyor.
    İsyerlerindede sorun olmuyor genelde 3/4 dosya pespese gelmezse tabi.
    hocam o sizin dediğiniz eskiden oyleydi %20 hatta ama son zamanlarda son 1 yıldır filan komple banka hesaplarını blokeliyorlar çalışıyorsun çalışıyorsun hesabında para yok. bi araştırın derim
  • 15-11-2024, 01:10:29
    #18
    opyan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam o sizin dediğiniz eskiden oyleydi %20 hatta ama son zamanlarda son 1 yıldır filan komple banka hesaplarını blokeliyorlar çalışıyorsun çalışıyorsun hesabında para yok. bi araştırın derim
    yok öyle birşey 4/1'ine koyabilirler maaş haczi, hesaplarına bloke koyabilirler ama günü birlik zaten parası yoktur hesap boşsa ne alacaklar.