Yapı krediden 150 bin TL kredi çektim. 60 gün gecikmede. 24 ay yapılandırma da yapmıyorlar. Meblağ yuksekmis. 90 gün gecikmede avukata verilecekmis. Bir kaç sorum olacak bilgili arkadaşlara
1) kayinpederin evinde oturuyorum. Eve haciz memuru gelir mi. (Birşey almayacak olsa da gelmesi sokinti olur. Evdekiler habersiz durumdan)
2) avukata düşünce 24 ay taksit yaptırabilir miyim. (Avukata düşünce başka birime devroluyor sanırım borç. Banka içi Varlık sirketi gibi)
3) maaşıma büyük ihtimal haciz gelir. En güzeli bu aslında bu benim için sorun olmaz. Önce diğer banka borçlarımı ödeyip sonra yapi krediyi öderim.
Develet 60 ay yapılandırma çıkardı ama 28 Eylül öncesi 30 gün gecikme yaşayanlar faydalanıyor. Benim o gün itibariyle 20 gündü. Eyt gibi bunu da kaçırdık 😅
Kredi borcuna eve haciz gelir mi
23
●1.558
- 14-11-2024, 18:20:03Hukuki açıdan, oturduğunuz kayınpederin evine haciz memuru gelmesi teorik olarak mümkün ancak uygulamada borçluya ait olmayan malların haczi yapılamaz; bunun için kayınpederinizin itirazda bulunması gerekir. Avukata düştüğünüzde genelde borç, banka içinden avukatlara ya da bir varlık yönetim şirketine devredilir. Bu aşamada, avukatla 24 ay veya daha uzun vadeli bir ödeme planı üzerinde anlaşma şansınız olabilir. Maaşınıza haciz geldiğinde yasal sınır olan %25 oranında kesinti yapılır; bu sizin için düzenli ödeme açısından avantaj sağlayabilir.
- 14-11-2024, 18:20:27Üyeliği durduruldubendede var şuan bankadan avukata düşünce taksitlendirebiliyorsun hocam ama banka hesaplarına bloke geliyor yani paran varsada bankada tutma avukata düşünce aydan aya ödeyebilirsin
- 14-11-2024, 18:23:37BDDK kanun koymuş. 100bin üzeri borca 12 aydan fazla taksit olmuyor. Çok saçma geliyor bunlar bana. Banka da diyor ki illa 1 taksit oze öyle yapılandırma yapalım. O da yine 12 ay yapıyor. Hiç bir avantaj yok. Dediğiniz gibi avukatla anlasayim en iyisi. Hem belki düşük faizden yapar. Ben yüzde 6 dan çekmiştim.turangrafik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bankada param yok zaten..tüm parayı dağıtıyorum borçlara. - 14-11-2024, 18:24:39Geçen ay başıma geldi. Eve haciz olayı artık yok gibi bişey hocam. Gelseler de zaten her eşyadan bir tane varsa alamıyor. Ama %95 gelmezler. Önemli olan hesaplarında para olmasın üzerine mal bulundurma. SSK lı çalışıyorsan her ay maaşının 4 te birini alır borcun bitene kadar. Sadece bu kadar.
- 14-11-2024, 18:26:05Üzerime hiç bir şey yok hocam. 30bin TL kuru maaş var. Ama eşimin banka hesabında birikimler var. Onun birikimlere haciz gelebilir mi.Enikonu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-11-2024, 18:27:08Teşekkürler hocam. Eşimin aynı banka hesabında birikimleri var. Onlara haciz gelmez değil mi hocam.fatihozdemir1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-11-2024, 18:29:28Eşinin hesabına bişey yapamazlar hocam korkma. Hatta bende motorsiklet vardı haciz gelmeden eşimin üzerine geçirmiştim ruhsatı. Bu arada ne avukata ne vergi dairesi ne gitmedim. Kimse ile muhatap olmadım. Öyle de böyle de maaşımdan bir kısmını taksit ödemeye ayıracaktım zaten. Diğer türlü taksitlendirme yapıp taahhüt imzalatırlar ödeyemeyince 3 ay hapis...dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle