• 14-11-2024, 18:18:02
    #1
    Yapı krediden 150 bin TL kredi çektim. 60 gün gecikmede. 24 ay yapılandırma da yapmıyorlar. Meblağ yuksekmis. 90 gün gecikmede avukata verilecekmis. Bir kaç sorum olacak bilgili arkadaşlara

    1) kayinpederin evinde oturuyorum. Eve haciz memuru gelir mi. (Birşey almayacak olsa da gelmesi sokinti olur. Evdekiler habersiz durumdan)

    2) avukata düşünce 24 ay taksit yaptırabilir miyim. (Avukata düşünce başka birime devroluyor sanırım borç. Banka içi Varlık sirketi gibi)

    3) maaşıma büyük ihtimal haciz gelir. En güzeli bu aslında bu benim için sorun olmaz. Önce diğer banka borçlarımı ödeyip sonra yapi krediyi öderim.

    Develet 60 ay yapılandırma çıkardı ama 28 Eylül öncesi 30 gün gecikme yaşayanlar faydalanıyor. Benim o gün itibariyle 20 gündü. Eyt gibi bunu da kaçırdık 😅
  • 14-11-2024, 18:20:03
    #2
    Hukuki açıdan, oturduğunuz kayınpederin evine haciz memuru gelmesi teorik olarak mümkün ancak uygulamada borçluya ait olmayan malların haczi yapılamaz; bunun için kayınpederinizin itirazda bulunması gerekir. Avukata düştüğünüzde genelde borç, banka içinden avukatlara ya da bir varlık yönetim şirketine devredilir. Bu aşamada, avukatla 24 ay veya daha uzun vadeli bir ödeme planı üzerinde anlaşma şansınız olabilir. Maaşınıza haciz geldiğinde yasal sınır olan %25 oranında kesinti yapılır; bu sizin için düzenli ödeme açısından avantaj sağlayabilir.
  • 14-11-2024, 18:20:27
    #3
    Üyeliği durduruldu
    bendede var şuan bankadan avukata düşünce taksitlendirebiliyorsun hocam ama banka hesaplarına bloke geliyor yani paran varsada bankada tutma avukata düşünce aydan aya ödeyebilirsin
  • 14-11-2024, 18:23:05
    #4
    Sakın İcra dairesine gidelim taahhüt imzala falan derlerse gitme.
    İhlalden afsız 90 gün hapis cezası var.Ödemezsen tabii
  • 14-11-2024, 18:23:37
    #5
    turangrafik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bendede var şuan bankadan avukata düşünce taksitlendirebiliyorsun hocam ama banka hesaplarına bloke geliyor yani paran varsada bankada tutma avukata düşünce aydan aya ödeyebilirsin
    BDDK kanun koymuş. 100bin üzeri borca 12 aydan fazla taksit olmuyor. Çok saçma geliyor bunlar bana. Banka da diyor ki illa 1 taksit oze öyle yapılandırma yapalım. O da yine 12 ay yapıyor. Hiç bir avantaj yok. Dediğiniz gibi avukatla anlasayim en iyisi. Hem belki düşük faizden yapar. Ben yüzde 6 dan çekmiştim.

    Bankada param yok zaten..tüm parayı dağıtıyorum borçlara.
  • 14-11-2024, 18:24:39
    #6
    Geçen ay başıma geldi. Eve haciz olayı artık yok gibi bişey hocam. Gelseler de zaten her eşyadan bir tane varsa alamıyor. Ama %95 gelmezler. Önemli olan hesaplarında para olmasın üzerine mal bulundurma. SSK lı çalışıyorsan her ay maaşının 4 te birini alır borcun bitene kadar. Sadece bu kadar.
  • 14-11-2024, 18:26:05
    #7
    Enikonu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen ay başıma geldi. Eve haciz olayı artık yok gibi bişey hocam. Gelseler de zaten her eşyadan bir tane varsa alamıyor. Ama %95 gelmezler. Önemli olan hesaplarında para olmasın üzerine mal bulundurma. SSK lı çalışıyorsan her ay maaşının 4 te birini alır borcun bitene kadar. Sadece bu kadar.
    Üzerime hiç bir şey yok hocam. 30bin TL kuru maaş var. Ama eşimin banka hesabında birikimler var. Onun birikimlere haciz gelebilir mi.
  • 14-11-2024, 18:27:08
    #8
    fatihozdemir1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuki açıdan, oturduğunuz kayınpederin evine haciz memuru gelmesi teorik olarak mümkün ancak uygulamada borçluya ait olmayan malların haczi yapılamaz; bunun için kayınpederinizin itirazda bulunması gerekir. Avukata düştüğünüzde genelde borç, banka içinden avukatlara ya da bir varlık yönetim şirketine devredilir. Bu aşamada, avukatla 24 ay veya daha uzun vadeli bir ödeme planı üzerinde anlaşma şansınız olabilir. Maaşınıza haciz geldiğinde yasal sınır olan %25 oranında kesinti yapılır; bu sizin için düzenli ödeme açısından avantaj sağlayabilir.
    Teşekkürler hocam. Eşimin aynı banka hesabında birikimleri var. Onlara haciz gelmez değil mi hocam.
  • 14-11-2024, 18:29:28
    #9
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üzerime hiç bir şey yok hocam. 30bin TL kuru maaş var. Ama eşimin banka hesabında birikimler var. Onun birikimlere haciz gelebilir mi.
    Eşinin hesabına bişey yapamazlar hocam korkma. Hatta bende motorsiklet vardı haciz gelmeden eşimin üzerine geçirmiştim ruhsatı. Bu arada ne avukata ne vergi dairesi ne gitmedim. Kimse ile muhatap olmadım. Öyle de böyle de maaşımdan bir kısmını taksit ödemeye ayıracaktım zaten. Diğer türlü taksitlendirme yapıp taahhüt imzalatırlar ödeyemeyince 3 ay hapis...