• 29-07-2024, 00:47:24
    #1
    Selam olsun,

    Başarısızlık serüveninde en çok karşılaştığım konuları ara sıra yazmaya çalışıyorum ki aynı hataları yapmaya namzet arkadaşlarımız en azından bir düşünsün. Demiyorum ki fikrini değiştirsin ama üzerine düşünsün isterim ki zarar göreceği işlerden haberi olsun.

    Emekliliği ilan etmeden önce proje yönetimi, proje danışmanlığı gibi hizmetler verirdim haliyle artık bu işleri yapmıyorum deseniz bile illaki geliyor bir şeyler.
    Genelde süper bir projem var, yapılmayanı buldum, bu iş çok para kazandırır düşüncesiyle üretilen projeler.
    Proje diye yazıyorum ama sadece fikirleri var ortada projeye dökülen bir şey yok.

    Genellikle hayatını değiştirecek çok büyük projesi olan hatta benden bilgi isterken projesini sır gibi saklayan insanların logo yaptırma konusunda düşüncesi "yapan siteler var" ya da "50 100 hallederiz o kolay" diye özetleyeceğim bütçeleri oluyor. Bütçeniz yoksa ve sponsorunuz yoksa hatta logonun önemi konusunda fikriniz yoksa zaten başarılı olmanız tesadüf silsilesine bağlıdır. Şansınız yok demek istemedim zira istisna olan bir örnek bulup o örneğin sizin için tekraren yaşanacağına inanmaya yakınsınız.

    Diğer bir kesim ise sadece parlak bir fikre sahip ama bu fikirle ne yapabileceği konusunda tam bir fikri bulunmuyor. Evet, fikir parlak ve üzerine çalışmayı hak ediyor lakin sadece fikir olarak bir değeri olmuyor. Mesela para kazanacağınız en kolay şey ara uygulama/site yapmaktır. Kanva gibi bir sistem yapmanız küçük ekiplerle mümkün değil hele tek başınıza imkansız. Bunu satarak kazanacağınız düşük ücretler ise gereksiz. Yapılacak şey kanva ile kullanıcı/satıcı arasında bir çözüm ya da kolaylık sağlayan bir şey olmalı. Bu bir fikirdir. Bu fikir parlak bir fikirdir ama üzerine çalışıp en çok talep edilecek, gerçekten kullanımının bir artı değeri olacak ya da kullanana para kazanma şansı sunacak şekilde projelendirmek gerekiyor. Site, uygulama, logo vs. en son noktada uğraşmanız gereken şeylerdir. Öncelikle en uzun süreyi ve çalışmayı projelendirmeye ayırmanız gerekiyor.

    Mutlaka kaliteli bir ekip kurmanız gerekiyor. Bu ekip 3 5 vereceğiniz değil gerçekten hak ettikleri gelirleri alacak bir ekip olmalı.
    Çok parlak bir fikriniz olabilir, çok başarılı bir projeniz olabilir ancak bunun geliştirilmesi ve sürdürülebilir olması için yeterliliği olan bir ekibe sahip olmanız lazım.
    Elbette kısa süreli parlayıp sonra sönmeyi kabul ediyorsanız bu adımı es geçebilirsiniz. Potansiyeli daha yüksek bir projede neden bunu tercih edersiniz bilemem tabi.

    Kısaca bir fikriniz varsa bunu detaylı bir projelendirmeyle taçlandırın.
    En çok yaşanan fikir hırsızlığının önüne geçebilmeniz içinde hayati öneme sahiptir.
    Projelendirdiğiniz işlerin her bir kısmını farklı firma/kişilere yaptırıp kimsenin bütün hakkında bilgi sahibi olmamasını sağlayabilirsiniz.

    Önce fikir sonra proje ve en son olarak yeterliliği olan kaliteli bir ekip.
    Logo ücreti hesabı yaparak başarılı olmanız pek mümkün değil.


    Bildiğim, gördüğüm ve tecrübe ettiğim birkaç şeyden bahsetmek istedim.
    Aksini düşünenlerin düşüncelerine itirazım yok.
    Benim iş ve tecrübelerim nasıl ki beni bu noktaya getirdiyse sizinkilerde sizi farklı bir noktaya getirmiştir.
  • 29-07-2024, 01:01:22
    #2
    Yazdıklarınızı baştan sona okudum.
    Sonra imzanızdaki konuya gittim.
    "YapayX.com - Özel şablonlarla GPT 4o kullanarak üst düzey içerikler üretebilirsiniz. "
    Üst düzey içerikler üretmeyi vaad ettiğiniz konunuza, konudaki grafiklere baktım, üstteki makaleye yeniden göz gezdirdim 5-6 yerde "logo paran yok proje yapıyorsun" demeye getirmişsiniz bunları gözden geçirdim.
    Sonra yeniden konunuzdaki grafiklere baktım.

    Konunuzun özetine baktım " bana az para veriyorlar, çok paralı müşteri beni bulmuyor" demek istediğinizi anladım.

    Sonra forumda iyi işler yapıp milyonlar kazanan ve zengin olanlar aklıma geldi, dedim demek ki forum "iyi iş" nedir anlıyor ve parasını ödüyor.
    Ölücüler kadar iyi iş arayanlar da var, her şey olması gerektiği dengede.

    Velhasıl kelam;"Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz/ Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde." Ziya Paşa...

    Aslında bu yoktu, öyle bir içimden geldi.
    Tıpkı sizin gibi;
    "Benim iş ve tecrübelerim nasıl ki beni bu noktaya getirdiyse sizinkilerde sizi farklı bir noktaya getirmiştir."

    İyi forumlar.
  • 29-07-2024, 01:10:00
    #3
    AlaYazılım adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdıklarınızı baştan sona okudum.
    Sonra imzanızdaki konuya gittim.
    "YapayX.com - Özel şablonlarla GPT 4o kullanarak üst düzey içerikler üretebilirsiniz. "
    üst düzen içerikler üretmeyi vaad ettiğiniz konunuza, konudaki grafiklere baktım, üstteki makaleye yeniden göz gezdirdim 5-6 yerde "logo paran yok proje yapıyorsun" demeye getirmişsiniz bunları gözden geçirdim.
    Sonra yeniden konunuzdaki grafiklere baktım.

    Konunuzun özetine baktım " bana az para veriyorlar, çok paralı müşteri beni bulmuyor" demek istediğinizi anladım.

    Sonra forumda iyi işler yapıp milyonlar kazanan ve zengin olanlar aklıma geldi, dedim demek ki forum "iyi iş" nedir anlıyor ve parasını ödüyor.
    Ölücüler kadar iyi iş arayanlar da var, her şey olması gerektiği dengede.

    Velhasıl kelam;"Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz/ Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde." Ziya Paşa...

    Aslında bu yoktu, öyle bir içimden geldi.
    Tıpkı sizin gibi;
    "Benim iş ve tecrübelerim nasıl ki beni bu noktaya getirdiyse sizinkilerde sizi farklı bir noktaya getirmiştir."

    İyi forumlar.
    Selam olsun,

    Tespitlerinizin hepsi doğrudur lakin atladığınız bir ayrıntıyı yazmak isterim.
    Benim imzada yer alan konuya girip okursanız "ticari bir kaygı yoktur, kendi sistemimi paylaşıyorum" şeklindedir.
    Siteye giriş yaparsanız "üye alımı kapalıdır" ibaresi ilk gözünüze çarpan ifade olacaktır.

    Yani benim imzamda yer alan konu bir proje değildir, ticari konu değildir ve aylardır üye alımı kapalıdır.

    Bunlardan bağımsız bu incelikle eleştiri yapmanız gerçekten hoşuma gitti. Yaptığınız gibi Zeka olan her eleştiriden memnun olurum.
    Sadece yazdığım iş ve ticari projelerle keyfe keder olduğu üyeliği kapatmış bir "sizden çok kendimize iyi hizmet veriyoruz" sloganıyla kapalı bir sistemi bir tutmanız doğru olmaz.
  • 29-07-2024, 01:14:10
    #4
    "ticari bir kaygı yoktur, kendi sistemimi paylaşıyorum" insanın en güzel üretimi hobisi olması lazım değil midir? daha emekli olmadım o yüzden bilemiyorum

    Ayrıca aslında şunu söylemek istedim naçizane haddimi aşarak; eğer sizin bilinç altınızda, "emek sömüren, ölücü, hak yiyen" v.b konularla alakalı negatif kayıtlar olmasa; emin olun o adamlar sizi bulamazlar.

    Burada 400₺'ye 1. sayfa garantili seo yapanda var, 400 bin liraya backlink (çöp) satıp geçende var.

    Yahu nasıl oluyor bu!?

    Yanıt basit; herkesin bilinç altında bulunan olumlu/olumsuz kayıtlarla alakalı mevzu.

    Anladığım siz eski kuşaksınız, atalar daha farklıydı sizin yetişme tarzı da öyle, o yüzden bilinç altında halen oradan kalma izler olabilir mi?

    Zira ne ekersek onu biçmiyor muyuz hepimiz?
  • 29-07-2024, 01:30:00
    #5
    AlaYazılım adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "ticari bir kaygı yoktur, kendi sistemimi paylaşıyorum" insanın en güzel üretimi hobisi olması lazım değil midir? daha emekli olmadım o yüzden bilemiyorum

    Ayrıca aslında şunu söylemek istedim naçizane haddimi aşarak; eğer sizin bilinç altınızda, "emek sömüren, ölücü, hak yiyen" v.b konularla alakalı negatif kayıtlar olmasa; emin olun o adamlar sizi bulamazlar.

    Burada 400₺'ye 1. sayfa garantili seo yapanda var, 400 bin liraya backlink (çöp) satıp geçende var.

    Yahu nasıl oluyor bu!?

    Yanıt basit; herkesin bilinç altında bulunan olumlu/olumsuz kayıtlarla alakalı mevzu.

    Anladığım siz eski kuşaksınız, atalar daha farklıydı sizin yetişme tarzı da öyle, o yüzden bilinç altında halen oradan kalma izler olabilir mi?

    Zira ne ekersek onu biçmiyor muyuz hepimiz?
    Selam olsun,

    Hepimizin bir geçmişi, aile eğitimi, yaşanmışlıkları ve hayata bakışı var. Muhtemelen hepimizin farklı olması büyük zenginliktir.
    Ben eski kuşak yeni kuşak diye değerlendirmiyorum zira yeni kuşağı yetiştiren de eski kuşaktır.
    Bir yandan eski kuşak olumlu bir tını oluşturur ama öte yandan bu kuşağı oluşturan da o tınısı hoş olan eski kuşaktır.

    Hepimizin tecrübeleri vardır, kazanımları vardır ve verecek tavsiyelerimiz vardır.

    Ben şahsen tek bir doğru ya da tek bir yol olduğunu kabul etmem. Kendi yolumu ve doğrumu anlatmaktan imtina etmem.
    Okuyan kişi kendi yoluna benim yolumdaki doğrulara yer bulabiliyorsa alır koyar, yanlış buluyorsa kendi doğrusunu güçlendirir. İki türlü fayda sağlar.

    Beni bulan birileri yok aslında sadece yerli yabancı otorite yarışmalarda birincilik alan projelerde yer aldığımdan bir şekilde ulaşıyorlar bilgisi olanlar ya da yazdığım sitelerdeki yazılara istinaden ulaşıyorlar. Elbette iş yaptığım dönemden tanışıklığımız olanlarla da ulaşıyorlar.

    Bence konuda yazdıklarımı benden bağımsız tekrar okuyun.
    Yazdığım üzere ben ticaret ya da proje babında yapayx sitesini kurmadım.
    Ayrıca logom güzel.
  • 29-07-2024, 01:44:25
    #6
    Elması tenekeciler çarşısında gezdirirsen taş der atarlar, elması sarrafa verirsen paha biçemez aşık olur.

    Ne zaman, nerede, ne konuşmak, nasıl davranmak, nelerden konuşmak ve nasıl davranmak gerektiğini kişi kendi tekelinde idrak etmeli.

    Zira, her alan alandır, önemli olan senin o alanın içerisinde hangi alanı açmaya çalıştığın ve bunu sana yaptıran iç güdülerindir.

    Logona bakmadım