• 05-02-2024, 12:12:46
    #46
    Üyeliği durduruldu
    Hocam r10'da 2000'e yakın ticaretin var. Teyze bunu görmüş galiba..😄 Bence haklıda. Etin kilosunun 500 TL olduğu bir yerde 3000 TL kira nedir hocam?
  • 05-02-2024, 12:42:15
    #47
    başka ev arasanız 5 10 bin vereceksiniz 3000 tl çerez parası hatta 3500 4000 ödeyin ki sizden memnun olsun
  • 05-02-2024, 13:34:35
    #48
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok şükür ev sahibiyim. Aldığımda bende kiracıydım, aldığım evde de kiracı vardı. Muhafazakar aileydi, aidat ödememişler bana da ödeyeceklerini söyleyip ödemeden kitleyip gittiler. Karakterlerinin bozuk olması nedeniyle az kaldı adliyelik olacaktık. Çok şükür kurtuldum.

    Yatırımlık için ev almayı düşünüyorum ama senin kafadaki insan çok fazla. Sanıyorlar ki ev sahibi insan zaten zengin, iktidar da beni kolluyor, o yüzden evine çökeyim de maaşım artsın ama kira enflasyonda erisin.
    Böyle düşünen kiracılar yüzünden kira fiyatları şu an çok yüksek. Kiracı kahrını çekeceksem değecek para olsun, yoksa boş dursun, boş ev satmak daha kolay diyorlar.
    Artık kiracılar kiralık ev bu yüzden bulamıyor. Bulanlar da çok yüksek kira ile başlamak zorunda. Yani kötülük kötülüğü doğuruyor.

    Yarın herşeye sıfırdan başlansa, herkes aynı maaştan başlasa, ilerleyen zamanda yine aynı kişiler ev sahibi, aynı kişiler kiracı olur.
    Başkan ya sinirle okuyorsun, yazdıklarımı ya başka bir sorun var inşallah 3-4 tane evin olur, Allah daha fazlasını nasip etsin. Bak benim mesajımda karşılıklı iyilik bulunuyor, bana ev sahibim 1 geldi ben ona 3 geliyorum, imkanım ölçüsünde zam yapıyorum ki onun talebi olmadığı halde evet piyasa belli adamın hakkına girmeye gerek yok. Benim sözüm bunu rant kapısına çeviren enflasyonu bahane edip faiş kira talep edenlerden kaynaklı. Yine ev sahibim insan olduğu için evi satacam dese ona 2 seçenek sunarım derimki ağabey çık dersen bana 2-3 ay müsade et ev bulayım boşaltayım yada satacağın kişiye tahhüt verip aldığında çıkayım bunun sebebi ise benim ev sahibimin bana insan gibi yaklaşması hakkaniyetli yaklaşması.
    Elbette enflasyon ile %25 kira zammı oranı mantıksız bu ev sahiplerinin suçu değil bu kanunun kaldırılması gerekiyor ama sıkıntı şurada başlıyor;
    a- mahallesinde 2 ev var ikisi de kiralık 3+1 ve 110m2 diyelim
    1. ev yeni yapılmış mutfak banyo, parkeler,pimapenler vs. adam diyorki ben bu kadar masraf ettim benim kiram 20.000TL olmalı.
    2. ev ise tamamen eski hala tahta pencereler var mutfak banyo eski bu salak aç gözlü herifte diyor ki bu mahallede kiralar 20.000 oldu sende 20.000 ver sence bu etikmi?
    Evet dediğin gibi herkes sıfırlasa ben yine ev sahibi olamam daha 30 yaşındayım hayata 5-0 geride başladım ama çok şükür bugüne kadar bir kişinin ahını da almadım ahda etmedim, nasip olur ise bir ev alırım olmaz ise kiracı olarak hayatıma devam ederim dünyanın sonu değil. Yine söylüyorum umarım iyi kiracılar ile karşılaşırsınız, umarım kiracılarda iyi ev sahipleri ile karşılaşır.
  • 05-02-2024, 17:19:03
    #49
    Üyeliği durduruldu
    deffydark adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vicdan denen şey ev sahiplerini terk edeli çok olmadı hocam he deyip geçin sorun çıkarsa dava açın
    Mal sahibi olmayan mal sahibine vicdansız diyor, malı olanda olmayana vicdansız diyor Bizim insanımızın düşünce yapısı çok değişik.
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşlı teyzenin maddi durumu senden daha kötü olabilir mi acaba ?
    Ev sahibi olunca ülkede çok rahat yaşıyorsun gibi bir algı var ortalıkta.
    Ev sahiplerinin büyük çoğunluğu eski zamanlarda evi alan emekli kesimi.

    Sen ayda en az 50k TL kazanırken yurtdışıysa belki çok daha fazla bilemiyorum o kadın 7k emekli maaşı ve gelen 3k ile geçinmeye çalışıyor olabilir.


    Tabi zam yıldan yıla olur 3 ayda bir yapılamaz fakat bu piyasa'da zam yaparken yasal oran falan diye mülk sahibini enayi yerine koymanın'da anlamı yok.

    O kural maddi durumu olmayanları korusun fahiş zam olmasın diye koyulmuş. Milleti enayi yerine koyun diye değil. Market alışverişi 2.5k tutuyor
    Saf insanı bulunca yolar bizim milletimiz, 3000 TL şuan kiralık bir ev için hiç bişey, ben olsam direk 10 yapardım, kime şikayet ederse etsin, millet bi ev kiralayınca o evin sahibi gibi davranıyor artık, bunu aslında devlet bu şekilde ayarlamış, ev sahibinin hakkı yok sayılıyor resmen, devlet zam yapmaya gelince %50 - %100 çakıyor, mal sahibine gelince dur bakalım sen en fazla %25 yapabilirsin diyor, bu nasıl adalet ben anlamıyorum.
  • 05-02-2024, 18:05:19
    #50
    normalde bu durumda taviz vermenizi istemezdim ama 2.500 biraz düşük 3e okey diyin ama bir daha böyle bir davranışda bulunmayacak bilr şekilde tavır koyun tavrınızı kesinlikle yoksa sık sık bu durumla karşılaşırsınız.
  • 05-02-2024, 18:22:57
    #51
    Hocam 2500 3 bine kira mı kaldı kulübe vermezler o fiyatlara. Ben yeni evenicem ev bakıyorum en dandik semtlerde bile 10 binden başlıyor Ankara'da kiralar ki 10 bine olan yerlerde it kopuk dolu. 3 bini havada karada güle oynaya veririm gider bir de o teyzenin elini öperim iyilik yapmış 500 TL artırmak hiç bir şey değil bunun lafını yapman bile yanlış
  • 06-02-2024, 11:08:15
    #52
    Asariel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başkan ya sinirle okuyorsun, yazdıklarımı ya başka bir sorun var inşallah 3-4 tane evin olur, Allah daha fazlasını nasip etsin. Bak benim mesajımda karşılıklı iyilik bulunuyor, bana ev sahibim 1 geldi ben ona 3 geliyorum, imkanım ölçüsünde zam yapıyorum ki onun talebi olmadığı halde evet piyasa belli adamın hakkına girmeye gerek yok. Benim sözüm bunu rant kapısına çeviren enflasyonu bahane edip faiş kira talep edenlerden kaynaklı. Yine ev sahibim insan olduğu için evi satacam dese ona 2 seçenek sunarım derimki ağabey çık dersen bana 2-3 ay müsade et ev bulayım boşaltayım yada satacağın kişiye tahhüt verip aldığında çıkayım bunun sebebi ise benim ev sahibimin bana insan gibi yaklaşması hakkaniyetli yaklaşması.
    Elbette enflasyon ile %25 kira zammı oranı mantıksız bu ev sahiplerinin suçu değil bu kanunun kaldırılması gerekiyor ama sıkıntı şurada başlıyor;
    a- mahallesinde 2 ev var ikisi de kiralık 3+1 ve 110m2 diyelim
    1. ev yeni yapılmış mutfak banyo, parkeler,pimapenler vs. adam diyorki ben bu kadar masraf ettim benim kiram 20.000TL olmalı.
    2. ev ise tamamen eski hala tahta pencereler var mutfak banyo eski bu salak aç gözlü herifte diyor ki bu mahallede kiralar 20.000 oldu sende 20.000 ver sence bu etikmi?
    Evet dediğin gibi herkes sıfırlasa ben yine ev sahibi olamam daha 30 yaşındayım hayata 5-0 geride başladım ama çok şükür bugüne kadar bir kişinin ahını da almadım ahda etmedim, nasip olur ise bir ev alırım olmaz ise kiracı olarak hayatıma devam ederim dünyanın sonu değil. Yine söylüyorum umarım iyi kiracılar ile karşılaşırsınız, umarım kiracılarda iyi ev sahipleri ile karşılaşır.
    Sende objektif bakmıyorsun. Kira fiyatlarının artmasının asıl nedeni kötü niyetli kiracılar.
    Fahiş fiyat dediğinizin ölçüsü nedir?
    %25 sınır olan yerde %26 zam da fahiş fiyat olur. Çünkü fahiş'in kelime anlamı ölçüsüzdür, fahiş fiyat artışı, ölçü belirlenmiş %25 ama o ölçü dışına çıktığında devlete göre fahiş artış oluyor.
    Ama aynı devlet tüfe'yi yıllık %64 hesaplıyor. Diyor ki bütün fiyatlar %64 yükselmiş olabilir ama sen %25'ten fazla zam yapamazsın.
    İşte tam bu noktada kiracının vicdanına bırakılan bir durum oluyor.
    Ben, sana zam yapmadın ev sahibini mağdur ettin filan demiyorum. Sen aşağıdakileri yazıp sonra ben iyi niyetliyim, iyi kiracıyım ayakları yapıyorsun. Sen ev sahibinin evinin değeri artarken vergi vs. masraflarını çıkaracak (senin tabirinle) bir "şeysin".
    Bunları yazdıktan sonra öyle bir pragmatik oldun ki bu yazdıklarını unuttun.
    Asariel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlarda ev sahiplerinin enflasyon ağlamasına çok gülüyorum. Arkadaş senin 300.000TL'ya 0,69 kredi ile aldığın ev bugün 4-5milyon olmuş enflasoyna karşı korumuş seni zaten kiradan da zarar et, kira ev sahibinin gelir kapısı değildir, evin vergisini masraflarını ödesin evim değerlenene kadar kendi kendini çevirsin diye aldığın şeydir. Eğer ki evi yatırım olarak aldı isen zaten aldığın kiralarla 3-4. yıldan sonra evin kredisini kendi ödüyor havadan 4-5 milyonun oluyor birde utanmadan enflasyondan bahsediyorlar.
    Tüm ev sahipleri ölsün demiyorum ben evimi Ukrayna -Rusya savaşından önce 3.000TL'ye tutum, ev sahibim ise iyi bir insan geçen sene yasal hakkım%25 iken abi olmaz dedim 4.500TL 'yaptım ki kendisi %25 yap dedi. Bu sene ise elim daha bol olduğu için kirayı 10.000 civarına çekeceğim. Ki ne tahliye tahhütü ne başka bir durum var yani istesem 5 yıl boyunca yasal zammı yapar otururum ancak karşımdaki insan ve iyi niyetli olunca bende ona göre elimden gelenin fazlasını yapmaya çalışıyorum. Siz insan olursanız karşınızdaki de insan oluyor bunu unutmayın.
  • 06-02-2024, 11:16:42
    #53
    Üyeliği durduruldu
    Bunun daha kötüsü Çanakkale merkezde bir tanıdığımın başın ageldi. İşin enkötüsü ne biliyor musunuz? Bunu yapanların birçoğu da üst düzey memur, hakim savcı öğretmen vd. Üst düzey gelir sahibi ve emekli insanlar. Bunlar hiç de öyle aç muhtaç insan değiller. Aç gözlü hırslı kibirli insanlar.

    Sabah akşam pahalılık konusunda hükümete söverler ancak kendileri para alırken zombi gibi davranırlar. Krizi fırsata çevirip fahiş rakamlarla insanları sömürürler.

    Lafa gelince çağdaş atatürkçü laik geçinen sömürmeye gelince insanlıktan çıkan canavar sürüleri.

    ***
    Ancak bunlar kendileri mal satın alırken bıkmadan usanmadanpazarlık yaparlar. Fiyat düşürmek için ağlar sızlar dilencilik yaparlar.
  • 06-02-2024, 11:38:31
    #54
    Teyzemizin durumunu bilmiyorum ama çirkef birisi olsaydı 500 değil 5.000 zam koymak isterdi. Burada ben seni haksız görüyorum. Senin durumuna göre en azından biraz daha yapıcı olup orta yolu bulman gerekirdi. O paralara ahır kiralayamazsın çünkü. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım. Efe tüfe böyle durumlarda adaletsiz kalıyor işte. Belki bir geliri ordandı bütün parası eridi şimdi bir ev kirası aylık market alışverişine yetmiyor. Siz olsanız zorunuza gitmez miydi?