• 13-09-2023, 16:38:31
    #1
    Milletimin huyudur ucuza alıp + kullanıp + üstüne koyup satmak.

    aracımın lastiği patladı elimde eski lastik vardı kullanayım dedim. İnanın millet bunları nasıl satıyor hayret ediyorum.
    Benim eski lastiğim 2016 model bakıyorum internette aynı model daha çok yıpranmış lastikler neredeyse sıfır fiyatına.
    Sıfırı 2000 tl olan lastiğin 2016 modeline adam 1300 yazmış.

    Elimde olan 2016 lastiğin yanağını kesipte çöpe atacağım.
    Sadece lastik konusunda degiliz her konuda böyleyiz.
  • 13-09-2023, 16:44:52
    #2
    Bence kullanılmayan her şey ikinci el olarak olması gereken fiyatta satılması gerekiyor. Çünkü her şeyi yurt dışından alıyoruz ve tamamen müsrif bir davranış hocam. çoğu avrupa ülkesinde kıyafetleri ikinci el giyiyorlar. Bizde boş bir ego var!
  • 13-09-2023, 16:44:54
    #3
    Fakir ülke olduk, çöp bile para ediyor.. Benim düşüncem bu, Biz Türk Milleti varken bile 2. El sayılacak göçler gelmiyor mu ülkemize hala?
  • 13-09-2023, 16:49:53
    #4
    2. el sitelerinde sıfır etiketli veya çok az kullanılmış ürünleri almayı mantıklı buluyorum. Hiç ego da yapmıyorum. 50'ye 100'e varken niye gidip 2000'e alayım.
  • 13-09-2023, 16:50:13
    #5
    eflasyonist ortamlarda maalesef çöpe bile olmaz değerler biçilir.. işin daha acısı birileri imkansızlıktan yada başka nedenlerden o olmaz fiyatları da ödediği için herşey her gün daha kötüye gider.. daha 2-3 gün önce konusunu açmıştım 16 yaşındaki arabaya 1,7 milyon tl isteyenler ile ilgili konu maalesef durumumuz bu ve her geçen gün biraz daha kötüye gidecek.. baksanıza dün iPhone 15 tanırıldı normalde iphone'dan kusma gelmesi lazım bugün kimse adını bile anmıyor
  • 13-09-2023, 16:53:19
    #6
    KadirKC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence kullanılmayan her şey ikinci el olarak olması gereken fiyatta satılması gerekiyor. Çünkü her şeyi yurt dışından alıyoruz ve tamamen müsrif bir davranış hocam. çoğu avrupa ülkesinde kıyafetleri ikinci el giyiyorlar. Bizde boş bir ego var!
    Hocam elbise tamam bir şekilde temizlenir giyilir
    Ama bu lastik 3. Yamasını yedi çürümüş malzeme. Ki bu can taşıyor ego ile ilgisi yok.
  • 13-09-2023, 16:54:53
    #7
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam elbise tamam bir şekilde temizlenir giyilir
    Ama bu lastik 3. Yamasını yedi çürümüş malzeme. Ki bu can taşıyor ego ile ilgisi yok.
    Yok yok o konuda haklısınız hocam. Lastiğe kaska vs onlara lafım yok.
  • 13-09-2023, 17:13:05
    #8
    Serbest piyasa işinize gelirse çünkü devlet herkesin malını araştıramaz kimi mesela ekstra masraf yapar 0 ından fazla ister ama lastik konusu ekstra önemli yıllanmış lastikler satılmamalı.
  • 13-09-2023, 17:21:18
    #9
    Valla haklısınız. İkinci el piyasası gerçekten garip. Mesela 0'ı 10.000 TL olan bir şeyin 2. eline 7.500 TL yazmış adam. Zaten 0'ını alsam %20'sini vergiden düşeceğim 8.000 TL'ye gelecek bana. 500 lira fark için de gidip garantisiz 2. ele yönelmem yani.