• 15-03-2023, 20:52:33
    #10
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    84-85 çok düşük bir şeker değil.
    Senin vücudun yüksrk şeker ve insüline alıştığı için ilk başlarda kötü hissedersin.
    Meyve suyu içtiğin sürece insülinin düşmez.

    1)Diyetin ilk haftası zordur fiziksel iş yapma.
    2) kemdini kötü hissettiğinde yatıp uyumaya çalış, bir saat uyuyabilirsen o köyü histen kurtularak uyanırsın.
    3) kalem tarçın al ve su şişene at. Her gün suyu tarçınlı iç.
    4) Benim silahım kahvedir. Kendimi çok aç ve enerjisiz hissedersem filte kahve demlerim şekersiz sütsüz. En az saat beni normale döndürür.

    Ben ilk gün çok kötü hissederim. O günü atlatınca açlık hissetmem halsizlik hissederim. 14 günlük açlık denedim hiç senin kadar kötü hissetmedim.
    Ben sabah 07:00'da kalkıyorum ve 13:00'a kadar yemek yemeden durabiliyorum. Hiç kötüde hissetmiyorum kendimi.
    Ne zaman öğle yemeği yiyorum saat 3-4 gibi sıkıntılar çektiriyor. Biraz araştırdım, sanırım benim sorunum reaktif hipoglisemi. Diğer hipoglisemiye göre farkı yemek yemeye bağlı bir durum yaşıyorum.
    Söylediklerinizi dikkate alacağım, sizede şifalar dilerim hocam.

    Çok ama çok teşekkür ederim.
  • 15-03-2023, 21:51:16
    #11
    aralıklı beslenme insanı defresif yapar. doktor başka birşey önermedimi.yani tek bu sistemimi önerdi.geçmiş olsun. sağlık sorununun olmasa size öneririm bazı şeyler ama sağlık bu tarif veremem
  • 15-03-2023, 21:52:35
    #12
    Hipoglisemi ani şeker düşmesine bağlı baş dönmesi baş ağrısı vsmi oluyordu hocam?
  • 15-03-2023, 22:04:59
    #13
    İnsülin direnci bende de var uzun zamandır bir süre sonra yüksek şeker olarak kendini iyice belli etti şekerim 600 civarında gezmeye başladı insüline başlatacaklardı.
    Konya'da bitkisel tedavi yapan bir doktora gittim çeşitli tedaviler ve verdiği takviye ilaçlarla düzene girdi.
    Dikkat edin hocam ilerlemeden önlemini alın. Çok geçmiş olsun
  • 15-03-2023, 22:22:43
    #14
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aralıklı beslenme insanı defresif yapar. doktor başka birşey önermedimi.yani tek bu sistemimi önerdi.geçmiş olsun. sağlık sorununun olmasa size öneririm bazı şeyler ama sağlık bu tarif veremem
    Aralıklı beslendiğimden beri kendimi daha iyi hissediyordum aslında hocam.

    Lareda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hipoglisemi ani şeker düşmesine bağlı baş dönmesi baş ağrısı vsmi oluyordu hocam?
    Baş dönmesi vs. olmuyor hocam. Şu an yemek yememin üzerinden 6 saat geçti.
    Acıktım ve kendimi kötü hissetmeye başladım. Birazdan lifalif yiyeceğim. Şu an hissettiklerimi anlatayım;

    - Elim ayağım buz kesti,
    - Karnım çok aç,
    - Hafif bir üşüme var,
    - İçimde değişik bir telaş hali var,
    - Panik halindeyim,
    - Ağzım kuruyor,


    Mss70 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsülin direnci bende de var uzun zamandır bir süre sonra yüksek şeker olarak kendini iyice belli etti şekerim 600 civarında gezmeye başladı insüline başlatacaklardı.
    Konya'da bitkisel tedavi yapan bir doktora gittim çeşitli tedaviler ve verdiği takviye ilaçlarla düzene girdi.
    Dikkat edin hocam ilerlemeden önlemini alın. Çok geçmiş olsun
    Hocam şu an doktorun verdiği ilacı ve aralıklı orucu deniyorum.
    Sizin kg kaçtı hocam? KG ye bağlı mı acaba?
  • 15-03-2023, 23:08:59
    #15
    Bende senelerce yaşadım bu sıkıntıları, forumda tanıyan arkadaşlar bilir; 160 kilolardaydım bu insülin direnci yüzünden.
    160 kilolardan 100 kilo altına düştüm ve hayatıma bu şekli yerleştirdim. Bu arada boyum 1.90 civarları.
    Seneler içerisinde kesin olarak şunu öğrendim; insülin direnci sadece beslenme şekli değişikliği ile çözülemez, bunun için bir çok farklı diyet ve beslenme şekli denedim, bir süre başarılı olsa da sonra tekrar problem ortaya çıktı.
    En sonunda çok basit bir çözüm buldum; yürümek.
    Sadece yürümek, günde 10-15 Bin adım atmak, tabi beslenme düzenine ve şeker bazlı yiyeceklerden kesinlikle uzak durmak gerekiyor ama bu insülin direncini stres veren her şey, negatif hayatınıza negatif etki eden her şey tetikliyor.
    Önce yaşama şeklinizi değiştirin, gerekirse maddi sıkıntıları göze alın ama değiştirin, günlük yürümeyi hedef edinin, bu ille de ormanda ritimli yürümek olmasına gerek yok, gezmek bile olabilir ve hamur işi dışında beslenin.
    Yavaş yavaş insülin direncinin ortadan kalktığını göreceksiniz, hemende kendinizi daha dinç ve sağlıklı hissedeceksiniz, kalp, kolestrol vs. tüm sıkıntıların yavaş yavaş kaybolduğunu göreceksiniz.
    Bunları naçizane hiç bir ameliyat olmadan sadece profesyonel diyetisyen ve doktorlardan destek alarak öğrenen ve 60 kilodan fazla veren birisi olarak söylüyorum.
  • 15-03-2023, 23:19:02
    #16
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aralıklı beslendiğimden beri kendimi daha iyi hissediyordum aslında hocam.



    Baş dönmesi vs. olmuyor hocam. Şu an yemek yememin üzerinden 6 saat geçti.
    Acıktım ve kendimi kötü hissetmeye başladım. Birazdan lifalif yiyeceğim. Şu an hissettiklerimi anlatayım;

    - Elim ayağım buz kesti,
    - Karnım çok aç,
    - Hafif bir üşüme var,
    - İçimde değişik bir telaş hali var,
    - Panik halindeyim,
    - Ağzım kuruyor,




    Hocam şu an doktorun verdiği ilacı ve aralıklı orucu deniyorum.
    Sizin kg kaçtı hocam? KG ye bağlı mı acaba?
    Hocam 110 dan 96 kiloya düştüm lakin kilo verme sebebi şekerin çok yüksek olmasıymış düzene girince dengeli beslenmezsen yine alıyorsun
  • 15-03-2023, 23:24:08
    #17
    Kurumsal Üye
    Bol spor ve dengeli beslenme ile kalıcı çözüme ulaşabilirsiniz. Stresten uzak durmanızı ayrıca tavsiye ederim. 7 yıl önce insülin direnci çıkmıştı, son 2 yıldır tip 2 şeker hastasıyım. İşyerimde görev değişikliği nedeniyle daha yoğun çalışmaya başladım ve hemen 3-4 ay içerisinde hba1c değerim 6 dan 11e yükseldi.
  • 16-03-2023, 01:16:05
    #18
    kilom olması gerektiğinden fazlayken benim çok daha yüksekti zamanla sağlıklı beslenerek kilo vererek uzun vade de düştü pes etmeden kilo vermeye devam etmenizi öneririm.