Emirhan281 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Aklı olan dışarıdan yemek yemesin
56
●4.072
- 06-02-2023, 02:35:49Üyeliği durdurulduYemek sipariş uygulamasının kendi kuryesi getirirse otomatik %38 komisyon alıyor zaten hocam
- 06-02-2023, 03:19:43ülkenin esnafta değil ekonomik politikasında değişikliğe ihtiyacı var enflasyonu düşürmeden yapılacak her maaş zammı direkt olarak ürüne yansır her sektörde böyle, asgari ücrete her zam geldiğinde keyfim kaçıyor, enflasyon sürekli artarken, alım gücü sahte verilerle baz alınan orandaki maaş zammıyla korunamıyor yıllardır deneyimlendi görüldü,
hala aynı şeyi yapıyorlar, yılbaşından önce 200tl olan ürün bu gün 400 tl size tek tek bir sürü ürünün fiyat değişim grafiğini atabilirim, insanlar zamlı maaşı almadan zam oranı kadar borçlanmaya (fazla harcamaya) başladı 1 ay boyunca örneklemek gerekirse 5bin lira maaş almışken, 8500tl almış gibi fiyat farklarıyla harcama yaptılar, 10 tl lik ürünü 30 tlye almaya başladılar, çalışanlar 1 ay geriden borçlanarak giderken, şirketler 1 ay öncesinden asgari ücret farkını çıkarmanın derdine düştü, yani henüz zamlı maaş kasadan çıkmadan, zamlı ödüyormuş gibi fiyat politikasına gitti, bu şekilde milyonlarca çalışanın 1 aylık maaş farkını cebinden çıkarmamış oldu.
dün markette 400 gram beyaz peynir gördüm 80tl
sence ciğer için rakam çok mu? Aslında çok ama neye göre hesapladığınıza bağlı bir şişe siyah sıvı 30 tl
sorun esnafta değil ekonomik politikada adamların giderleri artarken fiyatların düşmesini beklemeye ne denir bilmiyorum, aslında biliyorum da söyleyemiyorum
çok uzak olmayan bir zaman diliminde iskender yediğin fiyata bu gün tavuk döner yiyemiyorsan, o zamanlartavuk döner yediğin fiyata çiğköfte dürüm alamıyorsan sorun esnafta değil bence. Çiğköfte dürüm+ayran 5tl falandı yanlış hatırlamıyorsam, uzun zamandır fiyatından haberim yok ama sadece dürüm 30 tl olmuştur diye tahmin ediyorum (bulgur,salça,baharat, bir kaç parça yeşillikten oluşan ürünün maliyeti nedir mesela?)
adamların kiraları x2 x3 oldu
vergiler,harçlar vs konusuna girmiyorum bile ki vergisiz harçsız esnafımızla rekabet eden o kadar çok mülteci dükkanı var bunlara rağmen fiyatlar düşmüyorsa, düşemiyordur bu kadar basit
mazot uçtu gitti
personel maaşları ikiye katlandı fakat personellerin toplam maliyeti 2katı aştı
kullandıkları yakıt (elektrik doğalgaz vs vs) x2 oldu
kurye motorunun lastiğini değiştirse örnek veriyorum zamdan önce 100tl ise, zamdan sonra 300 tl ödeyecek
sebze fiyatları bile aldı başını gitti 1-2 tl lik sebzeler 30-40 tl oldu
sıvı,katı yağ fiyatları zaten malum
her maaş zammından sonra x2-x3-x4 olarak değişiyor bir çok ürünün fiyatı.
şimdi birde eyt olayı çıktı, milyonlarca insan emekli oldu (doğrudur yanlıştır kısmına girmiyorum) bu yükü de vergi, harç, ceza vb şeyleri zamlayarak çıkaracaklar ufaktan başlandı ama bunlar iyi günlerimiz.
bıktım yeminle bıktım ülkede açlıktan ölen insanlar var yıl 2023, doğalgazını ödeyemedi diye, yakıt alamadı diye donarak ölen insanlar var, hastaneye gidemedi diye basit hastalıklardan ölen insanlar var, millet ileri gidiyorken biz geriye gidiyoruz, değişim elbette olacak fakat biz görebilecek miyiz emin değilim, şu 3 günlük ömrümüzde sıkıntı üstüne sıkıntı çekiyoruz millet rahat yaşamak için çalışır, biz ölmemek, açıkta kalmamak, hayatta kalmak için çalışmak zorundayız - 06-02-2023, 03:23:09hayatında ticaret yapmamış adamlar evde pişirilen yemek ile dışarıdan söyledikleri yemeğin maliyet hesabını yapıyorlar.))
madem restoranlar bu kadar çok kazanıyor. Açsanıza bir restoran)))
maliyet hesabı yapamıyotsunuz.
kendi zamanınızı bedava sandığınız için bir yemek maliyeti çıkarırken sadece temel malzemelerin fiyatını hesap ediyorsunuz.
ciğeri evde yapmanın maliyeti nasıl hesap edilir?
önce ciğer hangi markette daha ucuz diye araştırmaya harcanacak zaman.
Ciğer bol yağda kızarır yarım litre yağ 15 lira.
asgari ücret saatlik 40 liraya dayandı, malzemekeri almak hazırlamak pişirmek en az 1 saat 40 liralık vasıfsız emek maliyet.
ev kokmasın diye aspiratörü açmak ya da oencereyi açarak enerji harcaması.
üzerine sinen kızartma kokusundan kurtulmak için çamaşır yıkana ve duş.
bulaşıkları temizlemek için harcanan emek su ve enerji.
o yemeği pişirecek bir mutfağa sahip olmanın kira bedeli.
yaptırdığınız mutfak dolaplarının, ciğeri sakladığınız buzdolabının fyatı ve harcadığı enerji vs...
ortaya çıkacak sonucun yani ciğerin tadının yeterli tecrübe ustalık olmadığı için dandik olması ihtimali...
siz dışarıdan yemek söylediğinizde 100 gram ciğer söylemiyorsunuz.
o yüzden 100 gram ciğerin maliyetini hesaplayıp çocukça karşılaştırma yapamayız.
siz belirli ustalık ile hazırlanıp pişirilip ayağınıza getirilen yemeğe ücret ödüyorsunuz.
dışarıdan yemek söylerken aslında satın aldığınız şey zaman ve ustalık.
ve enflasyon ile iş gücü ve enerji maliyetleri çok arttı.
Kuryeler saatte 50 lira alıyorlat. saatte en fazla 3 sipariş teslim etseler zaten 15-20 lira yemeğin aysğına gelmesine ödüyorsun.
10 bin kira ödeyen günde 100 satış yapan restoran satış başına 3 lira kira maliyeti koyar.
siparişi restoranı telefonla arayıp vermediğiimiz tembel adam olduğumuz yemekleri fiyatları uygulama üzerinden karşılaştırdığımız ödemeyi uygulama üzerinden yaptığımız için uygulamayı yazan şirkete %20 komisyon ödetiz.
Restoranlar çok pahalı, fırsatçı diyen arkadaşlar sakın ticarete girmesinler. Kesin batarlar.. - 06-02-2023, 04:08:11Firsatcilik mi yok firsatciligin krali var 62 bin tl yazmissiniz zurna tavuk doner olmus 80 tl minumum 100 tane satsa gunde eder 8000 tl ayda eder 240.000 tl nerede firsatcilik yok.BEYBABA44 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-02-2023, 08:09:34Tamam acmayiz dikkat edicez. Biz onlari hesap etmiyoruz aynendigiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-02-2023, 08:45:55Bence de hocam. Dışarda hayat pahalı gerekçesiyle %500 kârla satıyorlar. Sanki bize ucuz. Geçen et dürüm döner + ayrana 180 TL ödedim.netadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-02-2023, 12:09:27Başka sektörden bir esnaf olarak soruyorum. Neyi ucuza alıyor esnaf? Yada ucuza eleman varmı? Ucuza kira? Ucuza Doğalgaz? Ucuza Elektrik? Ucuza vergi? Ucuza SSK? "ÇOK UCUZA" hangi ürün alınmış öğrenebilirmiyim?netadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-02-2023, 12:17:50Bu kadar kâr olduğunu düşünüyorsanız neden bir tane dürümcü açmıyorsunuz?Kara_Kuzular adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sence ciğer için rakam çok mu? Aslında çok ama neye göre hesapladığınıza bağlı bir şişe siyah sıvı 30 tl