hayatında ticaret yapmamış adamlar evde pişirilen yemek ile dışarıdan söyledikleri yemeğin maliyet hesabını yapıyorlar.))
madem restoranlar bu kadar çok kazanıyor. Açsanıza bir restoran)))
maliyet hesabı yapamıyotsunuz.
kendi zamanınızı bedava sandığınız için bir yemek maliyeti çıkarırken sadece temel malzemelerin fiyatını hesap ediyorsunuz.
ciğeri evde yapmanın maliyeti nasıl hesap edilir?
önce ciğer hangi markette daha ucuz diye araştırmaya harcanacak zaman.
Ciğer bol yağda kızarır yarım litre yağ 15 lira.
asgari ücret saatlik 40 liraya dayandı, malzemekeri almak hazırlamak pişirmek en az 1 saat 40 liralık vasıfsız emek maliyet.
ev kokmasın diye aspiratörü açmak ya da oencereyi açarak enerji harcaması.
üzerine sinen kızartma kokusundan kurtulmak için çamaşır yıkana ve duş.
bulaşıkları temizlemek için harcanan emek su ve enerji.
o yemeği pişirecek bir mutfağa sahip olmanın kira bedeli.
yaptırdığınız mutfak dolaplarının, ciğeri sakladığınız buzdolabının fyatı ve harcadığı enerji vs...
ortaya çıkacak sonucun yani ciğerin tadının yeterli tecrübe ustalık olmadığı için dandik olması ihtimali...
siz dışarıdan yemek söylediğinizde 100 gram ciğer söylemiyorsunuz.
o yüzden 100 gram ciğerin maliyetini hesaplayıp çocukça karşılaştırma yapamayız.
siz belirli ustalık ile hazırlanıp pişirilip ayağınıza getirilen yemeğe ücret ödüyorsunuz.
dışarıdan yemek söylerken aslında satın aldığınız şey zaman ve ustalık.
ve enflasyon ile iş gücü ve enerji maliyetleri çok arttı.
Kuryeler saatte 50 lira alıyorlat. saatte en fazla 3 sipariş teslim etseler zaten 15-20 lira yemeğin aysğına gelmesine ödüyorsun.
10 bin kira ödeyen günde 100 satış yapan restoran satış başına 3 lira kira maliyeti koyar.
siparişi restoranı telefonla arayıp vermediğiimiz tembel adam olduğumuz yemekleri fiyatları uygulama üzerinden karşılaştırdığımız ödemeyi uygulama üzerinden yaptığımız için uygulamayı yazan şirkete %20 komisyon ödetiz.
Restoranlar çok pahalı, fırsatçı diyen arkadaşlar sakın ticarete girmesinler. Kesin batarlar..
Tamam acmayiz dikkat edicez. Biz onlari hesap etmiyoruz aynen