ülkenin esnafta değil ekonomik politikasında değişikliğe ihtiyacı var enflasyonu düşürmeden yapılacak her maaş zammı direkt olarak ürüne yansır her sektörde böyle, asgari ücrete her zam geldiğinde keyfim kaçıyor, enflasyon sürekli artarken, alım gücü sahte verilerle baz alınan orandaki maaş zammıyla korunamıyor yıllardır deneyimlendi görüldü,

hala aynı şeyi yapıyorlar, yılbaşından önce 200tl olan ürün bu gün 400 tl size tek tek bir sürü ürünün fiyat değişim grafiğini atabilirim, insanlar zamlı maaşı almadan zam oranı kadar borçlanmaya (fazla harcamaya) başladı 1 ay boyunca örneklemek gerekirse 5bin lira maaş almışken, 8500tl almış gibi fiyat farklarıyla harcama yaptılar, 10 tl lik ürünü 30 tlye almaya başladılar, çalışanlar 1 ay geriden borçlanarak giderken, şirketler 1 ay öncesinden asgari ücret farkını çıkarmanın derdine düştü, yani henüz zamlı maaş kasadan çıkmadan, zamlı ödüyormuş gibi fiyat politikasına gitti, bu şekilde milyonlarca çalışanın 1 aylık maaş farkını cebinden çıkarmamış oldu.

dün markette 400 gram beyaz peynir gördüm 80tl sence ciğer için rakam çok mu? Aslında çok ama neye göre hesapladığınıza bağlı bir şişe siyah sıvı 30 tl sorun esnafta değil ekonomik politikada adamların giderleri artarken fiyatların düşmesini beklemeye ne denir bilmiyorum, aslında biliyorum da söyleyemiyorum

çok uzak olmayan bir zaman diliminde iskender yediğin fiyata bu gün tavuk döner yiyemiyorsan, o zamanlartavuk döner yediğin fiyata çiğköfte dürüm alamıyorsan sorun esnafta değil bence. Çiğköfte dürüm+ayran 5tl falandı yanlış hatırlamıyorsam, uzun zamandır fiyatından haberim yok ama sadece dürüm 30 tl olmuştur diye tahmin ediyorum (bulgur,salça,baharat, bir kaç parça yeşillikten oluşan ürünün maliyeti nedir mesela?)

adamların kiraları x2 x3 oldu
vergiler,harçlar vs konusuna girmiyorum bile ki vergisiz harçsız esnafımızla rekabet eden o kadar çok mülteci dükkanı var bunlara rağmen fiyatlar düşmüyorsa, düşemiyordur bu kadar basit
mazot uçtu gitti
personel maaşları ikiye katlandı fakat personellerin toplam maliyeti 2katı aştı
kullandıkları yakıt (elektrik doğalgaz vs vs) x2 oldu
kurye motorunun lastiğini değiştirse örnek veriyorum zamdan önce 100tl ise, zamdan sonra 300 tl ödeyecek
sebze fiyatları bile aldı başını gitti 1-2 tl lik sebzeler 30-40 tl oldu
sıvı,katı yağ fiyatları zaten malum

her maaş zammından sonra x2-x3-x4 olarak değişiyor bir çok ürünün fiyatı.

şimdi birde eyt olayı çıktı, milyonlarca insan emekli oldu (doğrudur yanlıştır kısmına girmiyorum) bu yükü de vergi, harç, ceza vb şeyleri zamlayarak çıkaracaklar ufaktan başlandı ama bunlar iyi günlerimiz.

bıktım yeminle bıktım ülkede açlıktan ölen insanlar var yıl 2023, doğalgazını ödeyemedi diye, yakıt alamadı diye donarak ölen insanlar var, hastaneye gidemedi diye basit hastalıklardan ölen insanlar var, millet ileri gidiyorken biz geriye gidiyoruz, değişim elbette olacak fakat biz görebilecek miyiz emin değilim, şu 3 günlük ömrümüzde sıkıntı üstüne sıkıntı çekiyoruz millet rahat yaşamak için çalışır, biz ölmemek, açıkta kalmamak, hayatta kalmak için çalışmak zorundayız