kardeşime baskı işi kurma fikrim vardı. biraz baktım baskılı bardaklar 25-30 tl den satılıyor.
süblimasyon bardak toptan 18 tl ambalaj kutu, kargo ,kdv, gelir vergisi,trendyol komisyonu derken 30'u geçiyordur.
hadi diyelim 10bin bardak aldılar toptan. 10 tlye mal ettiler gene bişey kalmıyor. belki 2-3 tl. millet 2-3 tl için her gün kargoya mı gidiyor çözemedim
Trendyol da millet zararına mı satış yapıyor
45
●5.302
- 28-01-2023, 00:24:06Trendyol vb gibi e ticaret sitelerinde artık stok yapıyorlar , zam gelmeden önce ürünü depoya koyuyorlar ve sonra zam geldikten sonra piyasanın altında satıyorlar.Ellerinde bitene kadar bu şekilde daha çok kar kazanıyorlar ve satışları daha çok oluyor ayrıca onlarla kimse rekabet edemiyor..
- 28-01-2023, 00:25:01Hesap yapmayı bilmiyorlar ve çoğu iade oranını hesaplamayıp %3-5 kâr (sözde) seviniyorlar
- 28-01-2023, 00:25:03trendyol satıcıları çinden daha beter yapmanın peşinde :S bizde elimizden geldiğince onlara kendi sitesini kurdurmaya çalışıyoruz ama bazıları inatla orada satmaya çalışıyorRuhsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-01-2023, 00:27:46Üyeliği durduruldubu yoruma katılıyorum bir nebze. Evet ben de trendyolda satış yapıyorum ancak gerçekten ciddi manada satış konusunda zorlanıyoruz artık çünkü bazı toptancı veya tedarikçiler gerçekten zararına satış yapıyorlar diyebiliriz. Buybox sistemi gibi gereksiz ve adeta gerçekten satıcıları birbirine kırdıran bu sistem devam ettiği sürece gerçekten kâr marjı ile satış yapmak gerçekten çok zorlaşmaya başladı. Pazaryerlerinden satış yapmaktansa artık kendi web sitemiz üzerinden satış yapmak daha mantıklı bir hal almaya başladı. Pazaryerlerinde verilen komisyon ve gerçekçi olmayan kargo bedelleri ile başarılı bir reklam operasyonu ile daha mantıklı ve kâr marjlı satışlar yapılabilir.Watere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-01-2023, 00:28:30bende öyle düşündüm ilginç. diğer baskı ürünleri de öyle. 15-20 tlye baskı ürünleri var 3-5 tl kar için artık bişey satmak saçma değil mi sürümden kazansan bile yıl 2022.Cihan_Tavli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
asgari ücretin günlüğü 300 tl artık. enflasyon almış başını gitmiş bunlar 3-5 tl peşinde. ölücü yeri olmuş iyice - 28-01-2023, 00:29:02e ticaret sitelerinde satış yapanların %50 si toplama çıkarma gibi 2 basit işlemi yapacak kapasitede değil. kdv kargo maliyet hesabı yapamıyor tamamen denk gelesiye rakam çıkarıyor ve satıyor
%25 i bu işe amatör olarak yatırım yapıyor ve beceremeyince aldığı malları zararına satıyor. kampanya günlerinde fabrika çıkışına mümkün olmayan fiyatları mutlaka görürsünüz işte bu %25 lik kesimdir.
geriye kalan gerçekten para kazanan %25 lik kesimin %20 si pazar yerinin kendisidir ya da gizli mağazalarıdır. genelde indirim olmaz en güzel pastayı bunlar toplar . geriye kalan %5 de hesap kitap bilen gerçekten e ticaret yapan kendi sitesi ağırlıklı gelir elde eden magazalarda da markasını büyüten zeki kısımdır. - 28-01-2023, 00:30:04Bir tanıdığım tekstil işinde magazası dükkan olarak ve trendyolda da lider mağazalar arasında satışta. Sattığı ürün başına 5 TL kazanıyor. Bana dediği bu karı yapabilmek için ipliğine kadar kendim yapıyorum. Başka bir tanıdığım oyuncak işinde ve kendi üretiyor onunda karı en son söylediği oyuncak başına ortalama 5 TL. Zararına satış yaptıkları dönemlerde oluyormuş. (Not tanıdıklar güvenilir.) Genellikle satıcılar düşük kar yüksek satış ile kazanç sağlamaya çalışıyorlar.Ruhsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
onlarla kapışamazsın adamı yutarlar.