• 28-01-2023, 00:20:13
    #1
    kardeşime baskı işi kurma fikrim vardı. biraz baktım baskılı bardaklar 25-30 tl den satılıyor.

    süblimasyon bardak toptan 18 tl ambalaj kutu, kargo ,kdv, gelir vergisi,trendyol komisyonu derken 30'u geçiyordur.

    hadi diyelim 10bin bardak aldılar toptan. 10 tlye mal ettiler gene bişey kalmıyor. belki 2-3 tl. millet 2-3 tl için her gün kargoya mı gidiyor çözemedim
  • 28-01-2023, 00:24:06
    #2
    Trendyol vb gibi e ticaret sitelerinde artık stok yapıyorlar , zam gelmeden önce ürünü depoya koyuyorlar ve sonra zam geldikten sonra piyasanın altında satıyorlar.Ellerinde bitene kadar bu şekilde daha çok kar kazanıyorlar ve satışları daha çok oluyor ayrıca onlarla kimse rekabet edemiyor..
  • 28-01-2023, 00:24:16
    #3
    Trendyoldaki ticarette ucuza gördüğün ürün sahipleri genelde tedarikçi kişiler hocam onlarla kapışamazsın adamı yutarlar.
  • 28-01-2023, 00:25:01
    #4
    Hesap yapmayı bilmiyorlar ve çoğu iade oranını hesaplamayıp %3-5 kâr (sözde) seviniyorlar
  • 28-01-2023, 00:25:03
    #5
    Reklam Yönetimi
    Ruhsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kardeşime baskı işi kurma fikrim vardı. biraz baktım baskılı bardaklar 25-30 tl den satılıyor.

    süblimasyon bardak toptan 18 tl ambalaj kutu, kargo ,kdv, gelir vergisi,trendyol komisyonu derken 30'u geçiyordur.

    hadi diyelim 10bin bardak aldılar toptan. 10 tlye mal ettiler gene bişey kalmıyor. belki 2-3 tl. millet 2-3 tl için her gün kargoya mı gidiyor çözemedim
    trendyol satıcıları çinden daha beter yapmanın peşinde :S bizde elimizden geldiğince onlara kendi sitesini kurdurmaya çalışıyoruz ama bazıları inatla orada satmaya çalışıyor
  • 28-01-2023, 00:27:46
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Watere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Trendyol vb gibi e ticaret sitelerinde artık stok yapıyorlar , zam gelmeden önce ürünü depoya koyuyorlar ve sonra zam geldikten sonra piyasanın altında satıyorlar.Ellerinde bitene kadar bu şekilde daha çok kar kazanıyorlar ve satışları daha çok oluyor ayrıca onlarla kimse rekabet edemiyor..
    bu yoruma katılıyorum bir nebze. Evet ben de trendyolda satış yapıyorum ancak gerçekten ciddi manada satış konusunda zorlanıyoruz artık çünkü bazı toptancı veya tedarikçiler gerçekten zararına satış yapıyorlar diyebiliriz. Buybox sistemi gibi gereksiz ve adeta gerçekten satıcıları birbirine kırdıran bu sistem devam ettiği sürece gerçekten kâr marjı ile satış yapmak gerçekten çok zorlaşmaya başladı. Pazaryerlerinden satış yapmaktansa artık kendi web sitemiz üzerinden satış yapmak daha mantıklı bir hal almaya başladı. Pazaryerlerinde verilen komisyon ve gerçekçi olmayan kargo bedelleri ile başarılı bir reklam operasyonu ile daha mantıklı ve kâr marjlı satışlar yapılabilir.
  • 28-01-2023, 00:28:30
    #7
    Cihan_Tavli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hesap yapmayı bilmiyorlar ve çoğu iade oranını hesaplamayıp %3-5 kâr (sözde) seviniyorlar
    bende öyle düşündüm ilginç. diğer baskı ürünleri de öyle. 15-20 tlye baskı ürünleri var 3-5 tl kar için artık bişey satmak saçma değil mi sürümden kazansan bile yıl 2022.

    asgari ücretin günlüğü 300 tl artık. enflasyon almış başını gitmiş bunlar 3-5 tl peşinde. ölücü yeri olmuş iyice
  • 28-01-2023, 00:29:02
    #8
    e ticaret sitelerinde satış yapanların %50 si toplama çıkarma gibi 2 basit işlemi yapacak kapasitede değil. kdv kargo maliyet hesabı yapamıyor tamamen denk gelesiye rakam çıkarıyor ve satıyor
    %25 i bu işe amatör olarak yatırım yapıyor ve beceremeyince aldığı malları zararına satıyor. kampanya günlerinde fabrika çıkışına mümkün olmayan fiyatları mutlaka görürsünüz işte bu %25 lik kesimdir.
    geriye kalan gerçekten para kazanan %25 lik kesimin %20 si pazar yerinin kendisidir ya da gizli mağazalarıdır. genelde indirim olmaz en güzel pastayı bunlar toplar . geriye kalan %5 de hesap kitap bilen gerçekten e ticaret yapan kendi sitesi ağırlıklı gelir elde eden magazalarda da markasını büyüten zeki kısımdır.
  • 28-01-2023, 00:30:04
    #9
    Ruhsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kardeşime baskı işi kurma fikrim vardı. biraz baktım baskılı bardaklar 25-30 tl den satılıyor.

    süblimasyon bardak toptan 18 tl ambalaj kutu, kargo ,kdv, gelir vergisi,trendyol komisyonu derken 30'u geçiyordur.

    hadi diyelim 10bin bardak aldılar toptan. 10 tlye mal ettiler gene bişey kalmıyor. belki 2-3 tl. millet 2-3 tl için her gün kargoya mı gidiyor çözemedim
    Bir tanıdığım tekstil işinde magazası dükkan olarak ve trendyolda da lider mağazalar arasında satışta. Sattığı ürün başına 5 TL kazanıyor. Bana dediği bu karı yapabilmek için ipliğine kadar kendim yapıyorum. Başka bir tanıdığım oyuncak işinde ve kendi üretiyor onunda karı en son söylediği oyuncak başına ortalama 5 TL. Zararına satış yaptıkları dönemlerde oluyormuş. (Not tanıdıklar güvenilir.) Genellikle satıcılar düşük kar yüksek satış ile kazanç sağlamaya çalışıyorlar.