Sürüm yapmak 2018 kur krizi öncesi belki mantıklıydı her ay zam yiyor hammadde ve diğer giderler. Yerine koyamayıp birde eksi yazıyor üstüne. Güçlü sermayen yoksa batarsın. Sürkülasyon zorunluğu bir işletme için en kötü durumdur. Ödenecek maaşlar, krediler ve vergiler. Türkiye de markalaşmanın anlamı yok. Çünkü sadakati yoktur. 1970 lerde kurulan bir şirket değilsen pazar payı alman çok zor. O yüzden karlılık esas olmalı. Birde vatandaş da ucuz ise vardır illeti olmaya başladı. Benim hedef kitlem a plus dediğim kitle. Müşteri istese daha ucuza benzer ürünü bulur ama ben en pahalı kargoyu kullanıyorum ( yurt içi), yanında hediyeler oluyor ve özel çantası var. Rakip binlerce kargo gönderiyor. Mecburen tex kargo ile gönderiyor. Geç teslimat ve patlayan kargolar. Onlardan düşen de bana geliyor. En güzel müşteri yaralı müşteridir. İyi bir deneyim isteyen benden alıyor. Kargoların adresleri (Beykoz, Sarıyer, NİŞANTAŞı, Beşiktaş, etiler, Çankaya) gibi yerler. Yani parayla değilde kaliteyle derdi olan insanlar. Bu müşterilerin kıymeti genelde kriz zamanında belli olur. Bu ülkede garibana iş yaparsan gariban olursun. Avize satan arkadaşım vardı. 150 bin TL den avize satıyordu ayda 2 defa. Kaç kriz geçirdi kimse lüksünden ödün vermedi avize satmaya devam etti.