Trendyol vb gibi e ticaret sitelerinde artık stok yapıyorlar , zam gelmeden önce ürünü depoya koyuyorlar ve sonra zam geldikten sonra piyasanın altında satıyorlar.Ellerinde bitene kadar bu şekilde daha çok kar kazanıyorlar ve satışları daha çok oluyor ayrıca onlarla kimse rekabet edemiyor..
Bu durum para kazanmak değildir, enflasyona karşı parayı korumaktır sadece. Bu zihniyetteki kişiler sadece ticaret yaptığını zanneden kişilerdir. Örneğin denize girseler yüzebilirler ancak ileriye gidemezler.