Trendyol da millet zararına mı satış yapıyor
45
●5.302
- 28-01-2023, 00:34:27Bugün ls2 kask aldım n11 den 1439₺ ye ve 100₺ de kupon kullandm 1339₺ ye geldi. aynı ürün kendi satış yerinde 1800₺ ve adam bana biz bayisiyiz ,bizden ucuz satan olamaz demişti. Bunlar nasıl kâr ediyorda o fiyatlara satıyor anlamış değilim
- 28-01-2023, 00:35:26Not olarak bayisinde ikinci el fiyati 1500-1600 arasiydi, ikinci eline param yetmedi. Sıfır aldım bende 😄😄
- 28-01-2023, 00:35:31günde 60 satış yaparsa asgari ücrete tekabül ediyor. satışları göremiyorum ama değerlendirmelere vs bakarsak bu bile imkansızdır bence maks 10-15 satış gelir. hadi geldi günde 60 tane kargo fatura hazırlamak da deli eder adamısarayloveit4142 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-01-2023, 00:37:01Hocam şöyle bir şey de var. O dip fiyat veren satıcıların çoğu o buybox ürününü göndermeyip,, onun yerine dankik bir şey gönderiyor. Bu buybox ın gerçekten ne alıcıya ne de satıcıya faydası yok. Tek faydası trendyola. Çünkü çoğu kullanıcının buybox dan haberi bile yok. Ürüne bakıyor satılan adete bakıyor yorumlara bakıyor sonra satın alıyor. Bir bakıyor gelen ürün başka satın aldığı başka. A kişisi tüm müşterileri memnun edicem diye bir tarafını yırtıyor, b kişisi gelip 1 kuruş indirim yapıp alakasız veya daha düşük kalitede ürünü kargoluyor. Müşteri madur, işini düzgün yapmaya çalışan satıcı mağdur ve kazanan trendyol.
- 28-01-2023, 00:37:49Üyeliği durduruldudegerlendirmeler artık gerçeği yansıtmıyor. Satın alan müşterilerin %30-35i ancak değerlendirme yapıyor. Geri kalan insanlar değerlendirme yapmak istemiyorlar. Her ne kadar insanları değerlendirme yapmaları için teşvik etseniz dahiRuhsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-01-2023, 00:49:47Üyeliği durdurulduSerbest piyasanın cilveleri bitmez. Yıllardır bu ülkede 1 liraya aldığını 10 liraya satanlar kendin işadamı zannediyor, ticaret yaptığını zannediyordu.
Koşullar değişince bu sefer de çok sermaye koyup dip fiyattan satanlar türedi.
Benim de sermayem olsa tek üründen 1000-10000 tane alıp dip fiyattan satarım. Müşteri olarak herşeyi pahalı almak, kötü mala para vermek tabii ki hepimizi üzer. Sermayemmiz olsa kim bilir hangimiz neler yapar. - 28-01-2023, 00:56:18sektörden sektöre değişkenlik gösteriyor kar marjına bakıldığında benim toptan anlayışım ile daha büyük iş yapanların toptan anlayışlarında ciddi farklar mevcut. bu satışlar ve karlar sektörden sektöre değişiyor ama genel olarak büyük iş yapmayanlar için hem komisyon hem imal ediş ücreti kdv vs. hesaplandığı zaman çoğu satıcı tutunabilme çabası veriyor belki pazarda yer edinirsem ilerlerim tarzında mal eritmeyi göze alıyor. çoğu küçük ölçekli satıcılarda ne yazık ki durum bu şekilde. genel bağlamda tabi ki. özgün ürünlerin satışında durum biraz daha değişebilir. bu rekabeti yaratanların üreticiler ve toptan perakendeciler olduğunu düşünüyorum. çünkü benim bu pazar yeri incelemem ve tecrübemde benim ürünlerimi toptan alarak satışını yapmam diğer firmalarla rekabete girmem aynen bahsettiğiniz gibi. ben günde 5 ürünü 2 tl kar ile rekabet etme çabası içinde satmaya gayret gösterirken büyük balık olarak tabir ettiğimiz satıcılar benim fiyatımı daha da kırarak günde 2000 ürünü benimle ya aynı kar ile ya da daha düşük kar ile satıyor bu ölçekte satış yapabilecek gücü olduğu için de aslında alırken kazanıyor ve aynı kar ile değil yine daha fazla kar ile satmış oluyor üreticiler örnek verilebilir. bunun bir örneğiyle dışarıda karşılaştım ilgilendiğim sektör içeirisinde. küçük esnafın ve bu gibi girişimcilerin bu surette ne yazık ki gözü yaşlı.Ruhsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle