Ruhsar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bende öyle düşündüm ilginç. diğer baskı ürünleri de öyle. 15-20 tlye baskı ürünleri var 3-5 tl kar için artık bişey satmak saçma değil mi sürümden kazansan bile yıl 2022.

asgari ücretin günlüğü 300 tl artık. enflasyon almış başını gitmiş bunlar 3-5 tl peşinde. ölücü yeri olmuş iyice
sektörden sektöre değişkenlik gösteriyor kar marjına bakıldığında benim toptan anlayışım ile daha büyük iş yapanların toptan anlayışlarında ciddi farklar mevcut. bu satışlar ve karlar sektörden sektöre değişiyor ama genel olarak büyük iş yapmayanlar için hem komisyon hem imal ediş ücreti kdv vs. hesaplandığı zaman çoğu satıcı tutunabilme çabası veriyor belki pazarda yer edinirsem ilerlerim tarzında mal eritmeyi göze alıyor. çoğu küçük ölçekli satıcılarda ne yazık ki durum bu şekilde. genel bağlamda tabi ki. özgün ürünlerin satışında durum biraz daha değişebilir. bu rekabeti yaratanların üreticiler ve toptan perakendeciler olduğunu düşünüyorum. çünkü benim bu pazar yeri incelemem ve tecrübemde benim ürünlerimi toptan alarak satışını yapmam diğer firmalarla rekabete girmem aynen bahsettiğiniz gibi. ben günde 5 ürünü 2 tl kar ile rekabet etme çabası içinde satmaya gayret gösterirken büyük balık olarak tabir ettiğimiz satıcılar benim fiyatımı daha da kırarak günde 2000 ürünü benimle ya aynı kar ile ya da daha düşük kar ile satıyor bu ölçekte satış yapabilecek gücü olduğu için de aslında alırken kazanıyor ve aynı kar ile değil yine daha fazla kar ile satmış oluyor üreticiler örnek verilebilir. bunun bir örneğiyle dışarıda karşılaştım ilgilendiğim sektör içeirisinde. küçük esnafın ve bu gibi girişimcilerin bu surette ne yazık ki gözü yaşlı.