• 14-12-2022, 09:44:31
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bağkur konusuna katılmıyorum.
    Bağkur ödemeyince bir şey olmuyor ama sağlık hizmetinden de yararlanamıyorsunuz.
    Geçen aylarda benim borcum olmasına rağmen gittiğimde 7 TL verip muayene olup tahlil yaptırdım. Geçen abim hasta oldu gitti. O da işsizdi bayağı yeni işe girmişti. 1 ay bile olmamıştı. Sigortası gözükmediği için acil de yapılan muayene de bile fatura çıkar tedavi sonrası dediler. SGK'ya gidip sigortasını göstertip sildirdi. Artık öyle ücretsiz tedavi olunmuyor sanırım.

    Ya en azından şu bağkur mevzusunu zorunlu tutmasalar şahıs şirketi için. İsteyen ödesin istemeyen ödemesin. Ödeyemiyorsa zaten kazanmıyordur. Kazanan gider mutlaka öder sağlıktan yararlanmak için.
    Hocam dünyanın hiç bir yerinde bağkur, ssk veya herhangi bir sağlık sigortası yaptırmadan sağlık hizmetinden ücretsiz faydalanamazsınız. Ücretsiz sağlık hizmeti diye birşey yok. Sadece ssk ve bağkur ödeyenlerin ödediği paralar sağlık primi yerine de geçtiği için ücretsiz devlet hastanelerinde faydalanırlar. Hem bağkur ödemeyelim hem de ücretsiz hastaneden faydalanalım diyorsunuz. Hastanede doktorlar maaş almıyor mu? Kullandığınız ilaçlar ücretsiz mi alınıyor. Bakkaldan ücretsiz yoğurt alabilir misiniz? Ya da fırından ücretsiz ekmek alabilir misiniz?

    Fırıncı abonelik sistemi açsa, bana her ay 500 tl verin. Size her gün ücretsiz istediğiniz kadar ekmek vereyim derse ve sizde her ay fırıncıya 500 tl verip 1 ay boyunca ücretsiz istediğiniz kadar ekmek alabilseniz. Bi başkası "bu arkadaş neden ücretsiz ekmek alabiliyorda ben ücretsiz ekmek alamıyorum, Ben neden ekmeğe 4,5 TL veriyorum" derse ne derdiniz?
  • 14-12-2022, 09:56:17
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelirler bağkur primlerini karşılıyorsa ne ala. KARŞILAMIYORSA SUÇLU.
    Ancak bağkur primini ödese bile sponsorluk vb yan gelirler olduğu zaman ŞİRKET KURMA ZORUNLULUĞU VAR. Aylık 10 k garanti gelir varsa ne ala. Şirket masrafları vergiler sorun değil. Sonuçta yüksek kazananlar hep kazanıyor. Ama alt tabaka her zaman sorun yaşıyor.

    Bir de şu var, mpi izni almayıp milyonarca liralık şaibeli çekilişler düzenleyenler var. Devket bunları takip etmiyor.

    Hocam şirket kurmak istemeyenler sponsorlu reklam almasınlar o zaman.

    Bu kanunlar zaten tam oturmadı. Kanunu çıkaranlarda ne yaptıklarını bilmiyor. İnternette binlerce gelir kaynağı var. Sadece bazılarını bu kanuna sokuyorlar.

    Devletin takip etmediği konusuna gelince türkiyede daha sistemler tam oturmadı. Devlette bazılarını şansa yakalıyor. İşi bilen memur sayısı yetersiz. İşi bilmeyen ve bankamatik memuru olanları çıkarıp işi bilenleri alsalar bu tür sorunlar olmaz. İlgili vergi dairelerinin yoğunluğuna göre şansa kimi yakalarsa yakalıyor. %100 herkesi yakalar diye bir kavram yok. Zaten %100 herkesi yakalayabilseler bu ülke şuan bu şekilde olmazdı Atı alan üsküdarı geçince yıllar sonra farkediyorlar.
  • 14-12-2022, 10:03:38
    sunucuoptimizasyon.com
    Şahıs şirketi varken de freelance çalışmış oluyorsunuz fark eden bir şey yok.

    O dediğiniz siteler maalesef işe yaramaz, ticari amaçlı sizin hesabınıza giren paraya sizin fatura kesmeniz gerek. İlerde başınız ağrımasın dikkat edin.

    Evet şirket masrafı çok fazla kazancınızın yüzde 35-40’ına el koyuyor devlet. Yeni yılda ne yapacağız bilemiyorum 3000 liraya yakın bağkur primi, damga vergilerine gelecek yüzde 122 zam. Kazandığımız 3 kuruş para devlete geri gidiyor. Allah yardımcımız olsun.

    Şirket açmak enayiliktir, girin asgari ücretle çalışın kafanız rahat etsin. Tertemiz 8.5 alırsınız üstüne sigortanız yatar mis gibi. Biz şirket üzerinden 8.5 kazansak elimizde kalacak para 4 bin lira.
  • 14-12-2022, 11:25:14
    Yazılım işleriyle uğraşıyorsanız yurtdışına hizmet vermeye çalışın vergi konusunda devlet desteği var.
  • 14-12-2022, 11:43:42
    Arkadaşlar Genel olarak yazıyorum. Kişisel algılamayın.

    Bu işlerle 3-4 sene uğraştınız. Başardınız başardınız, başaramadınız yapacak birşey yok. Zorlamanın anlamı da yok. Normal bir işe gireceksiniz. Herkes işyeri sahibi olacak diye bir kavram yok.

    En çok bağkur konusunu eleştirmişsiniz.
    -29 yaş altındaysanız genç girişimci istisnası ile 1 yıl bağkur ödemezsiniz.
    -29 yaş üstündeyseniz ve bağkuru ödeyecek kadar bile para kazanamıyorsanız neden hala bu işlerle uğraşıyorsunuz?
    "Ben 29 yaşın üstündeyim. İlla da bu işlerle uğraşıcam" diyorsanız o zaman da normal bir işe giriceksiniz. Normal işte size sgk yapacakları için bağkurda ödemezsiniz. Akşamları da hobi olarak bu işlerle uğraşırsınız.

    60 yaşına geldiniz. Hiç bir sosyal güvenceniz yok. İşe girmediniz. Bağkurda ödemediniz. 60 yaşında sonra ne yapacaksınız? Emekli maaşı alamazsınız. Çünkü prim ödemediniz. Primleriniz dolmamış. 60 yaşından sonra hala sosyal medyadan 3-5 kuruş kazanmaya mı çalışacaksınız?
    50-55 yaşında gelmiş primi olmayan bi sürü insan gördüm. "Eskiden çalıştığım yerler sigortamı yapmamış" diyorlar. Bu tür kişilerin çalıştığı yerlerde genelde "biz sigorta yapmadık ama maaşını yüksek verdik. O zaman bizden sigorta istemedi, maaşı yüksek ver dediler" diyorlar.

    Devletler neden Bağkur öde diyor? Çünkü emekli primlerini doldur 60 ından sonra bana yük olma demek istiyor. Ancak insanlar, Ne bir işe girip işte çalışmaya yanaşıyor. Ne de sosyal medyadan para kazanabiliyor. Sosyal medya en ufak iş verdiğimizde iş uzuyorda uzuyor. Sonra bi de sosyal medyadan kazanamadım diyorlar.

    Tanıtım yazısı alıyoruz. Spam/Çöp sitelere koyuyorlar.
    Seo hizmeti alıyoruz. Spam/Çöp sitelere backlink koyuyorlar.
    Script ve bot yazdırıyoruz. Aylarca iş uzuyor.
    Makale yazdırıyoruz. Konu hakkında doğru düzgün araştırma yapmadan sağdan soldan bulduğu makaleleri spinleyip veriyor.

    İşi bilmyorsanız, yapamıyorsanız yapmayın. Zorlamanın anlamı yok. Herkes şarkıcılık, oyunculuk yada futbolculuk yapabilir mi?
    İşi bilenler, işini düzgün yapanlar yapsın sadece o zaman.
  • 14-12-2022, 12:04:43
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dünyanın hiç bir yerinde bağkur, ssk veya herhangi bir sağlık sigortası yaptırmadan sağlık hizmetinden ücretsiz faydalanamazsınız. Ücretsiz sağlık hizmeti diye birşey yok. Sadece ssk ve bağkur ödeyenlerin ödediği paralar sağlık primi yerine de geçtiği için ücretsiz devlet hastanelerinde faydalanırlar. Hem bağkur ödemeyelim hem de ücretsiz hastaneden faydalanalım diyorsunuz. Hastanede doktorlar maaş almıyor mu? Kullandığınız ilaçlar ücretsiz mi alınıyor. Bakkaldan ücretsiz yoğurt alabilir misiniz? Ya da fırından ücretsiz ekmek alabilir misiniz?

    Fırıncı abonelik sistemi açsa, bana her ay 500 tl verin. Size her gün ücretsiz istediğiniz kadar ekmek vereyim derse ve sizde her ay fırıncıya 500 tl verip 1 ay boyunca ücretsiz istediğiniz kadar ekmek alabilseniz. Bi başkası "bu arkadaş neden ücretsiz ekmek alabiliyorda ben ücretsiz ekmek alamıyorum, Ben neden ekmeğe 4,5 TL veriyorum" derse ne derdiniz?
    Yok hocam ücretsiz sağlık hizmeti versin demiyorum. İsteyen ödesin istemeyen ödemesin. Sırf sağlık hizmeti almak istiyorsa GSS ile de alabilmeli. GSS ödeyen vatandaşların ödedikleri para aldıkları hizmet faturasını birebir karşılıyormuş zaten. Devlete ekstradan bir yük getirmiyor yani.

    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar Genel olarak yazıyorum. Kişisel algılamayın.

    Bu işlerle 3-4 sene uğraştınız. Başardınız başardınız, başaramadınız yapacak birşey yok. Zorlamanın anlamı da yok. Normal bir işe gireceksiniz. Herkes işyeri sahibi olacak diye bir kavram yok.

    En çok bağkur konusunu eleştirmişsiniz.
    -29 yaş altındaysanız genç girişimci istisnası ile 1 yıl bağkur ödemezsiniz.
    -29 yaş üstündeyseniz ve bağkuru ödeyecek kadar bile para kazanamıyorsanız neden hala bu işlerle uğraşıyorsunuz?
    "Ben 29 yaşın üstündeyim. İlla da bu işlerle uğraşıcam" diyorsanız o zaman da normal bir işe giriceksiniz. Normal işte size sgk yapacakları için bağkurda ödemezsiniz. Akşamları da hobi olarak bu işlerle uğraşırsınız.

    60 yaşına geldiniz. Hiç bir sosyal güvenceniz yok. İşe girmediniz. Bağkurda ödemediniz. 60 yaşında sonra ne yapacaksınız? Emekli maaşı alamazsınız. Çünkü prim ödemediniz. Primleriniz dolmamış. 60 yaşından sonra hala sosyal medyadan 3-5 kuruş kazanmaya mı çalışacaksınız?
    50-55 yaşında gelmiş primi olmayan bi sürü insan gördüm. "Eskiden çalıştığım yerler sigortamı yapmamış" diyorlar. Bu tür kişilerin çalıştığı yerlerde genelde "biz sigorta yapmadık ama maaşını yüksek verdik. O zaman bizden sigorta istemedi, maaşı yüksek ver dediler" diyorlar.

    Devletler neden Bağkur öde diyor? Çünkü emekli primlerini doldur 60 ından sonra bana yük olma demek istiyor. Ancak insanlar, Ne bir işe girip işte çalışmaya yanaşıyor. Ne de sosyal medyadan para kazanabiliyor. Sosyal medya en ufak iş verdiğimizde iş uzuyorda uzuyor. Sonra bi de sosyal medyadan kazanamadım diyorlar.

    Tanıtım yazısı alıyoruz. Spam/Çöp sitelere koyuyorlar.
    Seo hizmeti alıyoruz. Spam/Çöp sitelere backlink koyuyorlar.
    Script ve bot yazdırıyoruz. Aylarca iş uzuyor.
    Makale yazdırıyoruz. Konu hakkında doğru düzgün araştırma yapmadan sağdan soldan bulduğu makaleleri spinleyip veriyor.

    İşi bilmyorsanız, yapamıyorsanız yapmayın. Zorlamanın anlamı yok. Herkes şarkıcılık, oyunculuk yada futbolculuk yapabilir mi?
    İşi bilenler, işini düzgün yapanlar yapsın sadece o zaman.
    Ben artık emekliliği pek düşünmüyorum. Çünkü şimdi bile aldığı emekli aylığı ile geçinemiyor çoğu kişi. İş bulabilse mecbur bir işe girecek. Yada işi bırakmadıysa devam etmek zorunda kalıyor. İlerleyen süreçte bu daha da kötü olacak. Şimdiden ne biriktirirseniz o kar. Çok iyi bir iş yada çok iyi bir yatırımınız olması lazım.
  • 14-12-2022, 12:21:22
    Valla makale yazmışım anlatırken komple silip kısa ve öz cevaba çeviriyorum.

    Bu firmayla calıstığınızda paranızı banka üzerinden alıcaksınız buda bır sure sonra sızı takıbe sokacaktır oyle yada boyle. Malıye size paranın hesabını sordugunda ki soracaktır ne cevap vereceksınız?

    Bakmayın SSS bolumunde tum sorumluluk bızde gereklı durumlarda bız sey ederız kurtarırız yazdıgına aynı sıteyı ben 1 saatte kurup bende aynı sacmalıkları yazarım oraya. Türkiye'de herkes kendinden meshuldur. Kayıtsız her paranın hesabı sorulur. Bu şirketin size yazılacak cezayı ödeyeceğini felan düşünmeyin.

    Kısaca para iz bırakır. İzi surulen para belgelendırılmezse cezası can yakar.
  • 14-12-2022, 13:04:19
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam ücretsiz sağlık hizmeti versin demiyorum. İsteyen ödesin istemeyen ödemesin. Sırf sağlık hizmeti almak istiyorsa GSS ile de alabilmeli. GSS ödeyen vatandaşların ödedikleri para aldıkları hizmet faturasını birebir karşılıyormuş zaten. Devlete ekstradan bir yük getirmiyor yani.



    Ben artık emekliliği pek düşünmüyorum. Çünkü şimdi bile aldığı emekli aylığı ile geçinemiyor çoğu kişi. İş bulabilse mecbur bir işe girecek. Yada işi bırakmadıysa devam etmek zorunda kalıyor. İlerleyen süreçte bu daha da kötü olacak. Şimdiden ne biriktirirseniz o kar. Çok iyi bir iş yada çok iyi bir yatırımınız olması lazım.
    ,

    Şuanda 20 sene 2.000 TL prim ödeyerek. 40 sene devletten 3500-4.000 TL aldıklarına şükretsinler hocam. 10.000 TL prim öderselerdi şuan çok rahat geçinirlerdi. Prim öderken en düşükten ödüyorlar. Sonra en düşük ücreti alınca isyan ediyorlar.

    Ben olsam 20 sene 2.000 tl prim ödeyenlere, 20 sene boyunca 2.000 TL emekli maaşı verirdim. Süre dolunca maaşı keserdim. Süre dolmadan ölen olursa ailesine verirdim.

    Bazıları şöyle yapıyor. Tavandan prim ödemiyor. En düşükten prim ödüyor. Kalan parasıyla ev alıp evi kiraya veriyor. Yaşlanınca hem emekli maaşı hem kira geliri oluyor. Bu da başka bir geleceğe yatırım yoludur.

    Bazıları 40 yaşına kadar hiç bir şey yapmıyor. Evde pc başında oyun oynarak vakit öldürüyor. Sosyal medyada vakit öldürüyor. Cafelerde vakit öldürüyor. Kıraathaneler oyun oynayarak vakit öldürüyor. 40 ından sonra ev almaya çalışıyor. İş kurmaya çalışıyor. Ssk primi doldurmaya çalışıyor. Bu hayatta 20- 40 arası yaşlarda yani 20 yıllık verimlilik çağınızda ne yaptınız yaptınız. Bi daha zor oluyor. Çünkü 40 ından sonra insanlarda verimlilik düşüyor.
  • 14-12-2022, 13:17:04
    Üyeliği durduruldu
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar Genel olarak yazıyorum. Kişisel algılamayın.

    Bu işlerle 3-4 sene uğraştınız. Başardınız başardınız, başaramadınız yapacak birşey yok. Zorlamanın anlamı da yok. Normal bir işe gireceksiniz. Herkes işyeri sahibi olacak diye bir kavram yok.

    En çok bağkur konusunu eleştirmişsiniz.
    -29 yaş altındaysanız genç girişimci istisnası ile 1 yıl bağkur ödemezsiniz.
    -29 yaş üstündeyseniz ve bağkuru ödeyecek kadar bile para kazanamıyorsanız neden hala bu işlerle uğraşıyorsunuz?
    "Ben 29 yaşın üstündeyim. İlla da bu işlerle uğraşıcam" diyorsanız o zaman da normal bir işe giriceksiniz. Normal işte size sgk yapacakları için bağkurda ödemezsiniz. Akşamları da hobi olarak bu işlerle uğraşırsınız.

    60 yaşına geldiniz. Hiç bir sosyal güvenceniz yok. İşe girmediniz. Bağkurda ödemediniz. 60 yaşında sonra ne yapacaksınız? Emekli maaşı alamazsınız. Çünkü prim ödemediniz. Primleriniz dolmamış. 60 yaşından sonra hala sosyal medyadan 3-5 kuruş kazanmaya mı çalışacaksınız?
    50-55 yaşında gelmiş primi olmayan bi sürü insan gördüm. "Eskiden çalıştığım yerler sigortamı yapmamış" diyorlar. Bu tür kişilerin çalıştığı yerlerde genelde "biz sigorta yapmadık ama maaşını yüksek verdik. O zaman bizden sigorta istemedi, maaşı yüksek ver dediler" diyorlar.

    Devletler neden Bağkur öde diyor? Çünkü emekli primlerini doldur 60 ından sonra bana yük olma demek istiyor. Ancak insanlar, Ne bir işe girip işte çalışmaya yanaşıyor. Ne de sosyal medyadan para kazanabiliyor. Sosyal medya en ufak iş verdiğimizde iş uzuyorda uzuyor. Sonra bi de sosyal medyadan kazanamadım diyorlar.

    Tanıtım yazısı alıyoruz. Spam/Çöp sitelere koyuyorlar.
    Seo hizmeti alıyoruz. Spam/Çöp sitelere backlink koyuyorlar.
    Script ve bot yazdırıyoruz. Aylarca iş uzuyor.
    Makale yazdırıyoruz. Konu hakkında doğru düzgün araştırma yapmadan sağdan soldan bulduğu makaleleri spinleyip veriyor.

    İşi bilmyorsanız, yapamıyorsanız yapmayın. Zorlamanın anlamı yok. Herkes şarkıcılık, oyunculuk yada futbolculuk yapabilir mi?
    İşi bilenler, işini düzgün yapanlar yapsın sadece o zaman.



    Hocam her sözünüzde haklısınız. Ancak pratikte öyle şeyler ortaya çıkıyor ki, bu da vatandaşı illegal yolara itiyor. Dürüst iyi niyetli olanlar da her zaman her yerde kaybediyor. Bu yüzden bürokrasi her zaman garibanı silkeliyor, iti uğursuzu destekliyor. Bunun örnekleri saymakla bitmez.

    ***

    Sonuç olarak bir şeyler yapmaya çalışan binlerce insan engelleniyor. Ancak kanunları görmezden gelen sayısız kodaman da BÜYÜK İŞlerini rahatça yapmaya devam ediyor.