• 13-12-2022, 17:26:03
    #91
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vergiden kaçınma ülke sınırları içerisinde olur ülke sınırları dışarısında olmaz, man adaları skandalına da vergiden kaçınma dememiz lazım o halde.
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım lütfen. Man adalarına giden para buradaki şirketler üzerinden gidiyor. Bu vergi kaçırmaya giriyor. Vergi kaçırma olarak görüyorsanız sizde kurumsal üyelik alıp vergi kaçırılmasına ortak olmuş oluyorsunuz.
  • 13-12-2022, 17:29:14
    #92
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım lütfen. Man adalarına giden para buradaki şirketler üzerinden gidiyor. Bu vergi kaçırmaya giriyor. Vergi kaçırma olarak görüyorsanız sizde kurumsal üyelik alıp vergi kaçırılmasına ortak olmuş oluyorsunuz.
    Ben genel konuştum, burayı kast etmedim beni de alakadar etmez. Öyle olsa bile bu beni ortak etmez. Gayet bilgi sahibiyim, Google, facebook, tiktok gibi dünya devleri Türkiye'de paşa paşa kdv ödüyor. Kendinizce yurt dışı şirket kurmanın haklılığını ispatlamaya çalışıyorsunuz. Formül basit; nerede hizmet veriyorsan oraya vergi ödersin bu herkes için geçerli.
  • 13-12-2022, 19:48:24
    #93
    Üyeliği durduruldu
    Mesut Çevik gayet açık bir şekilde anlatmış.
    Vergi dairesi >>> banka hesabı >>> vergi dairesi bildirim şeklinde adsense youtube twitch gelirlerinden sadece %15 vergi kesiliyor. Ancak bu durumda aylık 2000 - 3000 tl kadar bağkur primi ödemek gerekiyor.
    Bazı arkadaşlar gss primi ile hallederim diyor. Keşke öyle olsa.

    Aylık 3000tl gelir varsa komple bağkur ptimine gidiyor.

    Ancak burada dakişilerden havale yoluyla ayrı ödeme alıyorsanız şirket kurmak zorunluymuş. Sponsorluk vs alırsanız devlet peşinizde.

    Kimse kusura bakmasın ama devlet her zaman altta olanı eziyor, garibana çakıyor.
    Mpi iizinsiz sayısız çekiliş var. milyonları cukkalayanlara hiçbir şey olmuyor.





    https://youtu.be/T2YZTiCR54c?t=93
  • 13-12-2022, 20:21:01
    #94
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir şahıs şirketim var.
    Defter tasdik ücreti, muhasebeci ücreti, bağkuru derken artık dayanamıyorum Sırf defter tasdik ücreti 1406 TL olmuş.
    Evet maliyetler çok arttı farkındayım ama maalesef şu durgunlukta inanılmaz fazla geliyor insana. Keşke daha çok kazansak da daha fazla ödesek.

    https://tpayment.co/

    Şöyle bir site buldum. Haklarında bir şikayet falan göremedim. Acaba içinizde bilgisi olan yada kullanan var mı?

    Bilmeyenler için açıklayayım.
    Bu siteye kayıt oluyorsunuz. Site sizin adınıza müşterinize fatura kesiyor. Bir nevi sizin hizmeti alıp başkasına satıyor. %3 servis ücreti alıyor. Tabii belirlediğiniz tutarın üstüne %18 kdv ekleyip onu alıyorlar. 1000 TL'lik iş yapıyorsanız 1180 TL olarak ödeniyor. 1000 TL'den de %3 komisyon alıyorlar.

    Birde sorum olacak. Muhasebeci bugün arayıp defter tasdik ücretini istedi. Şimdi şirketi kapatıp buradan hizmet alacağım. Sanırım bu ücreti ödememe gerek yok.

    Edit: Bir çok arkadaş her halükarda hesaba para girecek devlet sormayacak mı demiş. Doğru haklısınız.
    Gider o paranın vergisini öderim. Emin olun muhasebe ücreti, sigorta primi, defter tasdiki şu bu daha fazlaya mal oluyor. Hatta sigorta primini şu anda ödeyemiyorum. Gelecek sene daha da artacak. Onun yerine kestiğim faturaya vergi öderim daha iyi. Bir de gss ücretim olur.
    Yazdığınız site ile sadece yurt dışına hizmet verirken yurt dışındaki müşteriye estonya taraflı bir fatura göndermenize yarar ve böylece hesabınıza yurt dışından gelen para çifte vergiyi önleme kapsamında yeniden faturalandırma ihtiyacı olmaz. Yurt içi için böyle bir şey mümkün değil, yurt içinde bir hizmet verilecekse şirket kurup vergi ödenmesi gerekiyor.
  • 13-12-2022, 20:33:30
    #95
    Ben muhasebeci değilim ama şunu biliyorum ki 1 tl bile gelir elde edilse vergisini ödemekle mükellefiz. Ve naçizane bir önerim beyan usulü freelancerlar için kazancın bir kısmını direkt devlete yatırsak şirket kurmaya gerek kalmasa süper olur. Firma kuranların ne suçu var diyenler için de bir başka önerim daha var , o da gelir vergisini %35 al abi 40 al ama şirket isteme yani. Hem böylelikle inanılmaz bir gelir (vergi) kaybı da önlenmiş olur diye düşünüyorum. Dediğiniz gibi bağkurdu defter tasdikiydi bla bla .. anlamsız oluyor ve insanlar ya hiç şirket kurmuyor ya da kursalar dahi anlamsız olduğunu görüp geri kapatıyor.

    vesselam..
    • constantine38
    • Seyit25
    constantine38 ve Seyit25 bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 13-12-2022, 20:45:46
    #96
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesut Çevik gayet açık bir şekilde anlatmış.
    Vergi dairesi >>> banka hesabı >>> vergi dairesi bildirim şeklinde adsense youtube twitch gelirlerinden sadece %15 vergi kesiliyor. Ancak bu durumda aylık 2000 - 3000 tl kadar bağkur primi ödemek gerekiyor.
    Bazı arkadaşlar gss primi ile hallederim diyor. Keşke öyle olsa.

    Aylık 3000tl gelir varsa komple bağkur ptimine gidiyor.

    Ancak burada dakişilerden havale yoluyla ayrı ödeme alıyorsanız şirket kurmak zorunluymuş. Sponsorluk vs alırsanız devlet peşinizde.

    Kimse kusura bakmasın ama devlet her zaman altta olanı eziyor, garibana çakıyor.
    Mpi iizinsiz sayısız çekiliş var. milyonları cukkalayanlara hiçbir şey olmuyor.





    https://youtu.be/T2YZTiCR54c?t=93

    Hocam bağkuru neden dert ediyorsunuz. Bağkura ödenen para çöpe gitmiyor ki. Bağkur öderseniz emeklilik primlerinize faydası olur. Bağkur ödemezseniz günleriniz silinir, bağkur ödemeyenleri idam etmiyorlar ki. Bu ülkede insanlar +2.000 TL bağkur veya ssk öderken devlet bizden çok para alıyor diyor. Ancak 3.500-4.000 arası emekli maaşı alırken de emekli maaşları çok düşük diyor. Bu parayla nasıl geçineceğiz diyorlar. +2.000 TL prim çok yüksek ama 3.500 - 4.000 TL emekli maaşı düşük. 55-60 yaşına geleceksiniz emekli priminiz yok ne yapacaksınız o zaman?

    Altta olanı eziyor derken.
    -Küçük esnaf yani basit usül mükellefler 5 kuruş vergi ödemiyor. Sadece bağkur ve muhasebe ücreti ödüyor. (Basit usüller kimler? kuaför, terzi, tuhafiye, pazarcı, vs vs. basit usul şartlarını aşmayanlar) (Muhasebe ücreti var dediysem korkmayın. Basit usüllerden öyle ahım şahım bir para alınmıyor. Basit usüller bağlı olduğu odaya 100-150 TL muhasebe tutturuyor. + olarak bi de oda aidatı var tabiki )

    -Sosyal medya içerik üreterek (youtuber, blogger, vs vs.) gelir elde edenlerde sadece %15 vergi ve bağkur ödüyor. (Bu kanun yeni çıktığı için detaylarını bilmiyorum.)


    Bağkur bir vergi değildir. Bağkur emeklilik primi veya sağlık primi olarak görebilirsiniz. Bağkur demek emekli olunca maaş almak demektir. Yani gelecek için birikim yapmak gibi görebilirsiniz.

    Nerede sıkıntı var? Asıl sıkıntı küçük esnafla büyük şirketler arasında kalan kişilerde oluyor. Yani basit usül olamayanlar, sosyal medya içerik üreticisi de olamayanlar için sıkıntı var. Yani aslında ortada kalanlar eziliyor. Mesela eticaret siteleri zorunlu edefter olacaklar. Edefterlerin sorumlulukları normal vergi mükellefinden de daha fazla. n11, gittigidiyor, trendyol, yemeksepeti, çiçeksepeti vs. vs. gibi yerlerden satış yapan vergi mükellefleri eticaret yapıyor olarak görülüyor. Ve edefter olmaları isteniyor. Edefterlerin muhasebe ücretleri de diğerlerine göre pahalı.

    Zaten 3-4 sene sosyal medyada şansınızı deneyip hala para kazanamıyorsanız Yani asgari ücretin altında para kazanıyorsanız biran önce iş bulup işe girmelisiniz. Zorlamanın anlamı yok. Bu şekilde kendinizi kandırırsınız. "Kardeşim ben zaten işte çalışıyorum. Ancak hobi olarak sosyal medyada işler yapıyorum" diyorsanız o zaman da zaten bağkur ödemezsiniz. Çünkü işte çalışan gerçek usül vergi mükellefleri bağkur ödemez. Çünkü çalıştığı yerden sigortası yatırılır. Ancak diğer vergileri öderler.

    NOT: Mesajlarımın bir kısmını genel olarak yazdım. Kişisel algılamayın.
  • 13-12-2022, 22:53:18
    #97
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bağkuru neden dert ediyorsunuz. Bağkura ödenen para çöpe gitmiyor ki. Bağkur öderseniz emeklilik primlerinize faydası olur. Bağkur ödemezseniz günleriniz silinir, bağkur ödemeyenleri idam etmiyorlar ki. Bu ülkede insanlar +2.000 TL bağkur veya ssk öderken devlet bizden çok para alıyor diyor. Ancak 3.500-4.000 arası emekli maaşı alırken de emekli maaşları çok düşük diyor. Bu parayla nasıl geçineceğiz diyorlar. +2.000 TL prim çok yüksek ama 3.500 - 4.000 TL emekli maaşı düşük. 55-60 yaşına geleceksiniz emekli priminiz yok ne yapacaksınız o zaman?

    Altta olanı eziyor derken.
    -Küçük esnaf yani basit usül mükellefler 5 kuruş vergi ödemiyor. Sadece bağkur ve muhasebe ücreti ödüyor. (Basit usüller kimler? kuaför, terzi, tuhafiye, pazarcı, vs vs. basit usul şartlarını aşmayanlar) (Muhasebe ücreti var dediysem korkmayın. Basit usüllerden öyle ahım şahım bir para alınmıyor. Basit usüller bağlı olduğu odaya 100-150 TL muhasebe tutturuyor. + olarak bi de oda aidatı var tabiki )

    -Sosyal medya içerik üreterek (youtuber, blogger, vs vs.) gelir elde edenlerde sadece %15 vergi ve bağkur ödüyor. (Bu kanun yeni çıktığı için detaylarını bilmiyorum.)


    Bağkur bir vergi değildir. Bağkur emeklilik primi veya sağlık primi olarak görebilirsiniz. Bağkur demek emekli olunca maaş almak demektir. Yani gelecek için birikim yapmak gibi görebilirsiniz.

    Nerede sıkıntı var? Asıl sıkıntı küçük esnafla büyük şirketler arasında kalan kişilerde oluyor. Yani basit usül olamayanlar, sosyal medya içerik üreticisi de olamayanlar için sıkıntı var. Yani aslında ortada kalanlar eziliyor. Mesela eticaret siteleri zorunlu edefter olacaklar. Edefterlerin sorumlulukları normal vergi mükellefinden de daha fazla. n11, gittigidiyor, trendyol, yemeksepeti, çiçeksepeti vs. vs. gibi yerlerden satış yapan vergi mükellefleri eticaret yapıyor olarak görülüyor. Ve edefter olmaları isteniyor. Edefterlerin muhasebe ücretleri de diğerlerine göre pahalı.

    Zaten 3-4 sene sosyal medyada şansınızı deneyip hala para kazanamıyorsanız Yani asgari ücretin altında para kazanıyorsanız biran önce iş bulup işe girmelisiniz. Zorlamanın anlamı yok. Bu şekilde kendinizi kandırırsınız. "Kardeşim ben zaten işte çalışıyorum. Ancak hobi olarak sosyal medyada işler yapıyorum" diyorsanız o zaman da zaten bağkur ödemezsiniz. Çünkü işte çalışan gerçek usül vergi mükellefleri bağkur ödemez. Çünkü çalıştığı yerden sigortası yatırılır. Ancak diğer vergileri öderler.

    NOT: Mesajlarımın bir kısmını genel olarak yazdım. Kişisel algılamayın.
    Bağkur konusuna katılmıyorum.
    Bağkur ödemeyince bir şey olmuyor ama sağlık hizmetinden de yararlanamıyorsunuz.
    Geçen aylarda benim borcum olmasına rağmen gittiğimde 7 TL verip muayene olup tahlil yaptırdım. Geçen abim hasta oldu gitti. O da işsizdi bayağı yeni işe girmişti. 1 ay bile olmamıştı. Sigortası gözükmediği için acil de yapılan muayene de bile fatura çıkar tedavi sonrası dediler. SGK'ya gidip sigortasını göstertip sildirdi. Artık öyle ücretsiz tedavi olunmuyor sanırım.

    Ya en azından şu bağkur mevzusunu zorunlu tutmasalar şahıs şirketi için. İsteyen ödesin istemeyen ödemesin. Ödeyemiyorsa zaten kazanmıyordur. Kazanan gider mutlaka öder sağlıktan yararlanmak için.
  • 13-12-2022, 23:37:05
    #98
    Üyeliği durduruldu
    bulut57 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bağkuru neden dert ediyorsunuz. Bağkura ödenen para çöpe gitmiyor ki. Bağkur öderseniz emeklilik primlerinize faydası olur. .
    Gelirler bağkur primlerini karşılıyorsa ne ala. KARŞILAMIYORSA SUÇLU.
    Ancak bağkur primini ödese bile sponsorluk vb yan gelirler olduğu zaman ŞİRKET KURMA ZORUNLULUĞU VAR. Aylık 10 k garanti gelir varsa ne ala. Şirket masrafları vergiler sorun değil. Sonuçta yüksek kazananlar hep kazanıyor. Ama alt tabaka her zaman sorun yaşıyor.

    Bir de şu var, mpi izni almayıp milyonarca liralık şaibeli çekilişler düzenleyenler var. Devket bunları takip etmiyor.
  • 13-12-2022, 23:48:01
    #99
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelirler bağkur primlerini karşılıyorsa ne ala. KARŞILAMIYORSA SUÇLU.
    Ancak bağkur primini ödese bile sponsorluk vb yan gelirler olduğu zaman ŞİRKET KURMA ZORUNLULUĞU VAR. Aylık 10 k garanti gelir varsa ne ala. Şirket masrafları vergiler sorun değil. Sonuçta yüksek kazananlar hep kazanıyor. Ama alt tabaka her zaman sorun yaşıyor.

    Bir de şu var, mpi izni almayıp milyonarca liralık şaibeli çekilişler düzenleyenler var. Devket bunları takip etmiyor.
    Demek isteğimde bu. Keşke kazansak da ödesek. Kazanan da vergi vermeden gittiği yere kadar gidiyor. Adam bigo live de sene de 2 milyon tl kazandım vergi ödemedim diyor. Ha illa ki ceza yiyecek o. Yesin de bir zahmet. O kadar kazanıyorsan öde sende. Ama ödeyemeyen çok.

    Çekiliş de ayrı bir sorun. Geçen infinix i şikayet ettim telefon çekilişi yüzünden, herkes birbirine paslıyor. Adamlar en yaratıcı yoruma telefon vereceğiz dedi. Ortada jüri olmadığı gibi kazananlar hangi yorumla kazandı oda yok ortada.