• 11-09-2022, 21:03:40
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Makalenin taban fiyatı 2'ye düştü diye 5 liralık hizmetimi "elinin sıkışık olduğunu fark ettiğim" için 2 liraya çekmişim, toplam ücreti 1250 TL tutacağına 700 TL tutuyor. Hizmetin yanına bir de editörlük arıyordu, "hadi insanlık olsun nasıl olsa elim yatkın, yazarlar makaleleri paylaşır ben de girerim dert değil" dedim kabul ettim. İşin başına bir ödeme yapamadı eyvallah yarısına gelince at ama mutlaka borcum var dedim. 1 Haftada "günlük 1-5 arası makale" anlaşmamıza göre 6 içerik girilmiş, "neden bunlara stok görsel koymamışım" diye çığırmasını dinlediğim yetmezmiş gibi akşam 1 saat geciktiğim için 1.5 dakikalık ses atmış hakarete varan her cümle var "işimiz çok acil bizi oyalıyorsunuz."
    Artık etiğini ticaret ahlakını bir yana bırakıp dedim ki senin de... senin işinin de...
    Arkadaş annem ameliyattan çıkmış evde çocuklar var anneme bakıyorum çocuklara yetişmeye çalışıyorum ihtiyaçlarını hallediyorum aylardır devran böyle dönüyor müşterilerime bir iki saatlik gecikmeler için kalbimi kırmasınlar diye önceden şu durumu belirtiyorum, adam var adam var biri "hocam annenizin sağlığından önemli değil zaten anlaştığımız sayıya yakınız" diyor, edepsizin biri de yukarıdaki gibi.
    Ya ben bu ülkede iyi niyetin, "hakkıyla iş yapmanın", aman kalbi kırılmasın diye didinirken yerin dibine sokulmanın sebebini bir türlü anlayamayacağım hocalarım.
    Hadi bu bir yana, bir de işin bizim hayatımız tarafından olan kısmı var;
    Okul açılıyor çocuklar dedesiyle alışverişe gitmiş 2500 lira para harcamışlar "sırf temel okul gereçleri" için. Akşam çocuk geldi diyor ki "abi bir çanta beğendim 450 TL ama alamadık, yarın sen alır mısın onu". çantaya bakıyorum dümdüz çanta, öyle adidas pro gold max platin filan da seçmemiş bildiğin bir tane çanta, hoşuna gitmiş ama fiyata bak. Bir yanda müşterilerim var kimisi iade bekleyen, şimdi kimin kalbini kırmamak için çabalayacaksın? Ha bak, kazancımı aylığa vursam fena değil, ama gel gör ki yaşam standardını geç bir çanta için zora sokuyor.

    Bu coğrafya insanı olsun ekonomisi olsun yemin ederim, yemin ederim delirmeden yaşayabilmek artık mümkün olmaktan çıktı hocalarım. Taşına, toprağına ölürüm Türkiye'm dinleye dinleye ne hale geldik ya, ülkenin her köşesine canım feda olsun ama bu coğrafya insanı delirtmeden yaşatmaya müsait bir yer olmaktan çıktı artık.
  • 11-09-2022, 21:14:14
    #2
    Python Coder
    Bu tür olaylar yaşadıkça insanlar artık yurtdışına hizmet vermeye başlayacak çünkü onlarda alım gücü daha yüksek , bu tarz tatsız olayların yaşanma ihtimali daha az. Bir müddet sonra iş yaptıracak adam bulamazlarsa ancak o zaman anlayabilecekler. Piyasada yazılımı,tasarımı,yazarlığı hemen her işi değerinin altında yapan birçok kişi var . Değerinin altıda yapmaları teslim ettikleri ürünün de kalitesiz olmasına sebep oluyor. Bir müddet sonra alıcılar artık bıkıyor, piyasada bu işi yapan düzgün adam yok mu diye yakınıyorlar ama piyasayı bu hale getirenlerin kendileri olduğunun farkında değiller.
    2 liraya makale yazdırırsan siten için pek bir faydası olmaz , sonra da "makalelerin site için hiçbir faydası yok artık almayacağım" dersin.
    50 liraya script alırsın , sonra da "bu scriptte birçok hata var" deyip bu sefer 100 liraya alırsın . En son da dayanamayıp "işini düzgün yapan yazılımcı yok mu" dersin.
    Bu örnekler böyle uzar gider. Hakedene hakettiği verilmezse her iki taraf da sorun yaşayacaktır .
    Bir saate mahalledeki saatçi 10 lira verirken bir müze 10 bin lira verebilir. O saati değersiz yapan kendisi değil , bulunduğu yerdir.
  • 11-09-2022, 21:20:31
    #3
    Üyeliği durduruldu
    keremyagan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tür olaylar yaşadıkça insanlar artık yurtdışına hizmet vermeye başlayacak çünkü onlarda alım gücü daha yüksek , bu tarz tatsız olayların yaşanma ihtimali daha az. Bir müddet sonra iş yaptıracak adam bulamazlarsa ancak o zaman anlayabilecekler. Piyasada yazılımı,tasarımı,yazarlığı hemen her işi değerinin altında yapan birçok kişi var . Değerinin altıda yapmaları teslim ettikleri ürünün de kalitesiz olmasına sebep oluyor. Bir müddet sonra alıcılar artık bıkıyor, piyasada bu işi yapan düzgün adam yok mu diye yakınıyorlar ama piyasayı bu hale getirenlerin kendileri olduğunun farkında değiller.
    2 liraya makale yazdırırsan siten için pek bir faydası olmaz , sonra da "makalelerin site için hiçbir faydası yok artık almayacağım" dersin.
    50 liraya script alırsın , sonra da "bu scriptte birçok hata var" deyip bu sefer 100 liraya alırsın . En son da dayanamayıp "işini düzgün yapan yazılımcı yok mu" dersin.
    Bu örnekler böyle uzar gider. Hakedene hakettiği verilmezse her iki taraf da sorun yaşayacaktır .
    Bir saate mahalledeki saatçi 10 lira verirken bir müze 10 bin lira verebilir. O saati değersiz yapan kendisi değil , bulunduğu yerdir.
    Ağzınıza sağlık hocam.
    Hayır 2 TL'den yazmak da beni rencide etmiyor, sonuçta platformun taban fiyatı bu olmuş ve müşterinin bütçesi olmadığını görmüşüm 5 TL'den 2'ye çekmişim, "hocam bak benim kalitem bu, benim işim bu kadar, ama bütçeniz yok anladığım kadarıyla o yüzden bu hizmeti veriyorum canınız sağ olsun, gerekeni ben yaparım." demişim.
    Kardeşim daha 1 kuruş ücret ödememişsin, senin işinde aksilik yok konuştuğumuz gibi ilerliyor 1 saatlik mecburi bir gecikme yaşanmış o da zaten "17:00 - 20:00 arasında siteye eklenir" diye görüşmemize göre saatin henüz 18.50 olmasıyla kapanacak bir konu. Ama adam geri kalmıyor, başlıyor tepeye çıkmaya "daha parasını ödemediği" hizmet sunanı sanki kölesi yapacak paşaları bey.
    Bugüne kadar çalıştığım tek bir kişiye saygımı bozduysam, kalbini kırdıysam, işinde kaliteyi düşürdüysem bu konuyu görüp yazabilir fakat iş bizim kalbimizi kırmamaya, saygı bozmamaya gelince maşallah...
  • 11-09-2022, 21:22:53
    #4
    Şimdi gelip biri, coğrafya kaderdir der. yok ya(!)

    Maalesef hocam, ticari ahlak bu ülkede geçmiyor.

    İşi çabuk bitirmeni beklerler, ödeme yapmaya gelince çek-senet. Bu devran böyle maalesef.
  • 11-09-2022, 21:29:40
    #5
    Tüm manevi değerlerin üzerinde bir değer var bu ülkenin toplum yapısında, maddi zenginlik...

    Düzelmez, düzelemez.
  • 11-09-2022, 21:30:16
    #6
    Bütçesi olmadığını nereden biliyorsunuz ki?
    Hadi yok diyelim bu sizin 2 TL'den yazmanızı zorunlu kılmaz. Gider başkasına yazdırır yani tek siz yoksunuz bu forumda.
    Sonuçta siz hayır işi yapmıyorsunuz, para kazanmaya çalışıyorsunuz. 2 TL'ye çekmiş olmanız bütçesi olmayan birine yardım için değil daha fazla müşteri bulmak için yaptığınız bir şey, yanlış mıyım?
    Satış konunuza da, "2 TL'den makale olmaz. Spinlenmiş makale istiyorsanız 2 TL'lik sipariş verebilirsiniz." tarzında ifadeler yazan sizdiniz.
    Bunları polemik çıkarmak için yazmıyorum. Amacım sizi eleştirmek falan da değil.
    Rahatsızlık duyduysanız silebilirim.
    • Kose
    Kose bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 11-09-2022, 21:31:58
    #7
    birşeyi verip kötü olmaktansa vermeden kötü olurum. parayı almadan iş yapmam kafam rahat
  • 11-09-2022, 21:34:39
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bütçesi olmadığını nereden biliyorsunuz ki?
    Hadi yok diyelim bu sizin 2 TL'den yazmanızı zorunlu kılmaz. Gider başkasına yazdırır yani tek siz yoksunuz bu forumda.
    Sonuçta siz hayır işi yapmıyorsunuz, para kazanmaya çalışıyorsunuz. 2 TL'ye çekmiş olmanız bütçesi olmayan birine yardım için değil daha fazla müşteri bulmak için yaptığınız bir şey, yanlış mıyım?
    Satış konunuza da, "2 TL'den makale olmaz. Spinlenmiş makale istiyorsanız 2 TL'lik sipariş verebilirsiniz." tarzında ifadeler yazan sizdiniz.
    Bunları polemik çıkarmak için yazmıyorum. Amacım sizi eleştirmek falan da değil.
    Rahatsızlık duyduysanız silebilirim.
    Selamlar, hayır böyle bir metinden rahatsızlık duymam tabii ki.
    Hizmet konumda "Spinlenmiş makale" değil de "SEO kriterine uyum sağlanarak, keyword araştırması yapılarak yazılmış" olmayan bir makale talebiniz var ise iletebilirsiniz şeklinde ifade etmeye çalıştım.
    Bütçesi olmadığı için işi kaçırmamak adına indirim yapmadım, bu arkadaş git-gel tam 4 kere mesaj gönderdi fiyatta bir şeyler yapabilir miyiz şeklinde. Daha fazla müşteri bulmaya ihtiyacım varsa zaten ben açık arttırma konuları vesaire açıyorum, kimseyi yoldan çevirip "Aa, sende bütçe yok sanırım yine de senin işi ben alayım, iş kaçmasın" demiyorum. En sonunda kırmayıp "Tamam, bütçeniz yok galiba problem olmaz benim için, maksat yardımım dokunsun hem bana da iyi kötü iş olur." dedim, sonrasında olan biten malum.
  • 11-09-2022, 21:45:32
    #9
    Hep aynı konular hep aynı serzenişler hep aynı ben haklıyım hep aynı ben iyiyim ama işveren kişiler kötü.


    Yanlış yoldasın bu kafa ile insanlar zaman icerisinde bedava bile yapsan vermeyecek duruma gelir.

    Şahsen ben sizin gibi iki dialogları böyle konu açarak paylaşan kişilere iş vermiyorum.
    Benim gibi düşünen insan sayısı da epey fazla bu forumda.

    Tavsiyem bu huyunuzdan vazgeçin olmuyorsa işi almayın.