• 03-09-2022, 12:09:30
    #28
    Size öbür tarafta mutluluğu satanlara bunu sorsanız bu dünyada çile çekmelisin ki, öbür tarafta rahat edesin mutlu olasın der.

    Ama bana sorsan hayatını değiştirmek senin elinde.
    Sevmediğin sana zararı olan kim varsa hayatından çıkar imkanın varsa pek dışarı çıkma, ev ofis çalışabiliyorsan çalış, araba al toplu taşımaya binme, binme ki ordaki insanların kötü enerjisi sana bulaşmasın.
    Dışarı çıkmak gerekir elbette, dışarı çıkınca avmye git, müze gez, canlı müzik yapan yerlere git, yazın dağ bayır gez, paran varsa herşey dahil otellerde tatil yap. Yani insanların eğlenmek için mutlu olmak için gittiği yerlere git.
    Hayat dediğin şey bu zaten.
    Bak o zaman kadermiş kedermiş pek takmıyorsun.
    Ama tabi bunların hepsi için para lazım. Para kazanabiliyorsan, mutlu değilsen çevren cidden çok kötüdür.
  • 03-09-2022, 13:20:56
    #29
    Fakir insan:
    Hayat zaten adil değil doğar doğmaz bir fakir ailenin çocuğu olarak doğma ihtimalin yüksek görünüyor. Ondan sonra zengin evladı hemen hemen her şeye sahipken sen yeri gelir küçük yaşta çalışmaya başlarsın. Eğitim hayatın zorluklarla geçer geçim sıkıntı yaşayan bir ailenin geleceğe endişe ile bakan bir çocuğu olarak sırtında büyük bir yük hissedersin. Büyürsün baba parası yemek ağır gelir çalışayım dersin. Memur olmuşsan geçim sıkıntısı çekmeye devam edersin olmamışsan açlıkla imtihan olursun. Evleneyim dersin eğer çok temiz yürekli bir kadınsa her türlü kabul eder ancak büyük ihtimal karşına çıkan haklı olarak insan geçim sıkıntısı çekmek istemez ve o da sana yüklenir. Bir şekilde evlenirsin çocuğun olur ve geçmiş olsun çocuğunda aynı kaderi paylaşırsın.

    Zengin insan:
    Doğar doğmaz el bebek gül bebek büyütülür. Yediği kaliteli yiyecek ve ürünler biyolojik olarak güzel görünmesini sağlar (Ne yersen o olursun). Yani 1-0 önde başlarlar. Sonrasında çok kaliteli bir eğitim görürler asla geçim sıkıntısı gelmez akıllarına. Bilim ve geleceğe dönük tam donanımlı bir eğitim görürler. Zihinleri stresten uzak ve berrak olur. Ellerinde ki tüm imkanları kullanarak çok yüksek mevki makamlara gelebilirler. Zenginsen tipin çok kötü dahi olsa seninle evlenmek isteyen bir sürü insan olacaktır. (Keşke böyle olmasa ancak kadınların bazıları ne yazık ki bu şekilde tercih yapmakta buna da saygı duymak lazım) Evlenir çocuğu olur ve çocuğu da kendisi gibi elit yetişir.

    Fakir ve zengin insan arasında bir kıyaslama yapmak istedim hayat bu yüzden adil değildir bazıları 1-0 önde başlar. Düşünsenize bir koşu yarışmasında hakemsiniz bir takım kişilerin başlama çizgisini çok öne çekiyorsunuz. Bunun neresi adil olabilir kimse buna kılıf uydurmasın lütfen hayat bir yarıştan ibaret ve tamamen adaletsiz.
  • 03-09-2022, 14:10:43
    #30
    Üyeliği durduruldu
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size öbür tarafta mutluluğu satanlara bunu sorsanız bu dünyada çile çekmelisin ki, öbür tarafta rahat edesin mutlu olasın der.
    Ama bana sorsan hayatını değiştirmek senin elinde.
    Sevmediğin sana zararı olan kim varsa hayatından çıkar imkanın varsa pek dışarı çıkma, ev ofis çalışabiliyorsan çalış, araba al toplu taşımaya binme, binme ki ordaki insanların kötü enerjisi sana bulaşmasın.
    Dışarı çıkmak gerekir elbette, dışarı çıkınca avmye git, müze gez, canlı müzik yapan yerlere git, yazın dağ bayır gez, paran varsa herşey dahil otellerde tatil yap. Yani insanların eğlenmek için mutlu olmak için gittiği yerlere git.
    Hayat dediğin şey bu zaten.
    Bak o zaman kadermiş kedermiş pek takmıyorsun.
    Ama tabi bunların hepsi için para lazım. Para kazanabiliyorsan, mutlu değilsen çevren cidden çok kötüdür.
    Hocam keşke "Araba alsam, paramla dağ bayır gezsem"
    Sırtımda el mahkum girdiğim borçlar, kredi sicili daha bu yaşımda patlamış, icralar haciz dosyaları kazandığım iki kuruş parayla ev bakma çabası
    Yani sitemim zaten hayatı değiştirmek için her yolu denerken bizim seçemediğimiz sebeplerle hayatın buna izin vermemesi.
  • 03-09-2022, 14:35:55
    #31
    Kose adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evden çıkarken başımıza bir şey düşmesi ve insanlara her halükarda iyi yaklaşık karşılığında kötülük görmek arasında nasıl bir fark var hocam?
    Saflık derecesinde iyi olmak insanın kendi seçimidir, fakat iyi davranacağı diğer insanları geçtim insanın annesinden babasından bile kötülük görmesi sizce kendi seçimi midir?
    Kadere suç atmak olarak bakacaksak "Ah, bugün umduğum gibi gitmedi, zalim kader" değil ki olay,
    "hergün sırf biraz daha iyi olsun diye denemediğim yol kalmadı, yoruldum, ama yine de gram bir şey değişmedi üstelik iyi olacağına her geçen gün daha kötüsü oldu."
    Hocam kendi kendine drama yaratıyorsun.
    Sana tek bir şey söyleyeceğim.
    Kör ve topal doğduğu için ailesi tarafından çocuk esirgeme kurumuna terkedilen anasız babasız büyüyen bir çocuk bul.
    Ve ona kaderin adil olduğuna inandığını söyle.
    Annenden babandan kötülük gördüğüne inanıyorsun ya, seni bu yaşına kadar getirmiş bir anne baban var.
    Bu yaşadıklarını annesi babası olmayan çocuklara anlat bir de.
    Ağaç değilsin, mutlu olmadığın yerde hapis değilsin.
    Yeteri kadar bedel ödersen mutlu olacağın bir yere geçebilirsin.

    Mutluluk ne yaşadığın ile alakalı değildir.
    Mutluluk yaşadıklarına nasıl baktığın ile alakalıdır.
  • 03-09-2022, 14:48:40
    #32
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kendi kendine drama yaratıyorsun.
    Sana tek bir şey söyleyeceğim.
    Kör ve topal doğduğu için ailesi tarafından çocuk esirgeme kurumuna terkedilen anasız babasız büyüyen bir çocuk bul.
    Ve ona kaderin adil olduğuna inandığını söyle.
    Annenden babandan kötülük gördüğüne inanıyorsun ya, seni bu yaşına kadar getirmiş bir anne baban var.
    Bu yaşadıklarını annesi babası olmayan çocuklara anlat bir de.
    Ağaç değilsin, mutlu olmadığın yerde hapis değilsin.
    Yeteri kadar bedel ödersen mutlu olacağın bir yere geçebilirsin.
    Mutluluk ne yaşadığın ile alakalı değildir.
    Mutluluk yaşadıklarına nasıl baktığın ile alakalıdır.
    Drama yaratmıyorum hocam, aynen söylediğiniz gibi o çocukla benim hayatımın denk ve adil olmadığını ifade ettim.

    Bana şu durumda nasıl bir bedel ödemem gerektiği konusunda fikir verebilir misiniz? Çünkü ben o bedeli daha fazla nasıl ödeyeceğimi bilemiyorum,
    Buradan kalkıp daha mutlu olacağım bir yere geçebilmek için ya merhameti bırakıp evdeki çocukları terk edeceğim, ya da buna devam edeceğim.
    Yaptığımız seçimler ve yaşadıklarımıza nasıl baktığımız konusunda hem pozitiftim ancak bazen hayatın sana seçim şansı ya da bakış açısı için bile izin vermediğine inanmaya başladım artık.
    Şu konuyu açarken tek bir amacım vardı, bana öyle bir şey söylensin ki, öyle bir hayat hikayesi anlatılsın ki sizin de dediğiniz gibi "kaderin adil olduğuna inanayım"
  • 03-09-2022, 15:01:16
    #33
    Kose adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Drama yaratmıyorum hocam, aynen söylediğiniz gibi o çocukla benim hayatımın denk ve adil olmadığını ifade ettim.

    Bana şu durumda nasıl bir bedel ödemem gerektiği konusunda fikir verebilir misiniz? Çünkü ben o bedeli daha fazla nasıl ödeyeceğimi bilemiyorum,
    Buradan kalkıp daha mutlu olacağım bir yere geçebilmek için ya merhameti bırakıp evdeki çocukları terk edeceğim, ya da buna devam edeceğim.
    Yaptığımız seçimler ve yaşadıklarımıza nasıl baktığımız konusunda hem pozitiftim ancak bazen hayatın sana seçim şansı ya da bakış açısı için bile izin vermediğine inanmaya başladım artık.
    Şu konuyu açarken tek bir amacım vardı, bana öyle bir şey söylensin ki, öyle bir hayat hikayesi anlatılsın ki sizin de dediğiniz gibi "kaderin adil olduğuna inanayım"

    Kader adil değil. Bunun için insanlar dinlere inanır. Biri 3 yaşında ölür biri 6 yaşında biri 96 yaşında. Dinler ölümden sonra bir yerde bir eşitlenme olacağımı iddia eder.
    Çünkü bu dünyada kader adil değildir.
  • 03-09-2022, 15:52:38
    #34
    Kurumsal Üye
    Kader adil mıdır bilemem adil olan tek şey ölümdür hocam. Elbet ki kul sıkışacak Hızır yetişecek sabır etmelisin. Evet bazen Sabri taşıyor insanın herşey ters gidiyor unutma ama en yağmurlu günlerin ardından bile güneş doğuyor.
  • 03-09-2022, 16:16:14
    #35
    Bu dünyada hiçbir şey adil değil. Senin yaşlarında sorgulamaya başladım ve kısa bir süre sonra dinlerle olan tüm alakamı kestim.
    Varsa bir imtihan koşullar eşit değil, adil değil diyorsun gelip sana senden kötüleri örnek gösteriyor. Benden kötüler beni ilgilendirmiyor arkadaşım, benden iyileri de örnek göstersene. Her zaman daha kötüsü var, e kötüsü olduğu için moron gibi yaşayıp hiçbir şeye itiraz etmeyelim, gelen her şeyi kabullenip her şeye tamam mı diyelim ya? Böyle bir bakış açısı zaten baştan yanlış.

    İmtihan denen olayın da amacını ben bir türlü anlayabilmiş değilim. Allah her şeyi bilendir diyorlar, senin vereceğin tüm kararları, gideceğin yolların hepsini biliyor ama yine de yaratıp imtihan ediyor. Neden? Yani böyle kudretli bir yaratıcının bir dünya yaratıp kendi yarattığı kulları test etmesi, inanmama iradesi verip inanmayanları da sonsuzlukta yakacak olması hem acımasızca hem de mantık dışı. Ya da doğup 2 aylık bebekken tecavüze uğrayarak öldürülen bir çocuğun imtihanının da mantığını anlamış değilim.

    Hiçbir şey adil değil arkadaşım, dünya zenginlerin dünyası. Tamamen senin dışında gelişen olayların hiçbir suçun yokken gelip seni etkilemesi, hiç alakan yokken tüm zararı senin görmen başlı başına çoğu şeyi açıklıyor. Herkesin görüşü kendine. Bu konuda ben ne kimseyle tartışırım ne karşımdakini etkilemeye çalışırım hiç umurumda değil. Zıt fikirli arkadaşlar da alıntılayıp bu konu özelinde tartışmak isterlerse cevap vermem baştan söyleyeyim, inanç konularında tartışmayı keseli bayağı oldu.
  • 03-09-2022, 17:00:50
    #36
    Merhaba

    Hem size hem de yukarıda yazan arkadaşlara kısa bir cevap yapmak istiyorum.

    Öncelikle Kaderin adil olma gibi bir vaadi yoktur. Kader yapacaklarınızın Allah tarafından bilinmesi demektir.

    Evet dünya da adil değil.

    Ama İslam dininin adil dünya vaadi de yoktur. Zaten fiziken ve sayısal olarak dünyanın adil olması mümkün değildir. Eşitlik ise çocukça bir ütopyadır. Madem adil bir Allaha inanıyoruz o zaman eninde sonunda adalet olmalı değil mi? Bu yüzden öbür dünya var sorgu var hesap günü var . Ceza ve ödül var.

    Neden imtihan ediliyoruz ? Neden kötülük var ? vb. sorularınız var ise ayrıca cevaplamaya çalışırım.