Merhaba
Hem size hem de yukarıda yazan arkadaşlara kısa bir cevap yapmak istiyorum.
Öncelikle Kaderin adil olma gibi bir vaadi yoktur. Kader yapacaklarınızın Allah tarafından bilinmesi demektir.
Evet dünya da adil değil.
Ama İslam dininin adil dünya vaadi de yoktur. Zaten fiziken ve sayısal olarak dünyanın adil olması mümkün değildir. Eşitlik ise çocukça bir ütopyadır. Madem adil bir Allaha inanıyoruz o zaman eninde sonunda adalet olmalı değil mi? Bu yüzden öbür dünya var sorgu var hesap günü var . Ceza ve ödül var.
Neden imtihan ediliyoruz ? Neden kötülük var ? vb. sorularınız var ise ayrıca cevaplamaya çalışırım.