Mahallede düğün yapıp huzur kaçırmak
104
●6.104
- 30-07-2022, 10:44:41Maddi durumun yoksa yapmayacaksın düğün oldu bitti. Gelenekleriniz veya maddi durumunuz neyse yaptığınız hareketler karşıdaki insanın özgürlük alanına girmemeli. Arkadaşın dediği kelime tabii ki de hoş değil ama bu konuyu sinirli bir haldeyken yazmış anlayışla karşılamamız lazımdı zaten arkadaşın siniri tepesinde niye üstüne gidiyorsunuz. Bu yorumları atan arkadaşlar kendi mahallesinde olunca aynı şekilde sakince ve gelenek bu diyip geçebilecekler mi acaba merak ediyorum
- 30-07-2022, 12:28:58Vallahi düşüncelerime tercüman olmuşsun. Seni ayakta alkışlıyorum.KraL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Konuyu report ettim bu çocuğun üslubundan dolayı. Kendisini de engel listeme dahil ettim.
@Coşkun Çetin; hocam son zamanlar da, bazı üyeler diline gelenleri foruma yazarak at koşturuyor. Küfür edenler, argo kullananlar, hakaret edenler, bunların bir uyarıcı ceza almasını rica ediyoruz. - 30-07-2022, 12:35:36Yazacak çok şey var. Saat 9 konuyu açıyor ve son 15 dakikadır diyor. 08:45 de başlıyormuş düğün.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
E güzel kardeşim hiç mi düğüne gitmedin hiç mi sülalende düğün yapan olmadı. Belli ki gelmişler kızı evinden alıp kuaföre getirecekler. Sabah namazı düğün mü olur. Gelini evden çıkarırken de şenlik yapmışlar olmasında mı ?
Nedir yani tip tip kelimeler aşşağılamak kimsin hayırdır necisin - 30-07-2022, 12:42:24Hangi kültürde şehir hayatında insanları rahatsız etmek var?Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bizim atalarımız ecnebiler veya bebekler rahatsız olmasın diye camileri yerleşim yerlerine uzak yaparlardı. Bir bakın eski ibadethaneler hangisi yerleşim yerinin dibine yapılmış?
Üstüne üstlük o zaman hoparlör yokken bunu yapıyorlar.
Şimdi apartman a 10 metre mesafede cami yapıp hoparlörle apartmanı inletecek minareler yapılmaya başladı.
Yani bu ses konusunda dayatma kültürü henüz yeni yeni çıkan birşey.
Köy yerinin komşuluğu zaten başka, herkes akraba gibi köylerde zaten köyde düğün rahatsızlık vermez aksine güzel anlar yaşatır. Ama aynısı şehirde başkalarına zülümdür! - 30-07-2022, 12:44:20Ucube kelimesinde abartılacak bir beyis görmüyorum. Konu sahibini de haklı buluyorum. Düğün için bütçeleri yoksa sade nikah kıyılır. Kendi adıma konuşacak olursam da bu şekilde bi düğün yapmak ya da düğüne giderken yaygara kopararak herkesi ya da bir kişiyi bile rahatsız etmekten imtina ederim. Zaman zaman konvoylara denk geliyorum caddelerde pek çoğunda korkuyorum acaba bişi mi oldu acele acele korna çalıp geçiyorlar sürü halinde sonra anlıyorum Türkiyede yaşıyorum ya düğüne gidiyorlar. Ben kendi haklarıma, özgürlüğüme, medeniyet seviyeme önem verdiğim ve korumaya çalıştığım için başkalarınınkine önem veriyorum ve ona göre davranıyor ve tutum içinde bulunuyorum. Ve diğer insanlardan da kendim için bunu beklemek benim hakkım.
Bu sabah benim de başıma aynı şey gelse ben de pek tabi öfkelenecektim ama elden bir şey gelmemesi de ayrı bir tansiyon yaratabiliyor. - 30-07-2022, 12:50:27Aman Allah'ım hayatımda siz olmazsanız ben ne yaparımMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle