• 30-07-2022, 10:44:41
    #55
    Maddi durumun yoksa yapmayacaksın düğün oldu bitti. Gelenekleriniz veya maddi durumunuz neyse yaptığınız hareketler karşıdaki insanın özgürlük alanına girmemeli. Arkadaşın dediği kelime tabii ki de hoş değil ama bu konuyu sinirli bir haldeyken yazmış anlayışla karşılamamız lazımdı zaten arkadaşın siniri tepesinde niye üstüne gidiyorsunuz. Bu yorumları atan arkadaşlar kendi mahallesinde olunca aynı şekilde sakince ve gelenek bu diyip geçebilecekler mi acaba merak ediyorum
  • 30-07-2022, 11:39:16
    #56
    Kapital bireyselci Avrupa kültürü iliklerimize kadar işler oldu, ne kültür kaldı,ne sevgi nede komşuluk....
  • 30-07-2022, 12:25:24
    #57
    ben olsam, kulaklığı takar müzik dinlerim, ben olsam

    düğün değildir, gelin alma’dır o. düğün olsa duramazsın.

    gel adana’ya mahalle düğünü gör kardeşim😁
  • 30-07-2022, 12:28:58
    #58
    KraL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sakinliğini Koruma kardeşim kim tutuyor seni. pis ucube !
    Ankara'nın merkeziymiş de sabah 9 olmadan gelmişlerde. Büyük ihtimal gelini evden alıp kuaföre getiriyorlar ne oldu yani. Hemen ucube zor tutuyormuş kendini küçük enişte vay canına ya
    Senin ne işin var o ucubelerin içinde şöyle yüksek rezidanslı yerlere alalım seni beyim.
    Vallahi düşüncelerime tercüman olmuşsun. Seni ayakta alkışlıyorum. Konuyu report ettim bu çocuğun üslubundan dolayı. Kendisini de engel listeme dahil ettim.

    @Coşkun Çetin; hocam son zamanlar da, bazı üyeler diline gelenleri foruma yazarak at koşturuyor. Küfür edenler, argo kullananlar, hakaret edenler, bunların bir uyarıcı ceza almasını rica ediyoruz.
  • 30-07-2022, 12:35:36
    #59
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vallahi düşüncelerime tercüman olmuşsun. Seni ayakta alkışlıyorum. Konuyu report ettim bu çocuğun üslubundan dolayı. Kendisini de engel listeme dahil ettim.

    @Coşkun Çetin; hocam son zamanlar da, bazı üyeler diline gelenleri foruma yazarak at koşturuyor. Küfür edenler, argo kullananlar, hakaret edenler, bunların bir uyarıcı ceza almasını rica ediyoruz.
    Yazacak çok şey var. Saat 9 konuyu açıyor ve son 15 dakikadır diyor. 08:45 de başlıyormuş düğün.
    E güzel kardeşim hiç mi düğüne gitmedin hiç mi sülalende düğün yapan olmadı. Belli ki gelmişler kızı evinden alıp kuaföre getirecekler. Sabah namazı düğün mü olur. Gelini evden çıkarırken de şenlik yapmışlar olmasında mı ?
    Nedir yani tip tip kelimeler aşşağılamak kimsin hayırdır necisin
  • 30-07-2022, 12:42:24
    #60
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kapital bireyselci Avrupa kültürü iliklerimize kadar işler oldu, ne kültür kaldı,ne sevgi nede komşuluk....
    Hangi kültürde şehir hayatında insanları rahatsız etmek var?
    Bizim atalarımız ecnebiler veya bebekler rahatsız olmasın diye camileri yerleşim yerlerine uzak yaparlardı. Bir bakın eski ibadethaneler hangisi yerleşim yerinin dibine yapılmış?
    Üstüne üstlük o zaman hoparlör yokken bunu yapıyorlar.

    Şimdi apartman a 10 metre mesafede cami yapıp hoparlörle apartmanı inletecek minareler yapılmaya başladı.

    Yani bu ses konusunda dayatma kültürü henüz yeni yeni çıkan birşey.

    Köy yerinin komşuluğu zaten başka, herkes akraba gibi köylerde zaten köyde düğün rahatsızlık vermez aksine güzel anlar yaşatır. Ama aynısı şehirde başkalarına zülümdür!
  • 30-07-2022, 12:44:20
    #61
    Ucube kelimesinde abartılacak bir beyis görmüyorum. Konu sahibini de haklı buluyorum. Düğün için bütçeleri yoksa sade nikah kıyılır. Kendi adıma konuşacak olursam da bu şekilde bi düğün yapmak ya da düğüne giderken yaygara kopararak herkesi ya da bir kişiyi bile rahatsız etmekten imtina ederim. Zaman zaman konvoylara denk geliyorum caddelerde pek çoğunda korkuyorum acaba bişi mi oldu acele acele korna çalıp geçiyorlar sürü halinde sonra anlıyorum Türkiye’de yaşıyorum ya düğüne gidiyorlar. Ben kendi haklarıma, özgürlüğüme, medeniyet seviyeme önem verdiğim ve korumaya çalıştığım için başkalarınınkine önem veriyorum ve ona göre davranıyor ve tutum içinde bulunuyorum. Ve diğer insanlardan da kendim için bunu beklemek benim hakkım.
    Bu sabah benim de başıma aynı şey gelse ben de pek tabi öfkelenecektim ama elden bir şey gelmemesi de ayrı bir tansiyon yaratabiliyor.
  • 30-07-2022, 12:44:29
    #62
    Sokak düğününde genceler cigara içiyo dedim, düğün dağıldı.
  • 30-07-2022, 12:50:27
    #63
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vallahi düşüncelerime tercüman olmuşsun. Seni ayakta alkışlıyorum. Konuyu report ettim bu çocuğun üslubundan dolayı. Kendisini de engel listeme dahil ettim.

    @Coşkun Çetin; hocam son zamanlar da, bazı üyeler diline gelenleri foruma yazarak at koşturuyor. Küfür edenler, argo kullananlar, hakaret edenler, bunların bir uyarıcı ceza almasını rica ediyoruz.
    Aman Allah'ım hayatımda siz olmazsanız ben ne yaparım