• 26-04-2022, 17:02:46
    #64
    onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçekten çok güzel özetlemişsiniz ama şahıs yazılanları bir türlü anlamak istemiyor ve aksine halende diretiyor.. Bir insan kendi hayatını nasıl Domates hesaplamasıyla kıyaslar……..
    Domatesle hesaplayacaksak ona göre de cevap veririm .Eskiden pazarlarda 3 kg 1 tl diye bas bas bağırırdı pazarcılar ve bol bol alınırdı ve bolluktan çürürdü.Peki şu an durum nedir ? Bunu idrak etmek de zor değil.Alım gücünü hesaplamak çok zor olmasa gerek.
  • 26-04-2022, 17:12:35
    #65
    Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Domatesle hesaplayacaksak ona göre de cevap veririm .Eskiden pazarlarda 3 kg 1 tl diye bas bas bağırırdı pazarcılar ve bol bol alınırdı ve bolluktan çürürdü.Peki şu an durum nedir ? Bunu idrak etmek de zor değil.Alım gücünü hesaplamak çok zor olmasa gerek.
    Hocam harfi harfine doğrusunuz sıra sıra tane tane özetliyoruz ama şahıs anlamak istemediği gibi aksine yaşadığı hayatı domatesle kıyaslıyor ve haklı olduğunu sanıyor.. Ve Avrupa’nın alım gücü onun hesabına göre bizden daha düşük seviyede diyor… Bir insan ortaya birşey atıyorsa attığı şeyin arkasında durmalı ve savunabilmeli tezini sırf yorum olsun diye yazmamalı.. Bu şahıs ise hem ortaya atıyor hemde kendini haklı sanıyor..
  • 26-04-2022, 17:17:19
    #66
    Her yıl 2 kez 500 tl banknot haberi yayınlanıyor.
  • 26-04-2022, 20:32:43
    #67
    Üyeliği durduruldu
    Örneğin;
    24 bin maaşım olsun, 8 bini vergi.
    30 gün boyunca alın terimle kazandığım paranın vergisini veriyorum, birileri S Class Mercedes'lere binsinler diye.
    Bak daha maaşta ödemeye başlıyoruz vergiyi ama yetiyor mu ? Hayır.
    Su alıyorum vergi, yemek yiyorum vergi, fatura ödüyorum vergi.

    Derdimiz 500₺'lik 1000₺'lik 10000₺'lik kağıtlar mı sizce gerçekten?

    85 milyon vatandaşın aldığı nefes dışında herşeye verdiği vergilere rağmen 500₺'lik banknot basacak kadar kötüye gitmeyi nasıl başarabildik?

    Günde 16 saat çalışıyorum, Amerika'da doğmuş olan Mark denen vatandaştan bilgi birikim olarak hiç bir eksiğim yok.
    Ama benim ülkemin, benim vatanımın bana verdiği değer 3 kuruşluk hayatken, elin yerden yere vurduğumuz kapitalist amerikalının markına verdiği değer bambaşka.
    Milliyetçiliğimi bile sorgular oldum. Çok üzgünüm.
    Kusura bakmayın ama Türk halkı bunları haketmiyoruz. Hepimiz daha iyi bir yaşamı hakediyoruz.
    Varsa bir hakkım onu da helal etmiyorum.
  • 26-04-2022, 22:20:34
    #68
    birşekilde çıkacaktı bu 500 tl ,ekonomik alanda bir refah olabilir
  • 27-04-2022, 01:34:22
    #69
    Yorumları okudumda domates hesabı yapanı görünce anında son sayfaya attım kendimi.Bir kısım var hanı , bu kısım tam olarak bu kısım işte.Yazıktır ki çoluk çocuğumuzun geleceklerinde bile rolleri var.
  • 27-04-2022, 13:30:08
    #70
    EXE61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumları okudumda domates hesabı yapanı görünce anında son sayfaya attım kendimi.Bir kısım var hanı , bu kısım tam olarak bu kısım işte.Yazıktır ki çoluk çocuğumuzun geleceklerinde bile rolleri var.
    Ve işin acı kısmı hayatını yaşamını domates hesabıyla kıyaslayan insan halen kendini haklı sanıyor avrupanın alımgücünü neredeyse bizden az görüyor…
  • 27-04-2022, 21:37:00
    #71
    Üstüne Sayın Şahap Kavcıoğlu'nun fotoğrafını koysunlar da, gelecek nesil bu adamın enflasyonu nasıl patlatıp yeni paraya ihtiyaç duyduğunu unutmasın... Sayın Nebati'de konulabilir...
  • 28-04-2022, 02:30:38
    #72
    Üyeliği durduruldu
    tarih tekerrür ediyor....