• 14-04-2022, 01:14:11
    #37
    mertcanglz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim de dairelerimiz 900tlden kirada eski kiracı olduğu için ama aynı binada kiralar en kötüsü 2.000tlden başlıyor resmiyete göre max 300tl civarında bi zam yapabiliyoruz bizde ne yapacağız bilemiyoruz.
    bizde aynı durumdayız
  • 14-04-2022, 01:38:59
    #38
    Bende aynı şeyi yaşıyorum ve çok net anlatayım durumu. Kira kontratları ilk yıldan sonra sürekli yenilenir. Benim gibi 3 yıldır aynı yerde oturuyorsanız ev sahibi sadece tüfe artışı yapabilir. Yapacağı diğer tüm işlemler illegal olur. Bizimki kendi geleceğini söyledi. Ben de tebliğ et yasal olarak dedim. Yapamadı. Çünkü kendi gelmeyecek. Bunu şöyle kanıtlarsınız. Eve taşınan kişi artık yasal olarak tüm faturaları üstüne almalı ve nüfüs kaydını oraya aldırmalı. Yani siz ev sahibine dava açtığınızda binadan birileri de şahit olduğunda zaten nüfustan o evde kimin oturduğu belli oluyor ve 12 aylık kira bedelini tazminat olarak uyanık ev sahibi ödüyor. İşi yasal zemine taşıyacağınızı anladığında tamamı geri adım atar. Atmıyorsa benim yaptığım gibi gidin savcılığa şikayet edin. Başıma bir şey gelirse bu ev sahibindendir deyin. Sorun ortadan kalkar.
    Taahütname konusu ise şöyle. Bana da imzalattılar ev tutarken ama onda şöyle bir sorun var. O taahütnameye eğer kira kontrat ttarihine çok yakın bir tarih atılmışsa zaten geçersiz oluyor. Ev de sizden başka yaşayan kiracı varsa(eşiniz,anneniz,ev arkadaşınız vb) Onlara da taahütname imzalatmaları gerekir. Eğer tek kişi imzalamışsa yine geçersiz oluyor. Bilginize.

    Arkadaşın durumuna gelince çıkma talebini en az 2 ay önceden söylemesi lazımdı ev sahibinin. Şu an zaten kontrat uzamış durumda. Yasal artışı yapıp yatırın. İllegal işler yapmaya kalkarsa da verin savcılığa, öyle kafasına göre artış yapamaz kimse. Madem çok kazanmak istiyorlardı gidip döviz ya da altın alsalardı. Gayrimenkule yatırım yaparsan zaten 5 yıl boyunca seni bağlamaz hiç bir artış. Tüfe dışında. Şark kurnazlığı yapıyorlar oyuna gelmeyin
  • 14-04-2022, 01:45:41
    #39
    Ne efe tüfesi sözleşme bitmiş, ben 2000 istiyorum derse arkadaşınız uygun görmüyorsa çıkacak evden bitti. Kiracılardaki mantığı anlayamadım ben, sözleşme bitiyorsa ev sahibi 2000 istiyorsa çıkacak kardeşim evden. Sözleşme bu bitmiş. Ev sahibi sözleşmeyi yenilemezse evde mi oturacak? Asgari ücrete %100 e yakın zam gelmiş kiraya %30 mu gelecekti? 1 yıllık sözleşme yapmanın mantığı nedir o zaman?
  • 14-04-2022, 08:11:49
    #40
    tefe tüfe ile kiralık ev bulmaya çalışanlar

    tüik rakamları ile gitsin ürünlerini SATSIN !

    ben aylardır kiralık ev arıyorum tamam uçtu kiralarda paranın değeri yok adam 10 kg domatese kira mı versin (sorun hükümette)
  • 14-04-2022, 08:27:06
    #41
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne efe tüfesi sözleşme bitmiş, ben 2000 istiyorum derse arkadaşınız uygun görmüyorsa çıkacak evden bitti. Kiracılardaki mantığı anlayamadım ben, sözleşme bitiyorsa ev sahibi 2000 istiyorsa çıkacak kardeşim evden. Sözleşme bu bitmiş. Ev sahibi sözleşmeyi yenilemezse evde mi oturacak? Asgari ücrete %100 e yakın zam gelmiş kiraya %30 mu gelecekti? 1 yıllık sözleşme yapmanın mantığı nedir o zaman?
    Bilmeden yorum yapmayın. Yasal olarak

    6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu madde 347'ye göre eğer kiracı aynı evde 10. yılını doldurmamışsa kira sözleşmesi senelik olarak bitse dahi sözleşme tefe tüfe oranında yenilenir. Sözleşme yenilememe kararı sadece kiracı tarafından verilebilir. Ev sahibi kira bitiminden 15 gün önce yazılı bildiri yaparak sözleşme yenilemeyeceğini kiracıya bildirmelidir fakat kiracı bu süreçte sessiz kalırsa sözleşme otomatik yenilenmiş olur.

    Bazı arkadaşlar "Tahliye Taahhütnamesi" varsa kiracı evden çıkarılır demiş ama genelde bunu ilk eve girerken kira sözleşmesi yanında imzalatır ev sahipleri öyle bir kağıdı alıp tahhütname olarak imzalattıysa hiçbir geçerliliği yoktur. Tahliye Taahhütnamesi noter onaylı olmalıdır.
  • 14-04-2022, 08:43:16
    #42
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne efe tüfesi sözleşme bitmiş, ben 2000 istiyorum derse arkadaşınız uygun görmüyorsa çıkacak evden bitti. Kiracılardaki mantığı anlayamadım ben, sözleşme bitiyorsa ev sahibi 2000 istiyorsa çıkacak kardeşim evden. Sözleşme bu bitmiş. Ev sahibi sözleşmeyi yenilemezse evde mi oturacak? Asgari ücrete %100 e yakın zam gelmiş kiraya %30 mu gelecekti? 1 yıllık sözleşme yapmanın mantığı nedir o zaman?
    Hocam hangi ülkede bahsettiğiniz gibi? Türkiyede öyle değilde Çünkü sözleşme bitiminde sözleşmeyi fesh edebilecek taraf kiracıdır ev sahibi değil. Yani 1 yıllık sözleşme sonunda kiracı aksini belirtmediği sürece sözleşme otomatik olarak 10 kez yenilenmeye devam eder. Yani kiracı istemediği sürece evinizde 10 yıl boyunca oturur. Çıkartmanın bazı yolları var ama bunların hiçbiri çözüm değil. Her halukarda kiracı haklı pozisyonda. Bu yüzden ev sahibi olmak zor derler.
  • 14-04-2022, 10:47:01
    #43
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne efe tüfesi sözleşme bitmiş, ben 2000 istiyorum derse arkadaşınız uygun görmüyorsa çıkacak evden bitti. Kiracılardaki mantığı anlayamadım ben, sözleşme bitiyorsa ev sahibi 2000 istiyorsa çıkacak kardeşim evden. Sözleşme bu bitmiş. Ev sahibi sözleşmeyi yenilemezse evde mi oturacak? Asgari ücrete %100 e yakın zam gelmiş kiraya %30 mu gelecekti? 1 yıllık sözleşme yapmanın mantığı nedir o zaman?
    Aynı Türkiye'de mi yaşıyoruz bilemedim. Gidin biraz araştırın belli ki konudan hiç haberiniz yok. Asgari artışları ile TÜFE'nin dengesizliği beni bağlamıyor. O zaman yönetenler gerçek enflasyon, maaş artışları ve TÜFE arasında ki oranı doğru kuracaklar. Öyle ben kafama göre 2000 yaptım vermek istemiyorsan çık falan muz cumhuriyetinde yaşamıyoruz kimse kafasına göre artış yapamaz kafasına göre insan çıkartamaz. Bilmediğiniz konular hakkında bu kadar sivri dille konuşmayın rica ediyorum.
  • 14-04-2022, 13:12:56
    #44
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne efe tüfesi sözleşme bitmiş, ben 2000 istiyorum derse arkadaşınız uygun görmüyorsa çıkacak evden bitti. Kiracılardaki mantığı anlayamadım ben, sözleşme bitiyorsa ev sahibi 2000 istiyorsa çıkacak kardeşim evden. Sözleşme bu bitmiş. Ev sahibi sözleşmeyi yenilemezse evde mi oturacak? Asgari ücrete %100 e yakın zam gelmiş kiraya %30 mu gelecekti? 1 yıllık sözleşme yapmanın mantığı nedir o zaman?
    Alma ev ? Git paranı eve bağlama o zaman. Oldu kiracının tut kulağından at kapıya. Birde ne efesi ne tüfesi demişsiniz o zaman ö sözleşmeyi boşa yapıyoruz ?

    LaynThemes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tefe tüfe ile kiralık ev bulmaya çalışanlar

    tüik rakamları ile gitsin ürünlerini SATSIN !

    ben aylardır kiralık ev arıyorum tamam uçtu kiralarda paranın değeri yok adam 10 kg domatese kira mı versin (sorun hükümette)
    Almayın o zaman ev. Yapacak bir şey yok bu işin sınırları böyle çizilmiş istiyorsanız yargıtaya dava açarsınız. Kiracı sonuna kadar hakkını kullanır, kullanmalı. Sırf bu sebeplerden ben ev almıyorum mesela ne başımı ağırtacağım.
  • 14-04-2022, 13:37:24
    #45
    ilyasutkum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilmeden yorum yapmayın. Yasal olarak

    6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu madde 347'ye göre eğer kiracı aynı evde 10. yılını doldurmamışsa kira sözleşmesi senelik olarak bitse dahi sözleşme tefe tüfe oranında yenilenir. Sözleşme yenilememe kararı sadece kiracı tarafından verilebilir. Ev sahibi kira bitiminden 15 gün önce yazılı bildiri yaparak sözleşme yenilemeyeceğini kiracıya bildirmelidir fakat kiracı bu süreçte sessiz kalırsa sözleşme otomatik yenilenmiş olur.

    Bazı arkadaşlar "Tahliye Taahhütnamesi" varsa kiracı evden çıkarılır demiş ama genelde bunu ilk eve girerken kira sözleşmesi yanında imzalatır ev sahipleri öyle bir kağıdı alıp tahhütname olarak imzalattıysa hiçbir geçerliliği yoktur. Tahliye Taahhütnamesi noter onaylı olmalıdır.
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hangi ülkede bahsettiğiniz gibi? Türkiyede öyle değilde Çünkü sözleşme bitiminde sözleşmeyi fesh edebilecek taraf kiracıdır ev sahibi değil. Yani 1 yıllık sözleşme sonunda kiracı aksini belirtmediği sürece sözleşme otomatik olarak 10 kez yenilenmeye devam eder. Yani kiracı istemediği sürece evinizde 10 yıl boyunca oturur. Çıkartmanın bazı yolları var ama bunların hiçbiri çözüm değil. Her halukarda kiracı haklı pozisyonda. Bu yüzden ev sahibi olmak zor derler.
    Xugart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı Türkiye'de mi yaşıyoruz bilemedim. Gidin biraz araştırın belli ki konudan hiç haberiniz yok. Asgari artışları ile TÜFE'nin dengesizliği beni bağlamıyor. O zaman yönetenler gerçek enflasyon, maaş artışları ve TÜFE arasında ki oranı doğru kuracaklar. Öyle ben kafama göre 2000 yaptım vermek istemiyorsan çık falan muz cumhuriyetinde yaşamıyoruz kimse kafasına göre artış yapamaz kafasına göre insan çıkartamaz. Bilmediğiniz konular hakkında bu kadar sivri dille konuşmayın rica ediyorum.
    hyperiahd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alma ev ? Git paranı eve bağlama o zaman. Oldu kiracının tut kulağından at kapıya. Birde ne efesi ne tüfesi demişsiniz o zaman ö sözleşmeyi boşa yapıyoruz ?


    Almayın o zaman ev. Yapacak bir şey yok bu işin sınırları böyle çizilmiş istiyorsanız yargıtaya dava açarsınız. Kiracı sonuna kadar hakkını kullanır, kullanmalı. Sırf bu sebeplerden ben ev almıyorum mesela ne başımı ağırtacağım.
    Bu işin sınırları böyle çizilmiş diyerek başınızdan atamazsınız bu meseleyi. Ülkede her şey %100-150 zam yemiş ama kira artışları yasal sınırlar yüzünden %30 da kalmış böyle bir olay olabilir mi? Beni linçlemenize gerek yok ben ev alıyorum içini yaptırıyorum boş boş duruyor. Sizin gibi düşünen arkadaşlar olduğu sürece kimseye kiraya vermem. 1 tane evi satsam aylık faizinden 14 bin küsür para gelir ama ben onu evi 2000 liradan kiraya vermeliyim değil mi?

    Birkaç yıl öncesine kadar bence kiracıydım, ev sahibimi hiç zor duruma sokmadım. Semt gelişti, önünden metro geçti, tramvay geçti ev fiyatları ve kiralar uçtu. Aynı binada iki daire 5000-6000 den kiracı alınca, sözleşme bitiminde ev sahibim ne kadar yapalım abi biliyorsun durumları dedi. 5500 yaparsak seni kurtarır mı diye sorunca yok abi kaç yıldır oturuyorsun 4000 yapalım dedi.

    Siz ev sahibini düşünmüyorsanız o sizi neden düşünsün?


    Yasalara göre kira artışı isteyen arkadaşlar, lütfen gidip açıklanan enflasyon rakamları ile marketten ürün almaya çalışın araba falan almaya çalışın. Özellikle bu fiyata satamayacaklarını çünkü açıklanan enflasyon rakamının bunu imkansız kıldığını söyleyin. O yağa 150 lira değil 90 lira vermeniz gidin alın, yasayı önlerine koyun.