Ne efe tüfesi sözleşme bitmiş, ben 2000 istiyorum derse arkadaşınız uygun görmüyorsa çıkacak evden bitti. Kiracılardaki mantığı anlayamadım ben, sözleşme bitiyorsa ev sahibi 2000 istiyorsa çıkacak kardeşim evden. Sözleşme bu bitmiş. Ev sahibi sözleşmeyi yenilemezse evde mi oturacak? Asgari ücrete %100 e yakın zam gelmiş kiraya %30 mu gelecekti? 1 yıllık sözleşme yapmanın mantığı nedir o zaman?
Hocam hangi ülkede bahsettiğiniz gibi? Türkiyede öyle değilde

Çünkü sözleşme bitiminde sözleşmeyi fesh edebilecek taraf kiracıdır ev sahibi değil. Yani 1 yıllık sözleşme sonunda kiracı aksini belirtmediği sürece sözleşme otomatik olarak 10 kez yenilenmeye devam eder. Yani kiracı istemediği sürece evinizde 10 yıl boyunca oturur. Çıkartmanın bazı yolları var ama bunların hiçbiri çözüm değil. Her halukarda kiracı haklı pozisyonda. Bu yüzden ev sahibi olmak zor derler.