• 15-03-2022, 05:30:13
    #28
    Aynısını yazdım hocam 😊

    nasirjones adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Global - yerli hemen hemen 20'ye yakın markayla çalışıyorum. Aybaşı en hızlı ödeme aldığım firmalar Ukrayna ve Singapur'dakiler. Ayın birinde teşekkür notlarıyla ödemeler hesabıma tık düşer. Ukrayna'daki savaş durumundan ötürü adamlar ofislerni Moldova'ya taşıdılar, o durumda bile ödememi değil 1 gün bir saat aksatmadılar. Türk firmalar sakız gibi uzatır ödeme sürelerini, en ufak aksaklıkta işi bırakmakla tehdit ederler, mobbingin biri bin para. Her şey alenen ortada aslında. Herkes biliyor kimin ne olduğunu.
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben Türk gördüğüm anda muhabbeti kesiyorum. Hemen bir pazarlık, gereksiz bir samimiyet başlıyor. Yabancılar 400-500 euro öderken sesi çıkmıyor, bizimki Türk olduğumu bir şekilde anlarsa abi bende Türküm, abi bak 16 ile çarpınca çok para gel onu 1000 lira yapalım falan diyor. Yazılımın her ayrıntısına çekilmiş videolar, pdfler mevcut bunlara bakmak yerine abi bir yayın ver anlat bilmemne. Kusura bakmasınlar ama Türklere hizmet vermek, beğendirmek çok zor.

    En sevdiğim müşteriler, Na, Canada, Japonya, Almanya

    En çekilmez olanlar, Çin, Türkiye, Fransa

    Dürüst olayım burada 300 lira yazsam 50 lira olur mu diyecekleri minik projeleri 1000-1500 eurodan satıyoruz, adamlar ayda 1 kere bile soru sormuyor. Adamlarda pazarlık denen bir olay yok. Çünkü bakıyor bu adam bu parayı yazdıysa işin hakkı budur diyor.
  • 15-03-2022, 05:33:22
    #29
    Reveloper
    Bizimkilerin verdiği parayı helal etmesi vakit alıyor
  • 15-03-2022, 05:35:15
    #30
    Burti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizimkilerin verdiği parayı helal etmesi vakit alıyor
    Ne güzel dedin hocam. Parası da batsın ya. Bana şu mesajı atan biri bana gelip desin ki "Param kalmadı, 6 ay bedava çalış." Çalışmazsam namerdim. İletişim, insanlık olduktan sonra insan kendi tezgahıymış gibi koşturur bunlar için.
  • 15-03-2022, 05:37:19
    #31
    Yurtdışı daveti de gelir mi..
  • 15-03-2022, 05:38:29
    #32
    Peace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışı daveti de gelir mi..
    Zorlasak gelir hocam. Yemin olsun 2 kolunu açıp bekler de ana var, yar var, düzelmesi gereken şeyler var vatanda be. Nasıl gidelim bırakıp? Sonumuz hayrolsun.
  • 15-03-2022, 05:50:16
    #33
    nasirjones adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu hanımefendiyle markasının pr işleri için çalışıyoruz, attığı mesaj yemin ederim gözümü doldurdu. "Çok çalışıyorsun. Ülkende saat çok geç. Dinlenmelisin, sağlık en önemli şey" yazmış. Beni benden daha çok düşünüyor kadın ve asla sıkıştırmaz, her zaman ilk mesajı "nasılsın?" olur ve her iş tesliminde satırlarca teşekkür eder. Haftasonları iş yaptırmaz katiyen ve xxxx dolar bütçelerle çalışıyorum her ay. Forum için söylemiyorum yanlış anlamayın ama aynı işi bir Türk'le yapsaydım eminim ki 1/10'u kadar kazanamayacaktım, sabahın 5'inde dahi beni rahatsız etme hakkını kendinde bulacaktı, mobbingleri bitmeyecekti vs vs. Ne demek istediğimi anladınız siz. Rabbim herkese emeğin anlamını bilen anlayışlı müşterilerle çalışmayı nasip etsin. Cümleten iyi sabahlar.

    öncelikle sana katıldığımı belirtmek isterim. fakat bir husus var. Avrupa ülkeleri ile türkiye arasında çok çok önemli bir detay var Eğitim. Avrupalı insanlar eğitimlerini küçük yaşta alırken nezaket kurallarına insana verilen öneme ve en önemlisi işçi ve işe saygı diye birşey var. Bence bu etken çok fark ediyor. Türkiye kötü vb. Birşey demiyorum ama şahsen ben okulda bizlere eğitim verilirken. İşçiye saygılı olmayı, iş ahlakı vb. konular gösterilmedi ek olarak ailelerimizde böyle bilgiler paylaşılmadı. Yurt dışındaki bireyler iş yapan herkse saygı gösteriyorki bunun en büyük kanıtı konunuzdaki ekran resimleri diyebilirim.. Saygı bilgi ve sevgi bence dünyanın en inanılmaz olayı. Sizi tebrik ediyorum. Böyle güzel bir müşteriye sahipsiniz.
  • 15-03-2022, 05:53:49
    #34
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle sana katıldığımı belirtmek isterim. fakat bir husus var. Avrupa ülkeleri ile türkiye arasında çok çok önemli bir detay var Eğitim. Avrupalı insanlar eğitimlerini küçük yaşta alırken nezaket kurallarına insana verilen öneme ve en önemlisi işçi ve işe saygı diye birşey var. Bence bu etken çok fark ediyor. Türkiye kötü vb. Birşey demiyorum ama şahsen ben okulda bizlere eğitim verilirken. İşçiye saygılı olmayı, iş ahlakı vb. konular gösterilmedi ek olarak ailelerimizde böyle bilgiler paylaşılmadı. Yurt dışındaki bireyler iş yapan herkse saygı gösteriyorki bunun en büyük kanıtı. Saygı bilgi ve sevgi bence dünyanın en inanılmaz olayı. Sizi tebrik ediyorum. Böyle güzel bir müşteriye sahipsiniz.
    Çok haklısınız hocam. Kimseyi yadırgamak için açmadım bu konuyu aslında. Dediğiniz gibi her şey eğitimde başlıyor. İş ahlakı, anlayış vs. bunlar çocukluktan itibaren insanın ruhuna işlemesi gereken konular ama maalesef ülkemizin şartları en azından bu zamana kadar buna elverişli olmadı. Gerginlik, geçim kaygısı, siyaset vb. milyon tane etken insanlarımızın iş hayatına da sirayet ettiği için bu gibi durumlarla karşılaşıyoruz maalesef. Umarım bir gün bizim ülkemizde de hem işverenler, hem iş alanlar böyle güzel güzel geçinip, birbirleriyle önce insan gibi iletişim kurmayı öğrenip, haklarıyla para kazandıkları bir ekosistem yaratmayı becerebilirler.
  • 15-03-2022, 05:57:03
    #35
    nasirjones adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok haklısınız hocam. Kimseyi yadırgamak için açmadım bu konuyu aslında. Dediğiniz gibi her şey eğitimde başlıyor. İş ahlakı, anlayış vs. bunlar çocukluktan itibaren insanın ruhuna işlemesi gereken konular ama maalesef ülkemizin şartları en azından bu zamana kadar buna elverişli olmadı. Gerginlik, geçim kaygısı, siyaset vb. milyon tane etken insanlarımızın iş hayatına da sirayet ettiği için bu gibi durumlarla karşılaşıyoruz maalesef. Umarım bir gün bizim ülkemizde de hem işverenler, hem iş alanlar böyle güzel güzel geçinip, birbirleriyle önce insan gibi iletişim kurmayı öğrenip, haklarıyla para kazandıkları bir ekosistem yaratmayı becerebilirler.
    özellikle ülkemizde şu durumla çok karşılaşıyorum. parasını verdin yapmak zorundasın. ben buna karşıyım. çünkü bizler köle değiliz. aldığımız ücret bu zamana kadarki bilgi bigirkimimiz ve tecrübemize dayalı. karşımızdaki müşteriler bize para vermekten baska ne yapıyorki bize sahibimiz gibi davranıyor? malesef üzülüyorum ama gerçekler ortada. anlayış sıfır seviyesinde herkes cok gergin ama ben bunu bir bahane olarak görmüyorum.
  • 15-03-2022, 05:59:40
    #36
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    özellikle ülkemizde şu durumla çok karşılaşıyorum. parasını verdin yapmak zorundasın. ben buna karşıyım. çünkü bizler köle değiliz. aldığımız ücret bu zamana kadarki bilgi bigirkimimiz ve tecrübemize dayalı. karşımızdaki müşteriler bize para vermekten baska ne yapıyorki bize sahibimiz gibi davranıyor? malesef üzülüyorum ama gerçekler ortada. anlayış sıfır seviyesinde herkes cok gergin ama ben bunu bir bahane olarak görmüyorum.
    Tabi ki bahane değil. Ne yaşamış olursak olalım, hem çalışanlarımıza hem müşterilerimize karşı mobbing uygulamamalıyız. 2 tarafın da karşılıklı çıkar sağladığı şeyin adıdır ticaret. Bunun farkında olup ona uygun bir şekilde, empati dolu ve seviyeli yaklaşırsak herkese 2 taraf için de win-wn durumu olacak ama insanımız bunun farkında değil maalesef. Ne diyelim. Biz sanırım bu işi beceremeceğiz, umarım bizden sonraki nesil bu algıyı kırar.