Akaryakıt'a neden indirim gelmiyor
67
●4.062
- 14-03-2022, 22:18:38Hocam kendim minibüs şoförüyüm, günlük yakıt aldığımız için 1 gün önceden zam ya da indirim bilgisi geliyor.SerhatFamilyy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
15.03.2022'DEN GECERLI ISTANBUL / MERKEZ-ANADOLU TAVAN POMPA FIYATLARI: BENZIN = 20,43 TL MOTORIN = 20,54 TL MOTORIN EXC. = 20,58 TL B002 - 14-03-2022, 22:20:02Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.20 birime alan hiçbir ülke yok ama hocam.Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-03-2022, 22:21:28Üyeliği durdurulduKiminle kıyaslama yapalım afedersin?HMRC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Komsu ülke bulgaristanda bile benzin 1.2 euro ile bizimle aynı iken bizde nasıl 15 tl olacak biraz mantıkli yazın
Senin mantığına göre amerikada 1000 dolar iphone burada 3000 tl olmalı - 14-03-2022, 22:21:57Üyeliği durdurulduSenin 20 birimin beş para etmiyor ama hocam?Merkazof adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-03-2022, 22:24:21Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Ekonomik denginle kıyaslama yapacaksın. Bunu bana soruyor olman bile bu konudaki uzaklığını gösteriyor. Almanya'yı boşver, ilk 10'daki hiçbir ekonomi ile kıyaslamaya kalkma gülünç duruma düşersin. Benim mantığımı anlamayı boşver, sen benzini anlamaya çalış.Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benzin fiyatının nasıl olması gerektiğini hesaplamak istiyorsanız, buyrun formül size.
Ham petrolü ne kadara aldığın + petrolu işleme ve dağıtım maliyetin + para biriminin alım gücü + petrol üzerinden talep ettiğin vergi + petrol alınabilirlik durumun
Şimdi sen bu değişkenleri yanyana koyduğunda, Türkiye'de benzinin neden ucuz olması gerektiğini sadece 3. maddeden bile anlayabilmen gerekir. Senin paran hiçbir şey almıyor. Rusya'ya yerküredeki en ciddi yaptırımlar yapılmış olmasına rağmen, iki gün önce 1 TL 10.8 ruble alırken, şu anda 8 ruble alıyor. TL hiç yaptırım olmaksızın çakılıyor. Benzinin de bu yüzden "pahalı olamaz" çünkü paran değersiz. - 14-03-2022, 22:26:31Üyeliği durdurulduHocam benzin pahali değilki zaten ülkenin para birimi değersizHMRC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
10 sene önce benzin 3.6 tl euro 2 tl iken kimse biz benzine neden 1.8 euro veriyoruz demiyordu
Sebep kötü yönetimdir
Sonuçta kurdur
Kurun sonucuda ithal ürünlerdir bu kadar basit - 14-03-2022, 22:31:31Benzin pahalı kardeşim.Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu senin ülkenin durumu: (Paranın alım gücü)
Switzerland 147
Iceland 127
Israel 126
Denmark 124
Norway 124
Australia 120
Ireland 118
Luxembourg 118
Sweden 114
New Zealand 112
Finland 111
Japan 107
United Kingdom 105
Netherlands 103
Belgium 102
Canada 102
Austria 101
France 100
United States 100
Germany 95
Italy 89
South Korea 88
Spain 84
Slovakia 77
Portugal 76
Estonia 75
Slovenia 75
Greece 73
Czech Republic 68
Latvia 68
Chile 66
Lithuania 61
Hungary 56
Mexico 56
Poland 52
Colombia 43
Turkey 36
Bu da sana en yakın puana sahip ama senden daha iyi durumdaki ülkenin benzine harcadığı para: 1 LT - $0.6.
Mexico - $1.15 / litre
Poland - $1.2 / litre
Columbia - $0.6 / litre
Sen Polonya kadar iyi "para alım gücüne" sahip olsan, 17 TL vermen gerekir.