• 14-03-2022, 22:17:45
    #37
    130 dolardan 105 e düşmüş brent konuyu sağa sola çekmenin anlamı yok yüzde 20 lik düşüş olduysa bunun pompaya yansıması lazım
  • 14-03-2022, 22:18:38
    #38
    SerhatFamilyy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Epgis böyle bir açıklama yapmadı kaynak neresi hocam
    Hocam kendim minibüs şoförüyüm, günlük yakıt aldığımız için 1 gün önceden zam ya da indirim bilgisi geliyor.
    15.03.2022'DEN GECERLI ISTANBUL / MERKEZ-ANADOLU TAVAN POMPA FIYATLARI: BENZIN = 20,43 TL MOTORIN = 20,54 TL MOTORIN EXC. = 20,58 TL B002
  • 14-03-2022, 22:20:02
    #39
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dolar-Euro artışları pompalara yansımaya başladı.

    20 liraya benzini dünyada kaç ülke alabiliyor onu öğrenmek gerek
    20 birime alan hiçbir ülke yok ama hocam.
  • 14-03-2022, 22:21:28
    #40
    Üyeliği durduruldu
    HMRC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimse kimseye aynı fiyattan vermek zorunda değil, ki aldığın yerler bile aynı yerler değil. Türkiye hem Rusya'dan, hem İran'dan, hem Azerbaycan'dan alım yapabilir. Bu ülkeler istediği fiyattan istediği yere verebilir. Türkiye'ye sen €2'dan benzin ver, Almanya'ya verdiğin fiyattan benzin ver, Türkiye'de otomobil kullanan insan kalmaz. Kaldı ki senin örneğin Almanya ile kıyaslama, olağandışı bir kıyaslama. Şaşırdım ABD ile kıyaslamadığına.

    Kıyaslama yapacaksan, yapacağın yer Almanya değildir. Almanya ile kıyaslama yapabileceğin tek bir ortak özelliğin bile bulunmuyor. Euro - TL farkından da kıyaslama yapamazsın. Tonlarca değişkenin olduğu bir veriye kafalama girip, istediğin sonucu çıkarman, doğru sonucu çıkardığın anlamına da gelmiyor.

    Türkiye'de benzinin olması gereken fiyatı, şu an itibari ile, en fazla 15 TL'dir. Çünkü $4000'dan $1500'a çekilme yaşanan bir ortamdasın. Bu çekilmeyi pazara düzgün yansıtmasan bile, biraz da olsa yansıtabilmen gerekir. Ancak, Türkiye bunu bu şekilde yapmıyor. Hiç kimsenin hiçbir şeye itiraz etmediği bir ortam haline geldiği için ülke, senin benzin alımın şu şekilde ilerliyor: Fiyatlar artınca zam geliyor, düşünce indirim gelmiyor, tekrar artıp aynı fiyata yükselince tekrar zam geliyor. Benzin fiyatı 150'den 200'e çıksa her çıkışında zam yersin Türkiye'de. Bu gerçeklerle yüzleşmelisiniz.
    Kiminle kıyaslama yapalım afedersin?
    Komsu ülke bulgaristanda bile benzin 1.2 euro ile bizimle aynı iken bizde nasıl 15 tl olacak biraz mantıkli yazın

    Senin mantığına göre amerikada 1000 dolar iphone burada 3000 tl olmalı
  • 14-03-2022, 22:21:57
    #41
    Üyeliği durduruldu
    Merkazof adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    20 birime alan hiçbir ülke yok ama hocam.
    Senin 20 birimin beş para etmiyor ama hocam?
  • 14-03-2022, 22:24:21
    #42
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kiminle kıyaslama yapalım afedersin?
    Komsu ülke bulgaristanda bile benzin 1.2 euro ile bizimle aynı iken bizde nasıl 15 tl olacak biraz mantıkli yazın

    Senin mantığına göre amerikada 1000 dolar iphone burada 3000 tl olmalı
    Ekonomik denginle kıyaslama yapacaksın. Bunu bana soruyor olman bile bu konudaki uzaklığını gösteriyor. Almanya'yı boşver, ilk 10'daki hiçbir ekonomi ile kıyaslamaya kalkma gülünç duruma düşersin. Benim mantığımı anlamayı boşver, sen benzini anlamaya çalış.

    Benzin fiyatının nasıl olması gerektiğini hesaplamak istiyorsanız, buyrun formül size.

    Ham petrolü ne kadara aldığın + petrolu işleme ve dağıtım maliyetin + para biriminin alım gücü + petrol üzerinden talep ettiğin vergi + petrol alınabilirlik durumun

    Şimdi sen bu değişkenleri yanyana koyduğunda, Türkiye'de benzinin neden ucuz olması gerektiğini sadece 3. maddeden bile anlayabilmen gerekir. Senin paran hiçbir şey almıyor. Rusya'ya yerküredeki en ciddi yaptırımlar yapılmış olmasına rağmen, iki gün önce 1 TL 10.8 ruble alırken, şu anda 8 ruble alıyor. TL hiç yaptırım olmaksızın çakılıyor. Benzinin de bu yüzden "pahalı olamaz" çünkü paran değersiz.
  • 14-03-2022, 22:26:31
    #43
    Üyeliği durduruldu
    HMRC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ekonomik denginle kıyaslama yapacaksın. Bunu bana soruyor olman bile bu konudaki uzaklığını gösteriyor. Almanya'yı boşver, ilk 10'daki hiçbir ekonomi ile kıyaslamaya kalkma gülünç duruma düşersin. Benim mantığımı anlamayı boşver, sen benzini anlamaya çalış.

    Benzin fiyatının nasıl olması gerektiğini hesaplamak istiyorsanız, buyrun formül size.

    Ham petrolü ne kadara aldığın + petrolu işleme ve dağıtım maliyetin + para biriminin alım gücü + petrol üzerinden talep ettiğin vergi + petrol alınabilirlik durumun

    Şimdi sen bu değişkenleri yanyana koyduğunda, Türkiye'de benzinin neden ucuz olması gerektiğini sadece 3. maddeden bile anlayabilmen gerekir. Senin paran hiçbir şey almıyor. Rusya'ya yerküredeki en ciddi yaptırımlar yapılmış olmasına rağmen, iki gün önce 1 TL 10.8 ruble alırken, şu anda 8 ruble alıyor. TL hiç yaptırım olmaksızın çakılıyor. Benzinin de bu yüzden "pahalı olamaz" çünkü paran değersiz.
    Hocam benzin pahali değilki zaten ülkenin para birimi değersiz

    10 sene önce benzin 3.6 tl euro 2 tl iken kimse biz benzine neden 1.8 euro veriyoruz demiyordu

    Sebep kötü yönetimdir
    Sonuçta kurdur
    Kurun sonucuda ithal ürünlerdir bu kadar basit
  • 14-03-2022, 22:31:31
    #44
    Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam benzin pahali değilki zaten ülkenin para birimi değersiz

    10 sene önce benzin 3.6 tl euro 2 tl iken kimse biz benzine neden 1.8 euro veriyoruz demiyordu

    Sebep kötü yönetimdir
    Sonuçta kurdur
    Kurun sonucuda ithal ürünlerdir bu kadar basit
    Benzin pahalı kardeşim.

    Bu senin ülkenin durumu: (Paranın alım gücü)

    Switzerland 147
    Iceland 127
    Israel 126
    Denmark 124
    Norway 124
    Australia 120
    Ireland 118
    Luxembourg 118
    Sweden 114
    New Zealand 112
    Finland 111
    Japan 107
    United Kingdom 105
    Netherlands 103
    Belgium 102
    Canada 102
    Austria 101
    France 100
    United States 100
    Germany 95
    Italy 89
    South Korea 88
    Spain 84
    Slovakia 77
    Portugal 76
    Estonia 75
    Slovenia 75
    Greece 73
    Czech Republic 68
    Latvia 68
    Chile 66
    Lithuania 61
    Hungary 56
    Mexico 56
    Poland 52
    Colombia 43
    Turkey 36

    Bu da sana en yakın puana sahip ama senden daha iyi durumdaki ülkenin benzine harcadığı para: 1 LT - $0.6.

    Mexico - $1.15 / litre
    Poland - $1.2 / litre
    Columbia - $0.6 / litre


    Sen Polonya kadar iyi "para alım gücüne" sahip olsan, 17 TL vermen gerekir.
  • 14-03-2022, 22:33:55
    #45
    Alan veren gavur olsun.