Kiminle kıyaslama yapalım afedersin?
Komsu ülke bulgaristanda bile benzin 1.2 euro ile bizimle aynı iken bizde nasıl 15 tl olacak biraz mantıkli yazın
Senin mantığına göre amerikada 1000 dolar iphone burada 3000 tl olmalı
Ekonomik denginle kıyaslama yapacaksın. Bunu bana soruyor olman bile bu konudaki uzaklığını gösteriyor. Almanya'yı boşver, ilk 10'daki hiçbir ekonomi ile kıyaslamaya kalkma gülünç duruma düşersin. Benim mantığımı anlamayı boşver, sen benzini anlamaya çalış.
Benzin fiyatının nasıl olması gerektiğini hesaplamak istiyorsanız, buyrun formül size.
Ham petrolü ne kadara aldığın +
petrolu işleme ve dağıtım maliyetin +
para biriminin alım gücü +
petrol üzerinden talep ettiğin vergi +
petrol alınabilirlik durumun
Şimdi sen bu değişkenleri yanyana koyduğunda, Türkiye'de benzinin neden ucuz olması gerektiğini sadece 3. maddeden bile anlayabilmen gerekir. Senin paran hiçbir şey almıyor. Rusya'ya yerküredeki en ciddi yaptırımlar yapılmış olmasına rağmen, iki gün önce 1 TL 10.8 ruble alırken, şu anda 8 ruble alıyor. TL hiç yaptırım olmaksızın çakılıyor. Benzinin de bu yüzden "pahalı olamaz" çünkü paran değersiz.