• 14-03-2022, 22:03:56
    #28
    Üyeliği durduruldu
    HMRC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam troll mu yapıyorsun yarım saattir? "Almanya'da €2, bizde çok ucuz" ne demek? Senin paranın €2'luk karşılığı, €2'luk alım yapabiliyor mu Türkiye'de? Sen Almanya'dan mı alıyorsun benzini? Nereden buldun getirdin Almanya'yı buraya attın?

    Rusya'da benzin 5-6 TL aralığında dönüyor. Dünya'nın çok ucuz yerleri de var. Buradaki sorun dünyadaki fiyatları değil. Adamlar açık bir dille yazmış. Fiyat artınca arttırıyorsan, düşünce de düşürmen gerek. Türkiye'de bu uygulanmıyor. Bilgisayar fiyatı uçuyorsa USD yüksek diye, USD düşünce fiyatı düşmüyor. Fiyatını çok yüksek tuttukları ürünlerin bir kısmına en fazla kampanya adı altında olması gereken fiyatın yine üzerinde satış yaparlar.

    Türkiye'de fırsatçılık kavramı son yıllarda epey gelişti. Devlet kurumlarından, küçük esnafa kadar, herkes tutturabildiğine iş yapıyor. Düzen ve denetim olmayan yerde de bunların olması oldukça doğal.
    Sen ve Almanya araplardan petrol alırken aynı parayı döviz cinsi ile veriyorsun.

    O misal veriyorum 1000 euro veriyor sen ise 16200 lira veriyorsun ikinizde aynı arayı veriyorsunuz.

    Yani bana inanmıyorsan al bak benzin fiyatlarına

    https://tr.cargopedia.net/avrupada-yakit-fiyatlari
  • 14-03-2022, 22:06:53
    #29
    Üyeliği durduruldu
    Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen ve Almanya araplardan petrol alırken aynı parayı döviz cinsi ile veriyorsun.

    O misal veriyorum 1000 euro veriyor sen ise 16200 lira veriyorsun ikinizde aynı arayı veriyorsunuz.

    Yani bana inanmıyorsan al bak benzin fiyatlarına

    https://tr.cargopedia.net/avrupada-yakit-fiyatlari
    Liste için teşekkürler hocam. Mesela en ucuz benzini Rusya alıyor gibi görünüyor.

    Türkiye'nin 10K verdiği benzine Ruslar 3K veriyor.

    Bilmediğimden ve aydınlanmak istediğimden soruyorum. Rusya'nın bu kadar ucuza almasının sebebi nedir?
  • 14-03-2022, 22:07:26
    #30
    Pazartesi 00.00’dan itibaren motorine 2.38 indirim sağlanacaktır.
  • 14-03-2022, 22:08:27
    #31
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Voyage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Liste için teşekkürler hocam. Mesela en ucuz benzini Rusya alıyor gibi görünüyor.

    Türkiye'nin 10K verdiği benzine Ruslar 3K veriyor.

    Bilmediğimden ve aydınlanmak istediğimden soruyorum. Rusya'nın bu kadar ucuza almasının sebebi nedir?
    Adam üretici de ondan
  • 14-03-2022, 22:08:27
    #32
    AlanAdiMarketi.com ❤️ 📢
    burakkrkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pazartesi 00.00’dan itibaren motorine 2.38 indirim sağlanacaktır.
    Epgis böyle bir açıklama yapmadı kaynak neresi hocam
  • 14-03-2022, 22:09:01
    #33
    Üyeliği durduruldu
    Voyage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Liste için teşekkürler hocam. Mesela en ucuz benzini Rusya alıyor gibi görünüyor.

    Türkiye'nin 10K verdiği benzine Ruslar 3K veriyor.

    Bilmediğimden ve aydınlanmak istediğimden soruyorum. Rusya'nın bu kadar ucuza almasının sebebi nedir?
    https://www.enerjiatlasi.com/rezerv/...l-rezervi.html
  • 14-03-2022, 22:09:36
    #34
    Üyeliği durduruldu
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adam üretici de ondan
    Bunu gözden kaçırdım. Bilgi için teşekkür ederim.
  • 14-03-2022, 22:11:28
    #35
    Üyeliği durduruldu
    Voyage adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu gözden kaçırdım. Bilgi için teşekkür ederim.
    Biz meyve sebze üretiyoruzda ne oluyor hocam

    😁😁😁
  • 14-03-2022, 22:12:58
    #36
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen ve Almanya araplardan petrol alırken aynı parayı döviz cinsi ile veriyorsun.
    O misal veriyorum 1000 euro veriyor sen ise 16200 lira veriyorsun ikinizde aynı arayı veriyorsunuz.
    Yani bana inanmıyorsan al bak benzin fiyatlarına
    https://tr.cargopedia.net/avrupada-yakit-fiyatlari
    Kimse kimseye aynı fiyattan vermek zorunda değil, ki aldığın yerler bile aynı yerler değil. Türkiye hem Rusya'dan, hem İran'dan, hem Azerbaycan'dan alım yapabilir. Bu ülkeler istediği fiyattan istediği yere verebilir. Türkiye'ye sen €2'dan benzin ver, Almanya'ya verdiğin fiyattan benzin ver, Türkiye'de otomobil kullanan insan kalmaz. Kaldı ki senin örneğin Almanya ile kıyaslama, olağandışı bir kıyaslama. Şaşırdım ABD ile kıyaslamadığına.

    Kıyaslama yapacaksan, yapacağın yer Almanya değildir. Almanya ile kıyaslama yapabileceğin tek bir ortak özelliğin bile bulunmuyor. Euro - TL farkından da kıyaslama yapamazsın. Tonlarca değişkenin olduğu bir veriye kafalama girip, istediğin sonucu çıkarman, doğru sonucu çıkardığın anlamına da gelmiyor.

    Türkiye'de benzinin olması gereken fiyatı, şu an itibari ile, en fazla 15 TL'dir. Çünkü $4000'dan $1500'a çekilme yaşanan bir ortamdasın. Bu çekilmeyi pazara düzgün yansıtmasan bile, biraz da olsa yansıtabilmen gerekir. Ancak, Türkiye bunu bu şekilde yapmıyor. Hiç kimsenin hiçbir şeye itiraz etmediği bir ortam haline geldiği için ülke, senin benzin alımın şu şekilde ilerliyor: Fiyatlar artınca zam geliyor, düşünce indirim gelmiyor, tekrar artıp aynı fiyata yükselince tekrar zam geliyor. Benzin fiyatı 150'den 200'e çıksa her çıkışında zam yersin Türkiye'de. Bu gerçeklerle yüzleşmelisiniz.