Rettit12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sen ve Almanya araplardan petrol alırken aynı parayı döviz cinsi ile veriyorsun.
O misal veriyorum 1000 euro veriyor sen ise 16200 lira veriyorsun ikinizde aynı arayı veriyorsunuz.
Yani bana inanmıyorsan al bak benzin fiyatlarına
https://tr.cargopedia.net/avrupada-yakit-fiyatlari
Kimse kimseye aynı fiyattan vermek zorunda değil, ki aldığın yerler bile aynı yerler değil. Türkiye hem Rusya'dan, hem İran'dan, hem Azerbaycan'dan alım yapabilir. Bu ülkeler istediği fiyattan istediği yere verebilir. Türkiye'ye sen €2'dan benzin ver, Almanya'ya verdiğin fiyattan benzin ver, Türkiye'de otomobil kullanan insan kalmaz. Kaldı ki senin örneğin Almanya ile kıyaslama, olağandışı bir kıyaslama. Şaşırdım ABD ile kıyaslamadığına.

Kıyaslama yapacaksan, yapacağın yer Almanya değildir. Almanya ile kıyaslama yapabileceğin tek bir ortak özelliğin bile bulunmuyor. Euro - TL farkından da kıyaslama yapamazsın. Tonlarca değişkenin olduğu bir veriye kafalama girip, istediğin sonucu çıkarman, doğru sonucu çıkardığın anlamına da gelmiyor.

Türkiye'de benzinin olması gereken fiyatı, şu an itibari ile, en fazla 15 TL'dir. Çünkü $4000'dan $1500'a çekilme yaşanan bir ortamdasın. Bu çekilmeyi pazara düzgün yansıtmasan bile, biraz da olsa yansıtabilmen gerekir. Ancak, Türkiye bunu bu şekilde yapmıyor. Hiç kimsenin hiçbir şeye itiraz etmediği bir ortam haline geldiği için ülke, senin benzin alımın şu şekilde ilerliyor: Fiyatlar artınca zam geliyor, düşünce indirim gelmiyor, tekrar artıp aynı fiyata yükselince tekrar zam geliyor. Benzin fiyatı 150'den 200'e çıksa her çıkışında zam yersin Türkiye'de. Bu gerçeklerle yüzleşmelisiniz.