• 21-12-2021, 14:08:15
    #82
    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen öyle. Yükselirken yoktum.Düştü bakın ben yaptım ile oylar çoğalır.Asgari ücretide Sayın Cumhurbaşkanımız açıkladı.O yaptı asgari ücreti gözüktü.Daha ne olsun.

    Ekonominin en kötü olduğu günlerde bile ülke menfaati değil seçim kaygısı ile hareket ediyorlar.
    Sınırsız faiz artışı yaptılar. Doların kaç lira olacağı meçhul. Belki halkbank davasından tokat yiyeceğiz ve dolar yine 22 yi aşacak. ama bu sefer mevduat sahiplerinin riski hazineye devredilmiş olacak. Faiz arttırmamak için sınırsız faiz arttırdılar. Oysa tersini yapabilirlerdi. faizi %25 yapıp gerekirse daha da arttırabiliriz diye tehdit edip doları aynı seviyeye hatta altına düşürebilirlerdi. Sonra da ihracat ve imalat yapan firmaların kredi faizlerinin 10 puanını devlet öderdi. Böylece üretim ihracat artmaya devam ederdi. Ama biz üretime kredi açmak için mevduatı sübvanse ediyoruz. Hem de dolara endeksleyerek. Devlet politika faizini düşürüyor ama hangi banka ticari kredileri bu faizden veriyor? Bu faiz indirimi kredi çeken üreticiye yansımıyor üretim artmıyor.

    Eğer politika TL yi biraz develüe ederek ihracatı arttırmak olsaydı yapılacak basitti. Zamanında Naci Ağbalı dinleyip faizi %22 de tutsalardı dolar 6 ya hatta belki 5,80 düşerdi. Bu dönemde para basıp piyasadan kontrollü şekilde dolar toplardı merkez bankası. Ve dolar fiyatını yavaş yavaş 10-12 bandına çıkarırken bu dolar bolluğunda eriyen rezervleri yerine koyardı ve FED in faiz arttırımını güçlü rezervle beklerdi. Bugün hazinenin aldığı risk faizi 5-10 puan yukarıda tutmakan kat kat fazla ülkeyi toptan batırabilecek bir riske girdik.
  • 21-12-2021, 14:12:52
    #83
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lozandaki çok gizli madde değil miydi bu ya kahvedeki Himmet abiden duydum ben de
    hocam bundan bahsetmeyelim çok gizli sır hemen unut yoksa başın belaya girer
  • 21-12-2021, 14:16:11
    #84
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sınırsız faiz artışı yaptılar. Doların kaç lira olacağı meçhul. Belki halkbank davasından tokat yiyeceğiz ve dolar yine 22 yi aşacak. ama bu sefer mevduat sahiplerinin riski hazineye devredilmiş olacak. Faiz arttırmamak için sınırsız faiz arttırdılar. Oysa tersini yapabilirlerdi. faizi %25 yapıp gerekirse daha da arttırabiliriz diye tehdit edip doları aynı seviyeye hatta altına düşürebilirlerdi. Sonra da ihracat ve imalat yapan firmaların kredi faizlerinin 10 puanını devlet öderdi. Böylece üretim ihracat artmaya devam ederdi. Ama biz üretime kredi açmak için mevduatı sübvanse ediyoruz. Hem de dolara endeksleyerek. Devlet politika faizini düşürüyor ama hangi banka ticari kredileri bu faizden veriyor? Bu faiz indirimi kredi çeken üreticiye yansımıyor üretim artmıyor.

    Eğer politika TL yi biraz develüe ederek ihracatı arttırmak olsaydı yapılacak basitti. Zamanında Naci Ağbalı dinleyip faizi %22 de tutsalardı dolar 6 ya hatta belki 5,80 düşerdi. Bu dönemde para basıp piyasadan kontrollü şekilde dolar toplardı merkez bankası. Ve dolar fiyatını yavaş yavaş 10-12 bandına çıkarırken bu dolar bolluğunda eriyen rezervleri yerine koyardı ve FED in faiz arttırımını güçlü rezervle beklerdi. Bugün hazinenin aldığı risk faizi 5-10 puan yukarıda tutmakan kat kat fazla ülkeyi toptan batırabilecek bir riske girdik.
    Ağzına sağlık detaylı bilgi için teşekkür ederim. Eklemeyi unuttum bende. Daha durun bakalım FED faiz arttırdığında bakalım neler olacak onu çok merak ediyorum. Bildiğin bu iş intihar.

    Birde yasak getirildi doları eleştirmeme yönünde Sen bir ekonomi paketi çıkarıyorsan ona güvenmen gerek. Güvenip arkasında durursan yatırımcılarda buna bağlı olarak sözüne güvenerek Tl ye geçer. Lakin sistemin yanlışlığı , işleyişinin sıkıntılarının olduğu bariz belli. Bunu kimse dile getirmesin diye yasak getirmek sadece ülkemizde olurdu.

    Tekrar teşekkür ederim açıklayıcı yorumun için.Umarım forumdan çok arkadaşımız mesajını görürde aklı başına gelir.
  • 21-12-2021, 14:24:45
    #85
    Ee hani dolar yükseliyordu iyi bir şeydi Çin oluyorduk filan.. Vaz mı geçtik o işten?

    Yoksa Çin olduk mu, benim gözler hafif çekikleşmiş sanki demin aynaya baktım da..
  • 21-12-2021, 14:29:22
    #86
    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen öyle. Yükselirken yoktum.Düştü bakın ben yaptım ile oylar çoğalır.Asgari ücretide Sayın Cumhurbaşkanımız açıkladı.O yaptı asgari ücreti gözüktü.Daha ne olsun.

    Ekonominin en kötü olduğu günlerde bile ülke menfaati değil seçim kaygısı ile hareket ediyorlar.



    https://www.youtube.com/watch?v=OgbgESKQCCk
  • 21-12-2021, 14:53:18
    #87
    Çok komik işler bunlar.
  • 21-12-2021, 16:26:27
    #88
    🔥 AdSense Uzmanı 🔥
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lozandaki çok gizli madde değil miydi bu ya kahvedeki Himmet abiden duydum ben de
    Lozan ve gizli maddeler
  • 21-12-2021, 16:46:37
    #89
    cengizclskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Para garanti mevduata kaçacağı için ev ve araba fiyatları düşecektir, bunlarda baya bir balon oluşmuştu bu iyi oldu. Yalnız başka bir adamın bankadan kazanacağı parayı neden ben vergilerimle ödeyeceğim onu anlamadım?
    roadscrat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel bir tespit yapmışsınız 2 gündür neredeyse tüm yorumları okudum fakat sizin kadar olaya farklı bir bakış açısıyla bakanını görmedim, benim doların önünü tutamadıklarında bulduğum çözümün birebir aynısını bulmuşsunuz Enflasyon yine artardı bunun önünü alamazlar fakat doların nefesini alır ve zengin ile fakir arasında ki uçurumu en azından arttırmazlardı üstüne gerçekten çalışan kesim para kazanır ve ülkeye doviz sokmaya çalışırdı helal olsun gerçekten finans okuryazarlığınız var eğitiminizi bilmiyorum fakat sunduğunuz çözüm iyi gerçi bunu düşünecek birileri olsaydı zaten şu durumda olmazdık.

    Şimdi oturduğu yerden paradan para kazanan zenginlerin parasını çok çalışan fakir kesim ödemeye çalışacak gibi gözüküyor maalesef çok riskli bir kumar

    Bence şuda olabilir (İhracat için sabit kur)

    Örneğin : X Firması mallarını ihraç ederken doları 10 TL 'ye göre referans alacak. Bankadan dolar ihtiyacı olduğundan kamu bankaları ona 10 TL'den dolar verecek. Ancak bu para nakit olmayacak sadece nakliye, hammade vb şirket ödemeleri için kullanılabilecek ve gerçekten denetlenecek. Hatta döviz almadan 1-2 gün önce denetlenip sonra verilmesi gerekir.

    Yurt dışından gelen dövizide bozmak isterse 10 TL'den bozacak. Yine yurt dışından gelen ihracat bedelini döviz çekemeyecek lazımda TL karşılığını alabilecek.

    Böylece hammade alırken kuru 10 TL'den hesaplayacak, Ürünü satarkende gelen doların kuru 10 TL olacak ve döviz korkusu olmayacak.

    Finans uzmanı değilim sadece bir teori
  • 21-12-2021, 18:59:42
    #90
    mersinstyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence şuda olabilir (İhracat için sabit kur)

    Örneğin : X Firması mallarını ihraç ederken doları 10 TL 'ye göre referans alacak. Bankadan dolar ihtiyacı olduğundan kamu bankaları ona 10 TL'den dolar verecek. Ancak bu para nakit olmayacak sadece nakliye, hammade vb şirket ödemeleri için kullanılabilecek ve gerçekten denetlenecek. Hatta döviz almadan 1-2 gün önce denetlenip sonra verilmesi gerekir.

    Yurt dışından gelen dövizide bozmak isterse 10 TL'den bozacak. Yine yurt dışından gelen ihracat bedelini döviz çekemeyecek lazımda TL karşılığını alabilecek.

    Böylece hammade alırken kuru 10 TL'den hesaplayacak, Ürünü satarkende gelen doların kuru 10 TL olacak ve döviz korkusu olmayacak.

    Finans uzmanı değilim sadece bir teori
    Ondan sonra 128 milyar doları 6,5tan satıcak.Sizce nerede nerede diye arıcaksınız....