Bence şuda olabilir (İhracat için sabit kur)
Örneğin : X Firması mallarını ihraç ederken doları 10 TL 'ye göre referans alacak. Bankadan dolar ihtiyacı olduğundan kamu bankaları ona 10 TL'den dolar verecek. Ancak bu para nakit olmayacak sadece nakliye, hammade vb şirket ödemeleri için kullanılabilecek ve gerçekten denetlenecek. Hatta döviz almadan 1-2 gün önce denetlenip sonra verilmesi gerekir.
Yurt dışından gelen dövizide bozmak isterse 10 TL'den bozacak. Yine yurt dışından gelen ihracat bedelini döviz çekemeyecek lazımda TL karşılığını alabilecek.
Böylece hammade alırken kuru 10 TL'den hesaplayacak, Ürünü satarkende gelen doların kuru 10 TL olacak ve döviz korkusu olmayacak.
Finans uzmanı değilim sadece bir teori
Ondan sonra 128 milyar doları 6,5tan satıcak.Sizce nerede nerede diye arıcaksınız....